تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803844159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند نفر مبتلا به جذام دز کشور داریم؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چند نفر مبتلا به جذام دز کشور داریم؟
رییس مرکز آموزش و پروهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس تازه ترین آمار، تعداد مبتلایان به جذام در ایران کمتر از 50 نفر است.
کد خبر: ۴۴۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 12 October 2014


رییس مرکز آموزش و پروهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس تازه ترین آمار، تعداد مبتلایان به جذام در ایران کمتر از 50 نفر است.


به گزارش ایرنا،از مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر یحیی دولتی اظهار کرد: بیماری جذام از سال 1371 در ایران وارد فاز حذف (ٍElimination) شده است اما به دلیل ویژگی خاص این بیماری، رسیدن به فاز ریشه کنی (Eradication) تاکنون امکان پذیر نشده است.


بر اساس آمار ثبت شده در اداره سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1392، بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری جذام از استان های سیستان و بلوچستان، گلستان، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی گزارش شده است.


رییس کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر، عامل ایجاد کننده بیماری جذام را یک نوع باکتری به نام مایکوباکتریوم لپره عنوان کرد و افزود: این میکروب از طریق تماس نزدیک و طولانی فردی که از نظر ژنتیک مستعد ابتلا به جذام است با فردی که مبتلا به باسیل جذام درمان نشده است، ایجاد می شود.


دولتی گفت:در صورتی که نمونه آماری به تعداد 100 نفر از افراد بالغ یک جمعیت تهیه شود، 95 نفر از افراد این نمونه از نظر ژنتیکی نسبت به باسیل جذام و ابتلا به این بیماری مقاوم هستند که در صورت مهیا بودن سایر شرایط انتقال بیماری، فرد به جذام مبتلا نمی شود.


وی با بیان اینکه برخلاف باور غلط بسیاری افراد، بیماری جذام سرایت پذیری کمی دارد، افزود: مهمترین راه پیشگیری از بیماری جذام تشخیص به موقع بیماری و درمان آن بر اساس دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت است بنابراین با توجه به سرایت پذیری بسیار کم جذام، جداسازی مبتلایان به این بیماری نقشی در پیشگیری از جذام ندارد.


عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: در هر یک از استان ها یک پزشک متخصص وظیفه تشخیص موارد مشکوک به جذام را عهده دار شده است تا در صورت مشاهده و تایید بیماری، درمان مبتلایان آغاز شود.


دولتی افزود: مرکزی به همت وزارت بهداشت در استان خراسان با عنوان دهکده رضوی برای زندگی جذامی های شفایافته که حاضر نیستند به دلیل تغییرات به وجود آمده در چهره خود در اجتماع حضور پیدا کنند، بنا شده است.


به گفته وی، سازمان بهداشت جهانی بر اساس آمار ارایه شده از هر کشور داروی مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت آن کشور قرار می دهد.


دولتی با بیان اینکه جذام تنها یک بیماری است، افزود: بیماران مبتلا به جذام مانند بسیاری از بیماران می توانند درمان شوند و به زندگی خود ادامه دهند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن