تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819737193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آژانس بین المللی انرژی چشم انداز رشد تقاضای جهانی نفت را کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آژانس بین المللی انرژی چشم انداز رشد تقاضای جهانی نفت را کاهش داد تهران-ایرنا- آژانس بین المللی انرژی امروز (سه شنبه) اعلام کرد رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2015 نسبت به پیش بینی های گذشته این آژانس کمتر خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: به نظر می رسد کاهش اخیر قیمت نفت بر عرضه و تقاضا تاثیر داشته است. ادامه روند کاهشی قیمت ها می تواند بر روند عرضه تاثیر گذارد، اما برای تغییر روند قیمت ها تقاضا باید افزایش یابد.
قیمت نفت برای سومین ماه متوالی در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) روند کاهشی را طی کرد و قیمت نفت دریای شمال، برنت، به کمترین میزان طی چهار ماه گذشته و بشکه ای 88 دلار در ماه اکتبر (مهر/آبان) به دلیل عرضه فراوان، کاهش تقاضا و افزایش ارزش دلار رسید.
قیمت نفت برنت دریای شمال از ماه ژوئن (خرداد/تیر) نزدیک به 20 درصد کاهش یافته است، در حالیکه در این ماه بحران عراق قیمت نفت را تا 116 دلار در هر بشکه رسانده بود.
آژانس بین المللی انرژی برآوردهای خود را برای رشد تقاضا در سال 2014 نزدیک به 200 هزار بشکه در روز کاهش داد و به روزی 700 هزار بشکه در روز رساند. این آژانس همچنین پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در سال 2015 با رشد یک میلیون و یکصد هزار بشکه ای روبرو شده و به روزی 93 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسد. این میزان رشد 1.2 درصدی را نشان می دهد اما از پیش بینی های گذشته 300 هزار بشکه در روز کمتر است.
آژانس بین المللی انرژی می افزاید: احتمال دارد نرخ رشد به بیشترین میزان رسیده باشد. در حالیکه پیش بینی های اقتصادی از نرخ رشد در سال آینده کاهش یافته است، صندوق بین المللی پول چشم انداز خود را برای سومین بار طی سال جاری میلادی از رشد کاهش داده، هرچند بهبود اقتصادی ادامه دارد روند آن کند شده است.
قیمت های پایین تر نفت در سه ماهه دوم سال 2014 باید به افزایش تقاضا در بازار منجر می شد، اما چشم انداز کلی اقتصاد نابسامان همچنان بر روند تقاضا تاثیر دارد.
در همین حال عرضه جهانی نفت در ماه سپتامبر تقریبا روزی 910 هزار بشکه افزایش یافت و به روزی 93 میلیون و 800 هزار بشکه رسید که اعضای سازمان کشورهای صادرکنندگان نفت موسوم به اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت در افزایش عرضه تاثیر داشتند. مجموع عرضه در مقایسه با سال گذشته دو میلیون و 800 هزار بشکه افزایش یافت.
آژانس بین المللی انرژی افزوده که انتظار دارد رشد تولید کشورهای غیرعضو اوپک به میزان یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز در سال 2015 افزایش یابد.
تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر با افزایش بی سابقه ای طی 13 ماه گذشته روبرو شد که دلیل آن تولید نفت در لیبی و عراق بود. تولید نفت کشورهای عضو اوپک از ماه اوت (مرداد/ شهریور) با افزایش 415 هزار بشکه به روزی 30 میلیون و 660 هزار بشکه در روز رسید.
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی تقاضا برای نفت اوپک در سال 2015 با کاهش روزی 200 هزار بشکه به روزی 29 میلیون و 300 هزار بشکه می رسد.
این میزان نزدیک به روزی یک میلیون بشکه کمتر از تولید فعلی اوپک است، انتظار می رود کشورهای عضو اوپک در نشست بعدی خود در ماه نوامبر (آبان/آذر) در مورد کاهش تولید تصمیم گیری کنند.
کویت احتمال کاهش تولید را بیان کرده و عربستان سعودی نیز گفته که می تواند دوره ای از کاهش قیمت را تحمل کند.
عربستان سعودی در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) 50 هزار بشکه در روز عرضه نفت را افزایش داد و به روزی 9 میلیون و 730 هزار بشکه رساند.
اروپام**9157** 1337


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن