تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819122583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد روز یکشنبه خبرهای «تغییر چهره تقاضای مسکن» و «تشدید جنگ نفت با قیمت گذاری تهاجمی» را برای صفحه ی نخست انتخاب کرد.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع تغییر چهره تقاضای مسکن اختصاص داد و نوشت: تحول اساسی در بافت جمعیتی کشور، چهره تقاضاهای جدید در بازار مسکن را از خانوارهایی با بعد سه تا چهار نفر به خانوارهای کوچک تر تغییر داده است. در تحقیقاتی که وزارت راه وشهرسازی برای نیازسنجی و طبقه بندی جامعه متقاضیان مسکن انجام داده، مشخص شده است: به رغم کاهش نرخ رشد جمعیت کشور، تحت تاثیر افزایش خانوارهای تک نفره آن هم در اشکال جدیدی همچون زندگی های مجردی یا تک والدی، عملا نرخ رشد خانوارها رو به افزایش است. نرخ رشد جمعیت از 3.91 درصد در دهه 60 به 1.29 درصد در سال 90 رسیده اما در مقابل این انقباض، نرخ رشد سالانه تعداد خانوارها روند صعودی داشته و از 2.51درصد به 3.89 درصد افزایش یافته است.
روزنامه دنیای اقتصاد با برجسته کردن عنوان تشدید جنگ نفت با قیمت گذاری تهاجمی، آورد: بعد از انتشار اخبار غیررسمی از اینکه کشورمان قیمت نفت را در رقابت با عربستان در آسیا کاهش داده است؛ سیدمحسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران به طور رسمی کاهش بهای نفت را تایید و اعلام کرد این کاهش قیمت به معنای رقابت با عربستان برای جذب مشتری بیشتر نیست. این در حالی است که کویت نیز به عنوان متحد سنتی عربستان در منطقه، نفت خود را با کاهش قابل توجه به بازارهای آسیا فروخته است. در این بین به گزارش رویترز، در حالی که تقاضا در آمریکا به دلیل افزایش تولید نفت شیل و در اروپا به دلیل کاهش رشد اقتصادی حوزه یورو افت کرده است، دفاع از سهم فعلی و به دست آوردن سهم بیشتر در بازارهای در حال رشد آسیا اکنون به تمرکز اصلی تولید کنندگان نفت تبدیل شده است تا جایی که برخی کشورهای منطقه با اتخاذ قیمت های تهاجمی سعی در برهم زدن شرایط موجود و جذب بازارها دارند.
جابه جایی مسیر دلار و طلا، تیتر دیگر این روزنامه است. در هفته کاری گذشته، طلا که 6 هفته پیاپی کاهش قیمت ها را تجربه کرده بود، روندی افزایشی به خود گرفت و دلار آمریکا که 13 هفته پیاپی رشد کرده بود، در کل هفته با افت شاخص DXY مواجه شد. تبصره های این 2 روند این است که در بازار طلا اختلاف بر سر روند کوتاه مدت شدت گرفته و در بازار ارز دلار در روزهای پنج شنبه و جمعه شاهد رشد بود. این 2 رویداد در کنار ثبت بدترین عملکرد بازارهای جهانی سهام در 6 ماه گذشته، باعث جلب توجه ها به هفته کاری جاری شده است.
روزنامه دنیای اقتصاد با بازتاب خبر جعبه سیاه بیکاری تک رقمی، نوشت: اعلام نرخ بیکاری 9.5 درصدی از سوی مرکز آمار ایران به رغم از بین رفتن 670 هزار فرصت شغلی در تابستان گذشته، پرسش های زیادی را در ذهن ها ایجاد کرد. دنیای اقتصاد در گفت وگو با صاحب نظران این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده که چگونه ممکن است به طور همزمان صدها هزار فرصت شغلی از بین برود و همزمان نیز نرخ بیکاری پایین بیاید و تک رقمی شود. از نظر این صاحب نظران، آمار منتشرشده حاوی سیگنال های هشداردهنده ای است که نشان می دهد جمعیت جویای کار به جای رفتن به بازار کار به سمت تحصیل در مقاطع لیسانس و بالاتر رفته اند و سال های آینده روانه بازار کار خواهند شد.
این روزنامه با انعکاس موضوع توقف تولید وانت پیکان تا پایان سال، آورد: نیره پیروزبخت رییس سازمان استاندارد گفت: ما در مورد نصب 2 ایربگ روی خودروهای داخلی کوتاه نیامدیم و فقط در مورد یک خودرو یعنی وانت پیکان نصب ایربگ را لحاظ نکردیم. پیروزبخت تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، خط تولید وانت پیکان تا پایان امسال باید جمع آوری و تولید این خودرو نیز متوقف شود، به همین دلیل برنامه ای برای نصب ایربگ روی این محصول مطرح نیست. این در حالی است که هم اکنون بخشی از تولیدات پژو 405 و پژو پارس فقط با یک ایربگ عرضه می شوند. قرار است وانت PU1 تا پایان سال جایگزین وانت پیکان در خط تولید این محصول در تبریز شود.

**9165**9131


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن