محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830274501
سیدحسن خمینی از چرایی پذیرش خلافت توسط امیرالمؤمنین(ع) گفت
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
در آستانه عید سعید غدیر خم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در درس خارج اصول خود به اهمیت این روز و چرایی پذیرش خلافت توسط امیرالمؤمنین(ع) پرداخت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از جماران، متن این سخنان که صبح روز یکشنبه در محل درس سید حسن خمینی در مدرسه دارالشفای قم ایراد شد، چنین است: « بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی رسول الله و آله الطیبین الطاهرین بنا به سنتی که داریم، این روز را به ذکر روایاتی پیرامون امیرالمؤمنین(ع) و روز غدیر می پردازیم. شیخ طوسی در مصباح، مرحوم صدوقی در حصال، کفعمی در مصباح و سید بن طاووس در اقبال روایتی را مطرح کرده اند که این روایت در وسایل هم آمده که من مطابق آنچه "جامع احادیث شیعه" در جلد 11 صفحه 666 نقل کرده، به این مطلب اشاره می کنم. روایت می کنند(طبیعتا اصل روایت از صدوق است) از تلعکبری ابی محمد هارون بن محمد که او روایت می کند از ابوالحسن علی بن احمد خراسانی؛-روایت ظرایفی دارد که سند آن را به همین خاطر مورد اشاره قرار می دهم- این روایت خیلی دقیق نقل شده و چنین دقتی معمولا در نقل روایات ما کمتر است. می گوید در رمضان 337 من از سعید بن هارون مروزی شنیدم؛ در حالی که 80 ساله بود. او هم گفت فیاض بن محمد عمر طوسی به من گفت؛ در حالی که نود سالش بود و سال روایت کردن هم 259 بود. او گفت که من حاضر بودم (در این اتفاقی که می خواهد نقل کند). چرا این افراد را با ذکر سن نام می برد؟ می خواهد بگوید که سند «عالی سند» است؛ یعنی وسایط کمی در آن وجود دارد. او می گوید یک روزی امام رضا(ع) عید غدیر، خواص اصحاب خود را برای افطار نگه داشت؛ وقتی آنها منزل حضرت بودند، ایشان هدایایی را برای خانه هایشان فرستاد. تعبیر دارد که حتی انگشتر و کفش هم فرستاد. یعنی لباس، طعام، انگشتر و کفش را فرستاد و رسم عید گرفتن را عوض کرد. البته توضیح نمی دهد که قبل از آن رسم عید گرفتن چه بود؟ از مجموع فراز این روایت چنین برمی آید که قبل از آن چنین امری(هدیه دادن) مرسوم نبوده است؛ سپس حضرت در جمع تعبیری را مطرح می کنند که می فرمایند: پدرم هادی به من گفت (که این هم جالب است که ایشان از پدرشان با عنوان هادی یادی می کنند. در حالی که معمول است هادی عنوان امام دهم است؛ ولی برای امام کاظم(ع) عناوین زیادی به کار رفته که در این روایت با عنوان هادی یاد کرده است) که او هم از صادق(ع) جدم نقل می کند که او هم از باقر(ع) روایت می کند و او هم گفت سید العابدین(ع) و او هم گفت پدرم حسین(ع) نقل می کند... تعبیر ظریفی در اینجا وجود دارد. اولا در روایات معمول نیست که معصومین سند روایت خود را بیان کنند و موارد کمی است که آنها سند روایت خود را نقل می کنند؛ آن هم با تعابیری چون ابی و جدی؛ که تأکید روی شجره امامت و پیامبر(ص) است. این مورد از مواردی است که ائمه در موارد زیادی به آن استناد می کرده اندو از آنسو در مواردی که کسانی در قبال آنها دنائت به خرج می داده اند آنها را به بی پشتوانه بودن منکوب می کرده اند. امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه دارند که روزی حضرت با عثمان مشاجره پیدا کرد (در خطبه 135 نهج البلاغه)؛ یک نفر از این بادمجان دور قابچین هایی که همیشه هستند مغیره بن اخنس رو به عثمان کرد و گفت امیرالمؤمنین(ع) را به من بسپار، من تکلیفش را معلوم می کنم. یعنی مشاجره ای بین آن حضرت و عثمان در گرفته بود که آن شخص می گوید من تو را از او کفایت می کنم. حضرت چنان هجمه ای به او می کنند؛ نقطه مقابل همین تفاخر به شجره پیغمبر(ص) است: «فرزند لعین ابتر، و درخت بی ریشه و بر، تو مرا کفایت می کنی؟ به خدا سوگند، کسی را که تو یاور باشی خدایش نیرومند نگرداند، و آن که تواش برخیزانی بر پا نماند. از نزد ما بیرون شو، خدایت خیر ندهاد، پس هر کار خواهی بکن. که اگر زنده مانی خدایت از رحمت دور کناد!» در مقابل این درخت بی ریشه، این شجره مبارکه است که به تعبیر قرآن «...اَصلُها ثابِت وَ فَرعُها فِی السَّماء. تُؤتی اُکُلَها...». ائمه این تفاخر به انتساب به پیامبر(ص) را در موارد مختلف دارند؛ بخصوص در مواردی که اهمیت ولایت حضرت معلوم می شود در روایت هست. پس بر اساس آن روایت روز عید غدیر بود؛ امام رضا(ع) همه را نقل کرد و نکته مهمی را به نقل از پدرانشان مطرح کردند؛ مطلب این است برخی سالهایی که امیرالؤمنین(ع) زندگی می کردند روز جمعه و غدیر با هم جمع(مصادف) شد. حضرت وقتی 5 ساعت از روز گذشته بود، روی منبر رفتند (طبعا چون احتمالا نماز جمعه خوانده می شده اوان ظهر بوده است)، هنگام نمازجمعه بوده است. سپس فرمودند: خداوند دو عید را برای شما جمع کرد و سپس شروع کردند به گفتن فضائل عید غدیر. یکی از مواردی که امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند این بود که در این روز صدقه دهید و هر یک درهم که صدقه دهید معادل هزار درهم ثواب دارد؛ در این روز روزه بگیرید. زیرا اگر کسی در این روز(غدیر) روزه بگیرد فضیلت آن بیش از کسی است که از ابتدایی که دنیا درست شد تا پایان تأسیس آن؛ همه را روزه بگیرد و همه شب هایش قیام کند. جالب آنکه بعد از این فرازی دارد که می فرماید کسی که حوائج برادر خود را برطرف کند و بتواند مشکلات برادر دینی خود را برطرف کند(به قدر وسعش) مانند کسی است که این روز را روزه می گیرد. یکی از بحث های بسیار مهم این است که امیرالؤمنین(ع) در طول زندگی به یک چیزی متهم بوده است؛ وقتی خطبه های حضرت را نگاه کنید می بینید که گویی معضله ای برای حضرت هست؛ ایشان متهم بوده اند که برای خلافت و امامت حریص است. یعنی امامت از طرفی حق امیرالمؤمنین(ع) است و باید آن را مطالبه کنند؛ از طرف دیگر هم دشمنان می گفتند تو دنبال خودت هستی و دنبال این هستی که کارهای خودت را پیش ببری. ایشان خطبه ای دارند(خطبه 171 نهج البلاغه) که این مطلب در آن خیلی بروز دارد که گویی آن وجود دریایی امیرالؤمنین دیگر به شکایت برمی آید. می فرمایند: «یک نفر به من گفت تو برای خلافت حریصی؛ من گفتم شما که حریص تر هستید و (از حق) دورتر هستید، در حالی که این امر به من هم مربوط تر و هم نزدیک تر است! و من حق خودم را می خواهم». از طرفی مظهر زهد(که در سالهای گذشته گفته ام تقریبا تمام مکاتب تصوف که پیشینه زهد را برای خود دارند، قطب الاقطابشان امیرالؤمنین بوده است) بوده اند، در حالی که برخی فکر می کنند ایشان خیلی عبوس بودند. اتفاقا از ویژگی های حضرت این بوده که بسیار شوخ طبع بوده اند؛ تا جایی که بعضی ها در این زمینه انتقاد می کرده اند که ایشان زیاد شوخی می کنند؛ در حالی که همانگونه که گفتیم ایشان ازهد الناس بود؛ ازهد الناسی که نسبت به حطام دنیا و قدرت دنیا توجهی ندارد، متهم به حرص می شود! این دوگانگی در موارد دیگر هم هست. شما در خطبه معروف به شقشقیه در یکی از فرازها وقتی می خواهد دوران خلیفه دوم را شرح دهد در مورد قدرت این تعبیر را دارد که «زمامدار مانند کسی است که بر شتری سرکش سوار است، اگر عَنان محکم کشد ، پرده های بینی حیوان پاره می شود ، و اگر آزادش گذارد، در پرتگاه سقوط می کند»؛ این یک دوگانگی است. یعنی اگر رها کند حق و وظیفه الهی است و اگر دنبال کند(به معنای) حرص و آز است. از این مطلب پیداست در موارد مختلف که ایشان در خطابه است. در تاریخ آمده که خلیفه دوم به ایشان می فرماید، تو جوانی و صبر کن! (خلافت) به تو می رسد؛ اینگونه حضرت را حریص خطاب می کنند. ظاهرا آن فرد از بزرگان روزگار خود بوده است و حضرت با او محاجه کرده است: «گفتگو در روز شورا: شخصی در روز شورا به من گفت: (ای فرزند ابوطالب نسبت به خلافت حریص می باشی) در پاسخ او گفتم، بخدا سوگند! شما با اینکه از پیامبر اسلام دورترید، حریصتر می باشید، اما من شایسته و نزدیکتر به پیامبر اسلامم، همانا من تنها حق خود را مطالبه می کنم که شما بین من و آن حائل شدید، و دست رد بر سینه ام زدید. پس چون در جمع حاضران، با برهان قاطع او را مغلوب کردم، درمانده و سرگردان شد و نمی دانست در پاسخم چه بگوید؟» این از موارد جالب اسناد تاریخی است؛ زیرا مشخص است حضرت در این مورد در حضور دیگران محاجه کرده است و از فعل ماضی جملات، پیداست که این یک خاطره از داستان ثقیفه است. یکی از بحث هایی که معمولا اهل سنت بیان می کنند که اگر اینگونه است که شما شیعیان می گویید چرا هیچ کدام از ائمه خودشان در این مورد حرفی نزده اند؟ این یکی از موارد آن! ایشان در ادامه این خطبه دست به دعا برمی دارند: «خدایا! از قریش و از تمامی آنها که یاریشان کردند به پیشگاه تو شکایت می کنم، زیرا قریش پیوند خویشاوندی مرا قطع کردند، و مقام منزلت بزرگ مرا کوچک شمردند، و در غصب حق من، با یکدیگر هم داستان شدند، سپس گفتند: برخی از حق را باید گرفت و برخی را باید رها کرد. (یعنی خلافت حقی است که باید رهایش کنی)» چرا ایشان از قریش شکایت می کنند؟ دلیل آن را هم اینگونه ذکر می کنند که آنها قریش پیوند خویشاوندی مرا قطع کردند؛ در فلسفه اخلاق تعبیری وجود دارد که ما نسبت به کسانی که به ما نزدیکترند در مقابل کسانی که به ما دورترند مسئولیت بیشتری داریم؛ یعنی اگر شما کسی که نزدیک تر است، بیمار شد، وظیفه تان نسبت به او سنگین تر از وظیفه نسبت به کسی است که دورتر است. اگر مثلا خدای ناخواسته فرزند شما مریض شد باید خانه را بفروشید؛ اگر برادرتان مریض شد یک گام دورتر یا نزدیک تر؛ اگر پسر خاله تان مریض شد جور دیگر. اما اگر آدم غریبی در جای دور افتاده ای بیمار شد لازم نیست شما خانه تان را بفروشید و خرج کنید. هرچه روابط نزدیک می شود مسئولیت اخلاقی بیشتر می شود؛ برخلاف حاکم که باید پدر همه باشد و نسبت به همه باید دلسوزی داشته باشد؛ من حیث هو الحاکم، نه من حیث هو الأب! اما انسانهای معمولی هرچه آن فرد نزدیک تر بود مسئولیت اخلاقی شان هم بالاتر می شود. بنابراین حضرت در اینجا قریش را خطاب قرار می دهد، زیرا آنها پسر عمو بوده و وظیفه حفظ کیان حضرت را داشته اند. سپس می گویند جایگاه مرا کوچک کردند؛ از غریبه ها توقعی نبود، اما اینهایی که می شناختند، در غدیر بودند، از روابط من و پیامبر(ص) آگاه بودند و شأنیت اولاد پیامبر را می دانستند و احادیث مفصلی از پیامبر شنیده بودند، آیات را دیده بودند، اینها مرا کوچک کردند و بر سر چیزی که حق من بود با من منازعه کردند. این تعابیر؛ تعابیر بسیار مهمی است. به گفته علی(ع) استدلال آنها این بود که (خلافت) اگر حق توست آن را بگیر و اگر آنها را رها کنی باز هم حق است. فضا به گونه ای است که این مجموعه ای که استدلال علی(ع) را شنیده اند، به این پاسخ رسیده اند که به ما ربطی ندارد؛ اگر نشد هم نشد! این تعبیر امیرالمؤمنین(ع) تعبیر بسیار دلسوزانه ای است؛ آن هم در حالی که 25 سال از آن واقعه گذشته است. یک قضیه ای بعد از چند روز سرد می شود و سپس فراموش می شود. اما حضرت بعد از 25 سال می گویند من با آنها محاجه کردم، نفرینشان کردم، آنها را کوبیدم و.... اما در نهایت گفتند که حقت است! خواستی بگیر؛ نخواستی هم نگیر! بی تفاوتی اقرباء به اینجا می رسد! چرا امیرالمؤمنین(ع) این حکومت را می گیرد؟ برخی این تعبیر را دارند که ایشان بعد از خلیفه دوم بشدت محاجه می کند که خلافت را بگیرد و در شورای شش نفره بحث می کند. اما بعدا در پایان دوره عثمان هرچقدر هم که سراغ امیرالمؤمنین می روند ایشان نمی آید. برخی از مفسرین تاریخ می گویند علت آن است که جامعه بعد از خلیفه دوم به آن درجه از فساد نرسیده بود که اصلاح ناپذیر باشد. اما پس از اینکه دوری از عصر پیامبر(ص) طولانی شد، پس از عثمان جامعه به گونه ای فاسد می شود و روابط به گونه ای فاجعه آمیز می شود که حضرت عینا می بینند نمی شود کاری کرد! هرچقدر هم سراغ ایشان رفتند، ایشان نیامد! در تعبیری که دارند می فرمایند امام حسن و امام حسین وقتی جمعیت می خواست با من بیعت کنند زیر دست و پا ماندند؛ و در تعبیر دیگر می گویند مانند موی کفتار(متراکم) بودند! اما سؤال این است که چرا با همه این انکارها حضرت خلافت را پذیرفت؟ وقتی که حضرت برای جنگ جمل می رفتند، ابن عباس می گوید وارد ذی قار نزدیک بصره شدم؛ در حالی که حضرت داشت کفش خود را پینه می کرد، گفت قیمت این کفشها چقدر است؟ گفتم قیمتی ندارد. فرمود به خدا قسم از امیری شما این برای من ارزشمند تر است! به جز آنکه حق را اقامه کند یا باطل را دفع کند. تعبیری هم راجع به پیامبر(ص) دارند. یکی از نکات شیرین در کلام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وصفی است که آنها راجع به پیامبر(ص) دارند. آنها بسیار شیرین و با عظمت از پیامبر(ص) یاد می کنند و تعبیر مفصلی از هند بن ابی هاله(برادر ناتنی حضرت زهرا(س) که فرزند حضرت خدیجه بود) که هست که آن توصیفات خیلی شنیدنی و خواندنی است. خداوند این عید را بر همه ما و مسلمین مبارک بگرداند و به حق صاحب این روزها ما را از متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین(ع) قرار دهد. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]
صفحات پیشنهادی
قدمیاری در گفتوگو با فارس مطرح کرد عدم حضور ناطقنوری در مراسم افتتاحیه اردوی تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد/
قدمیاری در گفتوگو با فارس مطرح کردعدم حضور ناطقنوری در مراسم افتتاحیه اردوی تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد دیدار دانشجویان با سیدحسن خمینیمدیرکل اداره تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با اشاره به عدم حضور ناطقنوری در مراسم افتتاحیه اردوی تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد گفت ددلیل پیدایش داعش از زبان سیدحسن خمینی |اخبار ایران و جهان
دلیل پیدایش داعش از زبان سیدحسن خمینی حجتالاسلام سیدحسن خمینی گفت دلیل پیدایش گروههکهای تروریستی و داعش خروج از اعتدال و رعایت اصل جمع ضدین و فراموشی ابعاد متفاوت انسانی است کد خبر ۴۴۱۳۱۴ تاریخ انتشار ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۹ - 11 October 2014 حجتالاسلام سیدحسن خمینی گفت دلیلحجتالاسلام سیدحسن خمینی در جمع ورزشکاران پارالمپیک: همت ورزشکاران پارالمپیک برای همه ورزشکاران درس است
حجتالاسلام سیدحسن خمینی در جمع ورزشکاران پارالمپیک همت ورزشکاران پارالمپیک برای همه ورزشکاران درس استتولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی ره گفت همت ورزشکاران پارالمپیک بسیار ارزشمند است و این تلاش و همت برای همگان درس است به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجتالاسلامسیدحسن خمینی در دیدار با مدیران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی: جامعه ما امروز محتاج تفکر علوی است
سیدحسن خمینی در دیدار با مدیران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جامعه ما امروز محتاج تفکر علوی استعضو هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت این فرهنگ داعش است که خود را حق مطلق می داند و دیگران را دارای حق حیات نداند که ممکن است این منش در دیگران نیز به انحاء و اشکال گوناگون وجود داشته بامدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین پیشبینی کرد جمعآوری 400 میلیون تومان کمک نقدی توسط دانشآموزان قزوینی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین پیشبینی کردجمعآوری 400 میلیون تومان کمک نقدی توسط دانشآموزان قزوینیمدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت پیشبینی میشود که دانشآموزان قزوینی در جشن عاطفهها 400 میلیون تومان به دانشآموزان نیازمند اهدا کنند به گزارش خبرگزاری فارسوکیل خانوادگی بیگدلی در گفتوگو با فارس: تجدیدچاپ «اندکی سایه» توسط ناشر جدید/ انتشار فایل صوتی «ارواح ماه مهر
وکیل خانوادگی بیگدلی در گفتوگو با فارس تجدیدچاپ اندکی سایه توسط ناشر جدید انتشار فایل صوتی ارواح ماه مهر با صدای نویسندهوکیل خانواده مرحوم احمد بیگدلی از وجود فایل صوتی کتاب ارواح ماه مهر خبرداد و گفت هنوز پیرامون نحوه انتشار آن تصمیم گیری نشده است چرا که این فایل ارزشمنحجتالاسلام مهدویزادگان در گفتوگو تفصیلی با فارس: داعش، پروژه خلافتسازی غرب برای عبور از مقاومت اسلامی است/
حجتالاسلام مهدویزادگان در گفتوگو تفصیلی با فارس داعش پروژه خلافتسازی غرب برای عبور از مقاومت اسلامی است شباهتهای نظری و عملی داعش با جهان سکولارعضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با مولود غرب خواندن داعش از تلاش جریان روشنفکر سکولار غربی برای دشمن خانگی نشاحمدی مقدم در گفتوگو با فارس تشریح کرد جزئیات دقیق فروش نفت توسط نیروی انتظامی/ دو محموله نفت فروختیم و پول آ
احمدی مقدم در گفتوگو با فارس تشریح کردجزئیات دقیق فروش نفت توسط نیروی انتظامی دو محموله نفت فروختیم و پول آن را هم تسویه کردیمفرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فروش دو محموله نفت توسط نیروی انتظامی گفت محموله اول برای جبران کسر حقوق سال 91 نیروی انتظامی به ناجا داده شد و محموسیدحسن خمینی: اگر شجاعت به نام مصلحت بمیرد، بدیها را به عنوان واقعیات میپذیریم
سیدحسن خمینی اگر شجاعت به نام مصلحت بمیرد بدیها را به عنوان واقعیات میپذیریم سیاست > احزاب و شخصیتها - ایسنا نوشت یادگار امام با اشاره به تأثیر شجاعت امام راحل در ورود ایشان به مبارزات انقلابی تأکید کرد هر فسادی با سرکوب شجاعت آغاز و با سرکوب شجاعت نیز نهادینفیلم / نظر سیدحسن خمینی درباره اجتهاد
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۲ در فیلم زیر حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نظر خود را درباره موضوع مهم و البته چالشبرانگیز اجتهاد بیان میکنید به گزارش ایسنا این فیلم در مراسم رونمایی از سایت حرم امام خمینی ره و شبکه مجازی آستان تهیه و در سایت حرم منتشر شده است انتهای پیامگفتوگوی فارس با ۲ فعال سیاسی آمریکایی/ بخش دوم واشنگتن موافق کشته شدن خبرنگار خود توسط داعش بود/سردار سلیمانی
گفتوگوی فارس با ۲ فعال سیاسی آمریکایی بخش دومواشنگتن موافق کشته شدن خبرنگار خود توسط داعش بود سردار سلیمانی قهرمانی بیادعاستتنها دشمن اصلی بشریت گروه حاکم بر آمریکا است اصول بنیادین آمریکا برده داری و نسل کشی است ای کاش در آمریکا گروهی مانند حزب الله لبنان وجود داشت تلاش اومدیرعامل بورس انرژی ایران در گفتوگو با فارس تأکید کرد آمادگی بورس انرژی برای عرضه روزانه 100 هزار بشکه نفت خا
مدیرعامل بورس انرژی ایران در گفتوگو با فارس تأکید کردآمادگی بورس انرژی برای عرضه روزانه 100 هزار بشکه نفت خام صادراتی اعلام جزئیات توسط وزارت نفتمدیرعامل بورس انرژی ایران با بیان اینکه با توجه به اعلام آمادگی وزارت نفت برای عرضه روزانه صد هزار بشکه نفت خام در تالار صادراتی سازصادق طباطبایی بعد از عمل جراحی در کنار فرزند سیدحسن خمینی + عکس
صادق طباطبایی بعد از عمل جراحی در کنار فرزند سیدحسن خمینی عکس دکتر صادق طباطبایی پس از طی دوران درمان بیماری در کشور آلمان به سلامتی به تهران بازگشت آفتاب عصرخبر نوشت دکتر صادق طباطبایی مدتی پیش مبتلا به سرطان ریه شده بود که جهت درمان در بیمارستانی در دوسلدورف آلمان بستری شسیدحسن خمینی: به اسم مصلحت نباید از شجاعت دست برداریم
سیدحسن خمینی به اسم مصلحت نباید از شجاعت دست برداریم سید حسن خمینی در دیدار با نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های آزاد سراسر کشور به بیان اهمیت عنصر شجاعت در شخصیت امام خمینی پرداخت و اظهار داشت من یکبار در صدمین سالگرد تولد امام این نکته اشاره کردم که امام بر مبنای یکسعکس: پسر و برادرزاده سیدحسن خمینی
عکس پسر و برادرزاده سیدحسن خمینی احمد خمینی در صفحه اینستاگرامش عکسی از سیدحسن خمینی منتشر کرده است و در توضیحش نوشته است بابا محمد على پسر عمو على هادى برادرم دو هفته پیش قم احمد خمینی در صفحه اینستاگرامش عکسی از سیدحسن خمینی منتشر کرده است و در توضیحش نوشته است باباسیدحسن خمینی: دلیل پیدایش داعش خروج از اعتدال بود/ جامعه امروز محتاج تفکر علوی است
سیدحسن خمینی دلیل پیدایش داعش خروج از اعتدال بود جامعه امروز محتاج تفکر علوی است حجتالاسلام سیدحسن خمینی گفت دلیل پیدایش گروههکهای تروریستی و داعش خروج از اعتدال و رعایت اصل جمع ضدین و فراموشی ابعاد متفاوت انسانی است به گزارش نامه نیوز حجتالاسلام سیدحسن خمینی در دیدار مدسیدحسن خمینی و پسرش در کنار مداح معروف+عکس
سیدحسن خمینی و پسرش در کنار مداح معروف عکس   مداح اهل بیت نزار القطرى 1393 7 6-
سیاسی
پربازدیدترینها