تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820531105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن ولایت علوی در 26 امامزاده استان گلستان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان حجت الاسلام غیرتمند:
جشن ولایت علوی در 26 امامزاده استان گلستان برگزار می شود
گرگان - خبرگزاری مهر: مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: همزمان با سراسر کشور جشن ولایت علوی در 26 امامزاده استان گلستان و با حرکت کاروان های شادی، ایستگاه های صلواتی، خیمه های معرفت، نقاشی و قرآن ، سخنرانی، مولودی خوانی، خطبه غدیر و عقد اخوت برگزار می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید غیرتمند بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه های استان، گفت:  به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و کانون های معنوی جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی به منظور ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همزمان با سالروز عید سعید غدیر خم در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار می شود. غیرتمند گفت: یکی از سنت های رایج در این عید با سعادت، انجام عقد اخوت میان مومنین و مومنان است، عقد اخوت برای دفاع از حقوق یکدیگر است. مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: از آنجا که متاسفانه در باب برگزاری اعیاد غدیر موقوفاتی در استان وجود ندارد یکی دیگر از برنامه برپایی ایستگاه های «همه واقف باشیم » است تا با مشاوره مردم وقف هایی در زمینه اعیاد غدیر ایجاد شود. خبرنگاران نسبت به وقفهای جدید بویژه برای حوزه اطلاع رسانی و خبر تلاش کنند وی افزود: مسأله وقف و کمک به همنوع و افراد بي بضاعت و پا بست کردن اموال در راه امور خيريه، يکي از مبرزترين و جالب ترين مسائل اخلاقي در اديان و مذاهب گوناگون جهان انساني است و اساس زندگي اجتماعي بر تعاون است و اساس مذاهب و اديان آسماني بر تأمين سعادت و ايجاد همبستگي هاي اجتماعي است. وی در ادامه افزود: اين عمل خير خواهانه گرچه در طول تاريخ بشريت، دوران پرفرازو نشيبي را طي کرد اما با ظهور اسلام به دوران طلايي رشد رسيده است. مسئول فرهنگی اوقاف گلستان بیان کرد: وقف در اسلام داراي ويژگي هايي است. وقف عملي است صالح و باقي، و مصداق روشني است از تعاون و تعاضد، و انفاقي است عاري از منت، و احساني است خالي از اذيت و بدور از تحقير شخصيت ديگران و، تصدقي است دائمي و مستمر و بدون ريا، و وامي است بدون اضطراب و تکاثر و بروز اختلافات فاحش طبقاتي به صورتي معقول، و برگ سبزي است که براي انسان ذخيره مي شود. غیرتمند گفت: همکاری و تعامل مردم و رسانه در راستای احیاء موقوفات و وقف جدید نیاز به همکاری مطبوعات،خبرگزاریها و رسانه دارند، چرا نباید این قشر فعال و زحمت کش موقوفاتی در حوزه خود نداشته باشند و عوائد آن صرف و خرج خبرنگاران ، ازدواج،درمان و یا گرفتارهای آنان شود. نیاز کشور به موضوعات جدید در زمینه وقف حجت الاسلام غیرتمند اظهار کرد: با توجه به اینکه وقف از مهمترین و بهترین اعمال خیرخواهانه برای جاودانه شدن نام و مال انسان است، افراد زیادی مایل به این عمل معنوی هستند. وی گفت: وقتی سخن از وقف و موقوفات به میان می آید مردم ناخودآگاه ذهنشان به سمت عزاداری سیدالشهدا(ع) و مسجد متمایل شده و این مطلب به خاطر فرهنگ سازی انجام گرفته در این زمینه است. غیرتمند اذعان کرد: برای ترویج فرهنگ وقف لازم است موضوعات جدیدی برای وقف به مردم معرفی شود تا انگیزه ‌هاوسلیقه ‌های بیشتری دراین راستا جذب شوند که در این راستا برخی موضوعات مناسب برای وقف‌ های نوین،حوزه‌های پژوهش وآموزش، علوم هسته‌ای،سهام،پزشکی و... است. مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه گلستان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه افزود : اوقاف گلستان در دو سال اخیر شاهد تحولاتی در حوزه خبر و اطلاع رسانی بوده و رسانه‌ها باید با ابزاری که در اختیار دارند وقف نوین و بسترهای توسعه‌ای آن را در شکل و قالبی جذاب بازگو کنند و به این پرسش پاسخ دهند که چرا جامعه امروز به وقف نیازمند است.


۱۳۹۳/۷/۲۰ - ۱۵:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن