تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804118347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لندن میزبان نشست بزرگ اروپایی ها برای سرمایه گذاری در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لندن میزبان نشست بزرگ اروپایی ها برای سرمایه گذاری در ایران تهران - ایرنا - 200 مدیر و فعال ارشد اقتصادی در لندن گرد هم می آیند همایش اقتصادی لندن، حوزه های مختلفی را که فرصت سرمایه گذاری در آن مقدور است، به نمایش می گذارد.


آن گونه که خبرگزاری ها و رسانه های اروپایی و امریکایی خبر داده اند بیش از 200 نفر از مدیران و رؤسای ارشد در بخش های مختلف اقتصادی، و نیز سیاستگذارانی از ایران و اروپا در این همایش شرکت خواهند داشت اروپاییان حتی در صورت عدم توافق جامع هسته ای باز هم تمایل به گسترش رابطه اقتصادی با ایران دارند و مانند گذشته اشتیاق ندارند رابطه تجاری و اقتصادی با ایران را به سرنوشت مذاکرات گره بزنند
*وال استریت ژورنال: شرکت های امریکایی در انتظار توافق هسته ای
روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال نوشت، با توجه به وضعیت فعلی شرکت ها که عمدتاً آماده باش برای حرکت است، احتمالاً در صورتی که تحریم ها برداشته شوند، اقدام به سرمایه گذاری در ایران خواهند کرد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، وال استریت ژورنال نوشت، شرکت های امریکایی به دلیل حساسیت سیاسی سرمایه گذاری در ایران، هنوز در مورد سرمایه گذاری دست نگه داشته اما احتمالاً با رفع تحریم ها، پشت خط شروع مسابقه باقی نخواهند ماند.
اکبر کمیجانی، معاون رئیس بانک مرکزی ایران در این زمینه گفت: «نخستین بازنده، شرکت های امریکایی هستند که تاکنون برای بررسی سرمایه گذاری در ایران علاقه کمی نشان داده اند.
رسانه های غربی خبر داده اند 15 و 16اکتبر(23 و 24 مهر) کنفرانس بزرگی در لندن برگزار خواهد شد تا راههای برقراری و گسترش رابطه اقتصادی با ایران را بررسی کنند. این خبر در شرایطی اعلام شده است که در سوی دیگر هم قرار است دور تازه ای از مذاکرات هسته ای در وین برگزار شود. به نظر می رسد انتشار خبرهایی درباره احتمال توافق نهایی هسته ای باعث شده تا اشتیاق اروپا برای برقراری رابطه گسترده تر اقتصادی با ایران افزایش پیدا کند.
آن گونه که خبرگزاری ها و رسانه های اروپایی و امریکایی خبر داده اند بیش از 200 نفر از مدیران و رؤسای ارشد در بخش های مختلف اقتصادی، و نیز سیاستگذارانی از ایران و اروپا در آن شرکت خواهند داشت. همچنین جک استراو، نماینده فعلی پارلمان و وزیر خارجه پیشین بریتانیا و اوبر ودرین، وزیر خارجه پیشین فرانسه از جمله سخنرانان کنفرانس خواهند بود.
جک استراو که رئیس هیأت دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلستان را عهده دار است از جمله نمایندگانی است که برای پیشبرد روابط ایران و انگلیس در تلاش است. او دی ماه سال گذشته در رأس یک هیأت پارلمانی بریتانیایی به ایران سفر کرد. استراو در ایران با اعضای اتاق بازرگانی دیدار کرد و علاوه بر رایزنی ها برای توافق نهایی هسته ای به دنبال فرصت هایی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران با اروپا از جمله انگلستان هم می گشت. استراو پس از بازگشت به انگلستان در نوشته ای در ایندیپندنت با عنوان «در ایران (تحت ریاست جمهوری) حسن روحانی می توانید نسیم تغییرات را احساس کنید»، نوشت: زمانی که در تهران قدم می زنید مانند این است که در مادرید یا آتن پیاده روی می کنید نه بمبئی یا قاهره.
او در توضیح این دیدگاه خود به وال استریت ژورنال گفت: می دانیم که تهران، مادرید نیست. اما منظور من پرسپکتیوی بود که یک مسافر خارجی در سفری کوتاه به تهران آن را مشاهده می کند. گفتنی است استراو در اولین توافق هسته ای که بین ایران و غرب در سال 83 امضا شد، وزیر خارجه انگلستان بود و در تهران به نمایندگی از دولت کشورش پای توافقنامه را امضا کرد. اوبر ودرین، وزیر خارجه پیشین فرانسه هم از جمله شخصیتهای اروپایی است که معتقد است دوران ابرقدرتی غرب به پایان رسیده و وقت گفت و گو با سایر کشورهای جهان فرا رسیده است. از همین رو حضور این دو چهره اروپایی در این کنفرانس نشانه ای از تمایل اروپا برای گسترش رابطه با ایران ارزیابی می شود.
واکنش امریکا
در این میان به نظر می رسد مقامات امریکایی از برپایی چنین کنفرانس بزرگی چندان راضی نیستند هر چند صراحتاً هم با آن مخالفتی نکرده اند. در این رابطه صدای امریکا گزارشی را با عنوان «هزینه های شکست یا منافع عظیم موفقیت در مذاکرات هسته ای» منتشر کرد که در این گزارش اشاره شده این کنفرانس می تواند فرصتهای بزرگ تجاری پیش روی ایران را در صورت رسیدن به توافق نهایی هسته ای نشان بدهد. بر اساس این گزارش، یک مقام وزارت خارجه امریکا گفته است:ما از برگزاری این کنفرانس اطلاع داریم و به روشنی گفته ایم که در نبود یک توافق جامع،به مجردی که این گفت و گوها بخواهد منجر به یک فعالیت تجاری شود، ما به سرعت و قاطعانه واکنش نشان خواهیم داد. نقض کننده تحریم ها، چه فرد باشد چه شرکت، با مجازات روبه رو خواهد شد.
*اروپا از امریکا جدا می شود؟
سخنان این مقام امریکایی نشان می دهد که اروپاییان حتی در صورت عدم توافق جامع هسته ای باز هم تمایل به گسترش رابطه اقتصادی با ایران دارند و مانند گذشته اشتیاق ندارند رابطه تجاری و اقتصادی با ایران را به سرنوشت مذاکرات گره بزنند. رأی اخیر دادگاه اروپا درباره لغو تحریم ها علیه ایران از جمله بانک مرکزی و شرکت نفتکش ایران و تعدادی از بانکها و اشخاص حقوقی و حقیقی نشان می دهد اروپا در عمل راه جدا سازی مذاکرات هسته ای با روابط اقتصادی را در پیش گرفته است. برگزاری کنفرانس بزرگ لندن هم نشانه ای از همین سیاست جدید اروپا در قبال ایران است. سال گذشته استراو به امریکایی ها توصیه کرد دنبال راه حل نهایی هسته ای با ایران باشند. استراو در ادامه همان مقاله خود در ایندیپندنت دولت جرج بوش را به خاطر اشتباهات خود و از دست دادن فرصت هایی که در زمان اصلاحات برای بهبود رابطه ایران با غرب وجود داشت مورد نکوهش قرار داد و امریکا را بر حذر داشت که مبادا بار دیگر این فرصت را از دست بدهد. استراو در انتهای مقاله خود با ذکر این نکته که «در این زمان عدم توافق با ایران به منزله این نیست که این کشور همانند دوره احمدی نژاد ایزوله بماند» به نوعی به تندروهای کنگره هشدار می دهد که در صورت پافشاری بر مواضع غیر عقلانی خود تحریم ها حالت فرسایشی به خود می گیرند، چین و روسیه کنار خواهند کشید و صادرکنندگان ایتالیایی و آلمانی هم به دولت هایشان فشار وارد خواهند کرد. در واقع منظور استراو را می توان در همان جمله حسن روحانی خلاصه کرد که دیوار تحریم ها ترک برداشته است و دیگر مانند گذشته قابل برگشت نیست.
*چه مسائلی در همایش مطرح می شود؟
آن گونه که از لندن خبر می رسد همایش اقتصادی لندن حوزه های مختلفی که فرصت سرمایه گذاری در آن مقدور است را به نمایش می گذارد. معرفی بازار نفت، پتروشیمی و خودروی ایران به همراه سایر فرصت های سرمایه گذاری و تجاری که مجموعاً بالغ بر 100 میلیارد دلار می شود، از دیگر مواردی است که قرار است در این همایش رونمایی شود. همچنین مقامات ایران اعلام کرده اند که از برگزاری این همایش حمایت خواهند کرد و دولت انگلستان هم اگر چه اعلام کرده نقشی در برگزاری همایش ندارد اما از اجرای آن حمایت خواهد کرد.
*روزنامه ایران
اول**


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن