تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820541850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواریث فرهنگی مشترک باید مایه وحدت بین ملت‌ها شود/ فرهنگ مثل هوایی است که در آن تنفس می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس رسانه ملی در بازدید از تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان:
مواریث فرهنگی مشترک باید مایه وحدت بین ملت‌ها شود/ فرهنگ مثل هوایی است که در آن تنفس می کنیم
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از رادیو تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهندس ضرغامی در این بازدید که سفرای ایران و آذربایجان نیز حضور داشتند از بخش‌های مختلف این شبکه  دیدن کرد و در جریان فعالیت‌های حرفه‌ای این مجموعه رادیویی و تلویزیونی قرار گرفت.

رئیس سازمان صدا و سیما سپس در اتاق خبر این شبکه حضور یافت و به ظرفیت ممتاز شبکه بین المللی " پرس تی وی" و رویکرد متفاوت و موثر این شبکه اشاره کرد و اظهار داشت: ماهانه بیش از یکصد میلیون کاربر از اقصی نقاط جهان برای دستیابی به آخرین اخبار و اطلاعات به این شبکه مراجعه می کنند.

ضرغامی در این بازدید مجوز استفاده از این شبکه خبری را برغم نبود تفاهمنامه همکاری فی ما بین به شبکه " آذ تی وی " صادر کرد.

در این دیدار مسئولان شبکه " آذ تی وی "‌نیز گزارشی از فعالیت این شبکه ارائه کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: فرهنگ و تمدن ایرانی همیشه برای ما قابل احترام بوده و ما آثار ارزشمند هنرمندان ایرانی را در سراسر منطقه مانند سمرقند و بخارا نیز مشاهده می کنیم.

ابوالفضل گارایف افزود: ‌سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تشکیلات بزرگ و گسترده ای دارد و می تواند از طریق شبکه های پرشمار خود نقش مهمی در ترویج دوستی و برادری بین دو ملت و دو دولت ایفا کند.

وی به اقدامات شیطانی دشمنان دو کشور اشاره کرد و گفت: ما باید اقدامات شیطانی دشمنان خود برای ایجاد تفرقه و دشمنی را از طریق رسانه های دو کشور خنثی کنیم.

مهندس ضرغامی نیز در این دیدار به نزدیکی فراوان فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت اشاره کرد و گفت: فرهنگ مثل هوایی است که در آن تنفس می کنیم و هویت و استقلال ما وابسته به فرهنگ است.

وی افزود: فرهنگ ما گنجینه ارزشمندی است که امروز رسانه های غربی برای تخریب آن تلاش می کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین به دخالت سازمان‌های به اصطلاح بین المللی در مالکیت مواریث فرهنگی مشترک بین کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت‌: این توطئه‌ها به صورتی برنامه ریزی شده انجام می شود و باید با هوشیاری با آن مقابله شود.

مهندس ضرغامی اظهار داشت: این که دو یا چند کشور مدعی شاعران برتری چون مولوی و نظامی می‌شوند حاکی از آنست که این شاعران بزرگ پارسی گوی مورد اقبال و احترام بسیاری از مردم در سطح جهانی هستند که این وجه اشتراک نباید فراموش شود.

وی افزود: مواریث فرهنگی مشترک باید مایه وحدت بین ملت شود.

رئیس سازمان صدا و سیما به قابلیت های شبکه‌های آذری زبان کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت : نگاه جامع به کلیت برنامه های این سازمان حاکی از راهبرد دوستی دو ملت ایران و آذربایجان است.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه سفر خود در مراسم جشن عید سعید غدیر خم که در خانه فرهنگ استاد شهریار  باکو برگزار شد نیز شرکت کرد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن