تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820851931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکلات، جایزه کودکان نباشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شکلات، جایزه کودکان نباشد شیراز- ایرنا - کارشناس تغذیه آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا توصیه کرد: از دادن شکلات و شیرینی به عنوان جایزه یا تغذیه به کودکان، خودداری کنید.


مریم مرادی، سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت:بهتر است در منزل، از نگه داشتن شکلات و شیرینی خودداری کنید و به این ترتیب، دسترسی دائمی کودکان به این نوع مواد را کاهش دهید
وی ادامه داد: افراط در مصرف شکلات و شیرینی به دلیل اینکه موجب بی اشتهایی و سیری کاذب در کودکان می شود و آنها را از مصرف غذاهای اصلی بازمی دارد، موجب اختلال رشد آنها خواهد شد.
مرادی گفت: اصولاً دانش آموزان به سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در طول روز نیاز دارند و باید از تمام گروه های غذایی شامل شیر، لبنیات، گوشت و حبوبات، سبزی ، میوه ها و گروه نان و غلّات مصرف کنند و تعادل و تنوّع غذایی در این سنین، مورد توجّه قرار گیرد.
این کارشناس اضافه کرد:صبحانه باید حاوی قندهایی که به صورت فوری جذب می شوند مانند آب میوه ها، عسل و مربا و همچنین مواد قندی که دیرتر جذب می شوند مانند نان باشد.
مرادی بیان کرد:هویج، منبع ارزانی از ویتامین A است و والدین میتوانند از آن در برنامه غذایی روزانه کودکشان استفاده کنند.
وی ادامه داد: بستنی و شیر پاستوریزه، منبع خوبی از کلسیم هستند و مصرف آنان در میان وعده کودکان، در تأمین بخشی از کلسیم مورد نیاز کودکان مؤثّر است همچنین دریافت مقادیر کافی کلسیم از برنامه غذایی روزانه در سنین مدرسه و بلوغ، برای حفظ تراکم طبیعی استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان در بزرگسالی حائز اهمیت است.
این کارشناس تغذیه شایعترین کمبودهای ویتامینی در این دوران را کمبود ویتامین A و D و شایعترین کمبودهای املاح را کمبود ید، آهن و کلسیم دانست وگفت: نان و پنیر، میان وعده مناسب دیگری برای تأمین کلسیم است که همراه سبزی، گوجه فرنگی، خیار یا گردو، یک میان وعده ی سالم و مغذّی برای دانش آموزان به شمار می رود.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است./3
7375/ 675


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن