تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820356831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان در سعدآباد باستان شناس شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کودکان در سعدآباد باستان شناس شدند تهران - ایرنا - کودکان در جریان برنامه های متنوعی که توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و کمیته ملی موزه ها در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد برگزار شد، باستان شناسی را تجربه کردند.


به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، برپایی غرفه باستان شناسان کوچک از فعالیت های جالب و آموزنده دفتر پژوهش و آموزش کودکان و نوجوانان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بود که در هفته ملی کودک در سعدآباد تشکیل شد.
کودکان در این کارگاه که به همت پژوهشکده باستان شناسی برگزار شد و یکی از شلوغ ترین و جذاب ترین غرفه ها بود با شور و شوقی فراوان به جستجوی اشیاء مدفون شده در زیر خاک می پرداختند.
هدف از برگزاری این کارگاه تاکید این نکته به کودکان بود که اگر شیئ تاریخی پیدا کردند را به باستان شناسان تحویل دهند.
از کارگاههای دیگر برنامه های پژوهشگاه و مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد در هفته ملی کودک که امروز (یکشنبه) پایان یافت کارگاه "آشنایی کودکان با حفاظت آثار تاریخی" بود.
در این کارگاه که به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی برگزار شد، کودکان با کمک کارشناس مربوطه می آموختند که چرا و چگونه اشیا طی سال ها در زیر خاک می مانند و آسیب می بینند. آنها با دستان کوچک خود قطعات شکسته را به هم پیوند می دادند و لذت می بردند.
این کارگاه به کودکان می آموخت که چگونه می توان قطعات شکسته یک شیئ دست ساز را مانند جورچین کنار هم قرارداد و آن را از نو احیا کرد.
تور گردش در موزه که با همت خانه کتابدار (وابسته به شورای کتاب کودک) برگزار شد، از دیگر فعالیت هایی بود که با استقبال پرشور کودکان مواجه شد.
کودکان قهرمانان این داستان بودند که می بایست قطعات مختلفی از عکس عروسک گم شده را که در فضاهای گوناگون توسط راهنمای تور پنهان شده بود، پیدا کنند و به گل بی بی(صاحب عروسک) برسانند.
عروسک گم شده نامه هایی برای صاحبش گل بی بی، نوشته بود و به دست راهنمای تور داده بود، در این نامه ها مسیر گردشگری گام به گام برای کودکان مشخص و همچنین اطلاعات ساده ای به زبان کودکان از مجموعه سعدآباد ارائه می شد.
کودکان به بهانه پیداکردن قطعات جورچین عروسک با فضاهایی از جمله کاخ ملت، موزه آشپزخانه و مجسمه آرش آشنا می شدند و به این طریق فضای رسمی و خشک موزه ها برای کودکان جذاب و هیجان انگیز می شد. در پایان قطعات جورچین به کمک نامه هایی که عروسک به جا گذاشته بود کامل شد.
نمایشگاه کتاب های مناسب کودکان و نوجوانان از دیگر اقدامات خانه کتابدار در این برنامه بود.
از دیگر فعالیت های فرهنگی این هفته می توان به نمایشگاه زیبای عکس کودکان از نگاه دوربین اشاره کرد که در موزه هنرهای زیبا به نمایش درآمده بود.
این نمایشگاه شامل 30 قطعه عکس بهمن رحیمی بود که به همت پژوهشکده مردم شناسی ارائه شده بود، تصاویر کودکان اقوام ایرانی در روستاها و مناطق مختلف ایران زینت بخش این نمایشگاه بودند.
توجه به میراث طبیعی و گونه های جانوری در حال انقراض هدف کارگاه های یوزپلنگ ایرانی بودند که به همت موسسه ای به همین نام تشکیل شد.
در این کارگاه جورچین هایی در ابعاد بزرگ با شکل یوزپلنگ ایرانی توسط کودکان کامل می شد و در حین بازی گونه های جانوری کم یاب ایرانی به کودکان معرفی می شد.
فراهنگ***7537**1569


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن