تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811834349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحاد اصولگرایان سهل در نظر؛ سخت در عمل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش تحلیلی پانا از نشست روز گذشته در مجموعه فرهنگی 13 آبان اتحاد اصولگرایان سهل در نظر؛ سخت در عمل خبرگزاری پانا: عصر روز گذشته گروه های سیاسی وابسته به جریانی اصولگرایی در محل سفارت سابق آمریکا (مجموعه فرهنگی 13 آبان) دور هم نشستند تا فکری برای اتحاد و شاید هم ائتلاف در زمان انتخابات کنند. هرچند در این نشست سخنی از انتخابات به میان نیامد اما حضور پر رنگ چهره هایی که مدت ها بود در نشست های سیاسی آفتابی نمی شدند نشان می داد عزم اصولگرایان برای اجماع در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی جدی است هرچند تا روز انتخابات بیش از یکسال زمان باقی مانده باشد اما باید پرسید این جریان سیاسی در عمل چقدر به اتحاد و ائتلاف نزدیک است؟
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر ساعت 12:58



به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، مراسم روز گذشته را می توان به مانور اقتدار اصولگرایان تشبیه کرد، هرچند این برداشت بیشتر خواست خود آنان است اما اینکه در واقعیت اصولگرایان چقدر توانستند گردهم آیی خود را با اقتدار برگزار کنند موضوع دیگری است.
اگر اضلاع جریان اصولگرایی را میان طیف سنتی آن یعنی موتلفه اسلامی، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اضافه نخبگان وابسته به این جریانات از سویی و طیف رادیکال تر آن از جمله اعضای جبهه پایداری، جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، گروه های وابسته به انصار حزب الله و نیز جامعه مداحان در نظر بگیریم باید اذعان کرد گردم آیی روز گذشته تا اندازه زیادی بر وفق مراد طیف راست رادیکال جریان اصولگرایی برگزار شد.
تقریباً تمام اعضای کابینه احمدی نژاد در گوشه ای از سالن تشکیل جلسه دادند و حتی طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم نیز به آنان پیوست، جریان مشایی هم حداقل یک نماینده داشت، عباس امیری فر امام جماعت نهاد ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد که به روزگار خود از افراد جنجالی پیرامون حلقه مشایی محسوب می شد.
وابستگان به جبهه پایداری هم به جز کامران باقری لنکرانی که لابد دلیل خوبی برای غیبتش داشته همگی حاضر بودند و حضور پر رنگشان از ابتدای مراسم احساس می شد. مداحی مراسم را سعید حدادیان برعهده گرفت و حسین اله کرم هم از همان دقایق اولیه وارد سالن همایش شد. حتی سعید جلیلی هم آمد هرچند که نخستین کسی هم بود که سالن همایش را ترک کرد آن هم در میانه های سخنرانی مصباح یزدی.
اما این همه ماجرای بعد از ظهر شنبه نبود، ولایتی و لاریجانی که همواره از نخبگان سیاسی نزدیک به اصولگرایان سنتی محسوب می شوند ترجیح دادند تا صبح همان روز به همایشی در اصفهان بروند و محمدباقر قالیباف که جدی ترین نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود نیز نه خودش آمد و نه نماینده ای به همایش فرستاد. تنها وضعیت سخنرانی حجت الاسلام تقوی که روز گذشته را زمان مناسبی برای تشریح درس های واقعه غدیر تشخیص داده بود به تنهایی نشان دهنده منویات درونی حاضران در سالن بود. وقتی که تقوی حتی با اخطار و تذکر هم نتوانست سالن را برای شنیدن سخنانش ساکت کند و همه این ها کافی نبود تا ورود مصباح یزدی در میانه های سخنان تقوی هم یکبار دیگر رشته کلام او را قطع کند.
تقوی اما کوتاه نیامد حتی زمانی که شعار "صل علی محمد؛ یاور رهبر آمد" از سوی هواداران مصباح سخنان او را بار دیگر قطع کرد، به هر حال او تنها نماینده اصولگرایان سنتی بود و مراسم هم به دعوت او برگزار شده بود. مصباح یزدی آرام بر روی صندلی که برایش تدارک دیده بودند نشست و تقوی هم درس های غدیرش را تا شماره 10 ادامه داد و سپس گریزی هم به وضعیت حال و آینده اصولگرایان زد و گفت: ما حدود یک سال است که همگرایی را در بین اصولگرایان آغاز کردیم و از همه دعوت کرده‌ایم؛ من از همه اصولگرایان با همه سلیقه‌ها که دعوت ما را پذیرفتند تشکر می‌کنم. البته از کسانی که در جلسات شرکت کردند و کسانی که حضور نیافتند ولی در جای دیگر این جلسات را تایید کردند، تشکر دارم.
  پس از انتخابات که اصولگرایان از پست های خود خلع شدند احساس کردیم باید کاری انجام دهیم
  رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: ما بعد از انتخابات ریاست جمهوری که همه گفتند اصولگرایان ناامید و سرخورده شده‌اند و برخی از آنها از پست خود خلع شده‌اند، احساس کردیم که باید کاری انجام دهیم. بنابر این ما به آیت‌الله مهدوی کنی پیام دادیم که ایشان اصولگرایان را دور هم جمع کند اما آیت‌الله مهدوی کنی ناراحت و نگران بود و این موضوع را نپذیرفت؛ بعد از آن پیشنهاد دوم این بود که یکی از اعضای جامعیت روحانیت مبارز این کار را برعهده گیرد و از آیت‌الله مهدوی کنی اجازه خواستیم.
حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد:‌در آن جلسه آیت‌الله موحدی کرمانی به آیت‌الله مهدوی کنی گفتند که حالا که شما به میدان نمی‌آیید تا اصولگرایان را جمع کنید، یکی این کار را انجام دهد و بالاخره قرعه به نام من افتاد و من حدود یکسال است که جلسات همگرایی اصولگرایان را تشکیل داده‌ام.
وی در خصوص جلسات همگرایی اصولگرایان افزود: جلسه اول اصولگرایان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای تهران و جلسه دوم به مناسبت میلاد سالار شهیدان با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی، جلسه سوم باحضور هزار نفر از بانوان اصولگرا به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و با سخنان آیت‌الله جنتی برگزار شد و امروز در اینجا جلسه چهارم برگزار می‌شود و از محضر آیت‌الله مصباح استفاده کرده و از ایشان می‌خواهیم که به اینگونه حرکات که متصل به جریان ولایت است مدد برسانند.
رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در باره جلسات همگرایی اصولگرایان در استانها یادآور شد: تا به حال من به 13 یا 14 استان رفته‌ام و استقبال عجیبی در استانها از جلسات همگرایی اصولگرایان شده است و هدف ما این است که همه سلایق اصولگرایی را در کنار هم جمع کرده و ذهن‌های آنها را به هم نزدیک کرده و نگذاریم متفرق و ناامید شوند.
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما به دنبال دغدغه مقام معظم رهبری افتاده‌ایم، تاکید کرد: وقتی حضرت آقا فرمودند باعنوان اعتدال نباید نیروهای مومن و حزب‌اللهی کنار زده شوند، ما وظیفه داریم و می‌خواهیم نشاط اجتماعی به وجود آوریم و این نشاط اجتماعی کمک به دولت و مدیران و تمام کسانی است که می‌خواهند مخلصانه به ارزشهای والای اسلامی خدمت کنند.
  مصباح یزدی: جامعه ما دو گروهند یا اصولگرا یا غیر اصولگرا
  پس از تقوی، آیت الله مصباح یزدی بود که سخنانش را با مروری بر تاریخ اسلام آغاز کرد و گفت: نقش اساسی را در این حرکت‌های اجتماعی، بینش‌ها دارند و تفاوت اصلی حرکت انبیاء با انسان‌های دیگر در این نقطه است. ماده‌گرایان و سکولارها که فقط دنبال لذت مادی هستند، عالم را همین عالم مادی می‌دانند و عبارتی مانند خداوند، فرشته و وحی را اگر مؤدبانه با آن برخورد کنند مفهومی ادبی و شاعرانه می‌‌دانند، اما در نگرش انبیاء حقیقت اصلی لذات دیگری است و این لذات مادی مقدمه‌‌ای برای رسیدن به لذت‌های ابدی جهان دیگر است.
او گفت: تصور من این است که افرادی که در اینجا جمع شدند، می‌خواهند خودشان را از این انحراف‌ها، سقوط‌ها و نوسانات زشت حفظ کنند و اگر می‌خواهند اینگونه باشد، باید اصول فکری، ارزشی و روشی را رعایت کنند و اگر بنا داریم این اصول را دقیقا رعایت کنیم، 99 درصد مصونیت ما تضمین است اما اگر از ابتدا زیر حرف‌مان بزنیم و بگوییم امروز دوستان ما اینجوری می‌پسندند و باید اینگونه رفتار کنیم، فردا طور دیگری رفتار کنیم، معنایش این است که طبق ادبیات روز، جامعه ما دو گروه است؛ اصولگرا و غیر اصولگرا.
پس از این مقدمه بود که رهبر معنوی جبهه پایداری تصریح کرد: اصولگرا یعنی کسانی که سه دسته اصول را قبول و باور می‌کند و اگر گفت ولایت فقیه را قبول داریم، آن را با جان و دل می‌گوید و تا پای جان برای آن می‌ایستد اما امروز برخی می‌گویند آقا ما حالا یک چیزی گفتیم و می‌گویند ما خودمان آقا را به اینجا رساندیم آیا مطیع او شویم؟ پس ادعای ولایت فقیهی ما کجا رفت؟ حالا که شما کمک کردید فردی به حقش برسد، آیا شما سر او منت می‌گذارید؛ آنهایی که با پیامبر بیعت کردند، پیامبر را پیامبر کردند و آیا آنهایی که با علی بیعت کردند، آنها علی را علی کردند؟ آنها باید افتخار کنند که علی(ع) را شناختند و ما باید خدا را شاکر باشیم که کسی را به ما شناساند که کسی زیر آسمان و روی زمین شایسته‌تر از او برای این مقام سراغ نداریم.
در تحلیل همایش عصر شنبه اصولگرایان باید گفت همانقدر که حضور بیشتر سیاستمداران اصولگرا حائض اهمیت بود غیبت برخی دیگر نیز معنادار به نظر می رسید، غایبانی که غالباً از طیف سنتی اصولگرا بودند و عدم حضور آنان این احتمال را به ذهن متبادر می کند که شاید همه اصولگرایان هنوز برای پذیرفتن زعامت آیت الله مصباح یزدی و جبهه پایداری آمادگی ندارند و البته شاید همین موضوع مقدمه اختلافی جدید شود.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن