تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820634100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرشماری عمومی کشاورزی، نقش محوری در نظام آمارهای کشاورزی ایفا میکند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار بروجرد سرشماری عمومی کشاورزی، نقش محوری در نظام آمارهای کشاورزی ایفا میکند بروجرد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: سرشماری عمومی کشاورزی، نقش محوری و پایه ای در نظام ملی آمارهای کشاورزی هر کشوری ایفا می کند.


" رضا آریایی" روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به سکونت حدود 100هزار نفر در روستاهای این شهرستان افزود: کسب اطلاعات دقیق از نحوه فعالیت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ، مسوولان شهرستان را در ارایه خدمات بهتر به جمعیت روستا نشین و بهره برداران بخش کشاورزی یاری خواهد کرد.
وی تاکید کرد: جمع آوری آمار و اطلاعات صحیح پیش نیاز برنامه ریزی و توسعه هر جامعه محسوب می شود.
وی داشته های آماری را زمینه توسعه و برنامه ریزی در حوزه کشاورزی دانست و از کشاورزان خواست در این طرح عمومی سرشماری شرکت کرده و با آمارگیران همکاری کنند.
وی اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی منبعی بسیار مهم در زمینه تهیه داده های ساختاری و پایه ای بخش کشاورزی محسوب می شود.
وی افزود : مردم تاکنون استقبال خوبی از اجرای این طرح در روستاها داشته اند که عملکرد ماموران سرشماری عمومی کشاورزی را میسرتر کرده است.
وی با اشاره به وجود 69هزار هکتار اراضی کشاورزی و 20 هزار بهره بردار در این شهرستان افزود: در اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در بروجرد تعداد 30 نفر به طور مستقیم و 100 نفر به صورت غیرمستقیم دخالت دارند.
آریایی گفت: شمارش واحدهای تولید کشاورزی در شهرها و روستاهای کشور در قالب سرشماری عمومی هر 10 سال یک بار انجام می شود و ویژگی سرشماری امسال کشاورزی تمام الکترونیک بودن آن است.
وی اضافه کرد: آمارگیران در این سرشماری نام و نشان بهره برداران، کد پستی محل سکونت، سن، جنس، سواد و تحصیلات، کاربری اراضی کشاورزی، نوع و میزان محصولات تولیدی، در تمامی رده های کشت زراعی، گلخانه ای، باغی، دامپروری و شیلات و زنبور داری و پرورش کرم ابریشم را جمع آوری می کنند.
طرح سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر همزمان با سراسر کشور در شهرستان بروجرد آغاز شده و تا 18 آبان ماه ادامه دارد.
634/630


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن