تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادواره شهید سیامک اختر کاویان در انزلی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یادواره شهید سیامک اختر کاویان در انزلی برگزار شد انزلی - ایرنا - یادواره شهید "سیامک اختر کاویان " با حضور جمعی از مردم و خانواده شهید در سالن هلال احمر انزلی برگزار شد.


به گزارش ایرنا در این مراسم که روز دوشنبه برگزار شد؛ "کامبیز پور رهنما " قهرمان سابق سه دوره بوکس کشور و از هم رزمان شهید اختر کاویان بخشهایی از خاطرات خود با این شهید بزرگوار در جبهه و اشتیاق و آرزوی او برای شهادت را روایت کرد .
وی اظهار کرد : سیامک اختر کاویان شخصیت تاثیرگذاری داشت و هرجا حاضر می شد، وجودش اثربخش بود .
وی خاطرنشان کرد: باید با برگزاری برنامه های فرهنگی به نوجوانان و جوانان نشان داد که چه جوانان رشیدی برای حفظ تمامیت ارضی و آرامش کشور وآسایش آنها جان خود را فدا کردند.
در ادامه مراسم " نیما فرقه " از شاعران گیلان به یاد این شهید سرود : تمام شهر سراغ تو را گرفت از من / جواب این همه غم را چه می توان دادن/ گلایه از در و دیوار کارمان شده است / به هرچه جز تو در این خانه است جان دادن .
رضا نظری و مهدی تنکابنی از هنرمندان انزلی نیز با سلام و درود به روح شهیدان قطعه نمایش کوتاهی را برای حضار اجرا کردند.
در ادامه نفرات برتر مسابقه نقاشی " یل ساحل نشین " با موضوع چهره نگاری شهید سیامک اختر کاویان تجلیل شده و جوایز خود را از برادر شهید دریافت کردند.
فیلم کوتاه آسمانی ها با موضوع شهید اختر کاویان تولید شبکه باران پخش شد.
در این مسابقه که داوری آن را منصف و گل پیرا دو تن از استادان هنرهای تجسمی شهرستان به عهده داشتند ، بیژن ملکی به عنوان نفر اول و محمد کسری ارزانی به عنوان نفر دوم انتخاب شدند.
همچنین عارفه داداشی ،میترا اولیایی ، سیده زهرا فتاحی ، صبا کامیاب فر، معصومه محمدی زاد، افسانه برومندو مریم محجوبی به عنوان نفرات برتر معرفی و تقدیر شدند.
شهید سیامک اختر کاویان نهم مهر ماه سال 1339 در شهرستان ساحلی بندر انزلی و در یک خانواده مذهبی و ورزشکار دیده به جهان گشود. او سومین فرزند خانواده و فردی خود ساخته ، متدین و گل زن محبوب تیم محله بود . بزرگتر که شد به احترام پدرش اژدر که از قهرمانان بوکس بود پای در رینگ بوکس نهاد و در مسابقات "جام دستکش زرین بوکس" ، دهه پنجاه حریف قدر خود نقی آسال را شکست داد .
سیامک در سال 1359 برای دفاع از میهن و دفاع از خرمشهر همراه با جمعی از جوانان مسجد قائمیه بندر انزلی رهسپار جبهه ها شد و در مناطق جنگی سومار ، سرپل ذهاب و کوشک برای حفظ میهنش مردانه جنگید و سرانجام در اردیبهشت سال 1361 در عملیات آزاد سازی خرمشهر پس از چندین روز جنگ بی امان و در حال شکار تانک در منطقه کوشک با یک گلوله تک تیر انداز دشمن به خون نشست و دعوت حق را لبیک گفت.ک/2
620 / 695


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن