تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819523339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر کل سازمان میراث فرهنگی ناملموس کیفیت برگزاری اجلاس اصفهان را ستود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر کل سازمان میراث فرهنگی ناملموس کیفیت برگزاری اجلاس اصفهان را ستود اصفهان - ایرنا - دبیر کل سازمان بین المللی میراث فرهنگی ناملموس (ICCN)گفت : اجلاس اصفهان نقطه عطفی برای اجلاس این سازمان بود و امید است برنامه آتی نیز با همین کیفیت ادامه یابد.


هی کینگ چوی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد : اجلاس و جشنواره اصفهان برای برنامه های راهبردی سازمان بین المللی میراث فرهنگی ناملموس خیلی مهم است.
وی افزود : جشنواره میراث فرهنگی ناملموس از سال 2008 آغاز شد و اولین اجلاس زنان در اصفهان برگزار شد که 31 نماینده از زنان کشورهای مختلف دراین اجلاس حضور یافتند.
وی خواهان حضور بیشتر بانوان در عرصه حمایت و نگاهداری از میراث ناملموس شد و گفت : درخصوص فعالیت بانوان برای حفظ و نشر میراث فرهنگی ناملموس مقرر شد تبادل نظرهایی بین کره جنوبی و ایران انجام شود.
وی خاطر نشان کرد : مقرر شد کمیته های بین المللی در خصوص نقش زنان درمیراث فرهنگی ناملموس تشکیل شود و هر ساله نشست های تخصصی برگزار کنند.
وی همچنین جشنواره میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان را به لحاظ دستیابی به اهداف خود موفق ارزیابی کرد و گفت : در جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس از 31 استان ایران حضور داشتند و تفاوت ، تنوع فرهنگ و نقش زنان در این فرهنگ ها و میراث فرهنگی محسوس و آشکاربود.
وی احیا ی شهرها را از دیگر برنامه های اجلاس فرهنگی ناملموس در اصفهان عنوان کرد و گفت : شهرها می توانند آثار فرهنگی از دست رفته خود را احیا کنند همانند میدان امام علی (ع ) ایران که به تازگی احیا شده است.
دبیر کل سازمان فرهنگی نامحسوس تاکید کرد : این اقدام نشان می دهد که ما نباید به میراث فرهنگی ، نگاه موزه ای داشته باشیم زیرا این نگاه از لحاظ فرهنگی اثرگذار نخواهد بود و با استفاده از میراث فرهنگی ناملموس می توان میراث فرهنگی ملموس را زنده کرد.
وی در عین حال برگزاری این جشنواره بین المللی را دارای پیامدهای مثبتی برای اصفهان دانست و گفت : برای برگزاری این جشنواره شماری از جوانان آموزش شش ماهه ای را پشت سر گذاشتند تا برای برگزاری جشنواره های بین المللی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.
وی همچنین برگزاری شب دوستی ایران و کره جنوبی را از برنامه های اجلاس اصفهان عنوان کرد و گفت : این برنامه تصویر خوبی از اصفهان و ایران به جهانیان نشان داد .
اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی نامحسوس از 16 تا شامگاه 19 مهر امسال در شهر تاریخی اصفهان برگزار شد.
پ/ 7132 / 546


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن