تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804815080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری: آلایندگی درسطح تهران یکنواخت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری: آلایندگی درسطح تهران یکنواخت است شهرری- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: آلایندگی در سطح جنوب شهرتهران نسبت به شمال، غرب و شرق پایتخت یکنواخت بوده وهیچ تفاوتی نمی کند.


"محسن شوکتی" روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا با بیان اینکه اقلیم جغرافیایی و شرایط آب وهوایی ازموارد خاص حوزه تهران بوده و درتمام طول سال برابرآمارهای موجود آلایندگی با شدت و ضعف وجود دارد، اظهارداشت: جریان باد و جابه جایی هوای دشت به کوه و بلعکس تاثیرمستقیم و عمده ای برتشدید و یا کاهش آلودگی هوا این منطقه از کشور دارد.
وی افزود: دراعلام آلودگی هوا ازسوی دستگاهها باید دقت بیشتری اعمال شود چرا که عوامل متعددی نسبت به بوجود آمدن این پدیده جوی دخیل است و ازطرفی با قرارگرفتن در فصول مختلف سال بویژه فصل پاییزفضای شهرها و اطراف آن از وجود مواد آلاینده و ریزگردها بی بهره نخواهند بود.
شوکتی با بیان اینکه جنوب پایتخت شامل پاکدشت، اسلامشهر و رابط کریم و قسمت اعظم آن در شهرستان ری قراردارد، تصریح کرد: میزان آلودگی و آلاینده های شهرستان ری هیچگونه تاثیری برآلودگی هوای تهران ندارد بلکه در بیشترمواقع با توجه به شیب موجود آلودگی هوا وهمچنین آبهای سطح روانه این منطقه از جنوب تهران نیز می شود.
وی تاکید کرد: در آزمایش های انجام شده توسط ایستگاههای سنجش آلودگی ثابت و سیار شهرستان ری تفاوت چندانی درآلودگی شمال شهر با جنوب دیده نمی شود.
شوکتی افزود: ایستگاه سنجش در شهرستان ری یکی درمحل فرمانداری و دیگری درشهرداری باقرشهرنصب شده و در تست های انجام شده با ایستگاه هواشناسی و کسب آلایندگی درشمال شهر متوجه می شوید که اعداد آن ها با هم تفاوت چندانی ندارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: زمانی تفاوت آلودگی احساس می شود که انباشت و تراکم هوای آلوده و نبود جریان باد و اضافه برآن وارونگی هوا و از طرفی تردد وسایط نقلیه میلیونی در گستره تهران، آلودگی را به طور شفاف نشان می دهد.
وی گفت: وجود این فعل و انفعالات دلیلی روشن براینکه شهرستان ری وحتی جنوب تهران به تنهایی تولید کننده آلودگی نیست به خوبی نشان می دهد و از این رو نمی توان تنها به این موضوع اکتفا کرد که چون حدود 10 درصد کارخانجات تولیدی استان در این حوزه قرار دارد، پس آلودگی هوای تهران از جنوب نشات گرفته است.
شوکتی اظهارداشت: به واسطه موقعیت جغرافیایی شهرستان ری متاسفانه این حوزه پذیرنده همه نوع آلودگی از بالا دست شهر تهران بوده و شیب طبیعی زمین به سمت شهرری به نحوی بارز قابل مشاهده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: فاضلاب شهرتهران را چه بخواهیم و یا نخواهیم وارد شهرستان ری می شود و این عمل بصورت طبیعی اتفاق می افتد چرا که ری نسبت به تهران دشت محسوب شده و جریان طبیعی کوه به دشت به خوبی در اینجا نقش خود را ایفا می کند و بازهم آلودگی را به سمت شهرستان ری از زمین و هوا وارد می سازد.
شوکتی بیان داشت: مابقی آلودگی ها ساخته دست خود انسانها است بطورمثال شهرداری تهران بیشتر طرحهای ساماندهی خود را از ری شروع می کند و این اتفاقی تازه نیست از این رو باید ابتدا فرهنگ مصرف و سپس طریقه تفکیک زباله و دفن آن برای شهر و مردمان آن مشخص شود تا بهتر بتوان از بوجود آمدن آلودگی خاک و به دنبال آن آب و هوا که به نوعی به یکدیگر وابسته اند جلوگیری کرد.
وی سلامت مردم و ایجاد جامعه و محیط سالم را از ابتدایی ترین اصول شهرنشینی و از حقوق اولیه اهالی و ساکنین منطقه عنوان کرد و افزود: مادامی که سطح شناخت و آگاهی مردم حوزه شهری و روستایی از مقدار و میزان مصرف به درستی بازگو نشود ، با توجه به شرایط اقلیمی منطقه بخصوص تهران ، آلودگی محیط زیست نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه با شدت هم ادامه خواهد داشت.
1417/ 1194/17224


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن