تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819847682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده ناوگان شمال: پنج کشورحاشیه خزر کنار هم توانمندی بالایی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرمانده ناوگان شمال: پنج کشورحاشیه خزر کنار هم توانمندی بالایی دارند انزلی - ایرنا - فرمانده ناوگان شمال گفت: پنج کشور حاشیه خزر مانند پنج انگشت یک دست در کنار هم توانمندی بالایی دارند.


به گزارش ایرنا، دریادار دوم عرشه "افشین رضایی حداد" روز دوشنبه در ملاقات با فرمانده ناوگروه روسی دیدار کننده از بندرانزلی با اشاره به ورود ناوگروه روسیه به بندرگاه انزلی همزمان با عید غدیر اظهار کرد: ما این را برای نزدیکی هرچه بیشتر روابط دو کشور به فال نیک می گیریم.
وی یادآور شد: دو کشور روسیه و ایران تاریخی پرافتخار و کهن دارند و در طول تاریخ همسایگان خوبی برای هم بودند.
***فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی تصریح کرد: به لحاظ دریا و دریانوردی نیز در طول تاریخ هر دو کشور ایران و روسیه پیشرفتها و تعاملات زیادی داشتند.
وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه دارای منافع مشترک زیادی هستند بویژه در زمینه دریا و دریانوردی که دریای خزر بعنوان دریای صلح و دوستی تلقی می شود.
فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان تصریح کرد: دریای خزر به واسطه خصوصیات ویژه ای که دارد برای هر دو کشور حائز اهمیت بسیار است.
وی در ادامه افزود: نیروی دریایی هر دو کشور می توانند برای منطقه امنیت ایجاد کنند و در جهت نیل به اهداف و منافع ملی قدم بردارند.
دریادار حداد اظهار کرد: دریای خزر ظرفیتهای ناشناخته زیادی دارد و کشورهای حاشیه این دریا می توانند با دوستی، وفق و مدارا از منابع آن نظیر آبزیان با حفظ محیط زیست دریا در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری و غیره منتفع شوند.
فرمانده ناوگان شمال تاکید کرد: هر دو کشور از رهبران مدبری برخوردارند و مردمان فهیمی دارند که برای دستیابی به این اهداف کمک می کنند.
وی افزود: تلاش می کنیم با اقتدار و ایجاد بستر امن شرایط ایده ال و مساوی را برای بهره برداری از خزر داشته باشیم.
ناخدا حداد خاطر نشان کرد: اقتدار، همکاری و همیاری کشورهای منطقه در دست خود کشورهاست و هر کشور خارجی که بخواهد وارد خزر شود باید سیاستگذاری های تحت اراده پنج کشور منطقه را مدنظر قرار دهد.
فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان در خاتمه پیام خوشامد امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی را به فرمانده ناوگروه روسیه رساند و از طرف ایشان برای سفرهای بیشتر در فاصله های نزدیک از نیروی دریایی روسیه دعوت کرد.

* ایران و روسیه استحکام روابط خود را نشان داده اند
فرمانده ناوگروه روسیه نیز در این دیدار با اشاره به دیدار سال گذشته ناوگروه ایران از آستراخان گفت: این بازدیدها با هدف صلح و دوستی و تحکیم روابط نیروی دریایی روسیه و ایران است.
ناخدا یکم "والری اسمیرنوف" اظهار کرد: نیروی دریایی دو کشور تامین کننده امنیت دریای خزر هستند.
وی خاطر نشان کرد: معتقدیم که همه با هم می توانیم با تجهیز نیروها برای امنیت دریا قدم برداریم.
وی افزود: رهبران کشورهای ما بارها محکم بودن روابط خود را به دیگران نشان دادند که به عنوان نمونه می توان به دیدار سران دو کشور در اجلاس آستراخان اشاره کرد.
اسمیرنوف در ادامه از روابط و مناسبات تجاری خوب بین دو کشور و ورود کشتی های ایرانی به بندر ماخاچ کالا یاد کرد.
وی در ادامه برای توسعه مراودات تجاری و افزایش همکاری برای تامین امنیت منطقه ابراز امیدواری کرد.
فرمانده ناوگروه روسی افزود: رهبران دو کشور روسیه و ایران، فرماندهان و نیروهای هر دو کشور هم سو فرصت هایی را برای انواع مراودات دوستانه، تجاری و همکاری های بین منطقه ای دارند.
ناوگروه روسیه صبح دوشنبه وارد بندرگاه انزلی شد.
فرمانده ناوگروه روسیه و هیات همراه پس از دیدار با فرمانده ناوگان شمال، استاندار گیلان و بازدید از نقاط گردشگری استان روز چهارشنبه ایران را به مقصد آذربایجان ترک خواهد کرد.ک/2
620/695/7560


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن