تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804537623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به بهانه سومین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به بهانه سومین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه کرمانشاه - بیستم مهر ماه یادآور روزهای خوش وصال برای مردمی بود که خسته از هشت سال جنگ و ویرانی، 23 سال منتظر مانده تا دیده به دیار مقتدایشان گشوده و بهاری ترین پاییز زندگیشان را به نظاره بنشینند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، بیستم مهر ماه سال 1390 بود که رهبر معظم انقلاب پس از 23 سال به استان کرمانشاه سفر کردند و دیدگان منتظر مردمی که در روزهای آتش و خون قدمی پا پس نکشیده و سلحشورانه و غیرتمندانه از خاک کیانشان دفاع کردند به دیدارش منور شد.
یک هفته ای به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کرمانشاه باقی مانده بود که خبر رسمی این سفر منتشر و باعث شد شور و حال وصف ناپذیری در میان مردم استان به راه افتد و مردم و مسوولان در تب و تاب استقبالی تاریخی از رهبر فرزانه انقلاب بیفتند.
پس از انتشار خبر سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه، ستادهای استقبال مردمی در سراسر استان که عمدتا خودجوش و از نیروهای مردمی بودند شکل گرفت و هر گروه و دسته ای سعی داشت شهر و دیار و حتی روستای کوچکشان را به بهترین نحو ممکن بیارد و هر روز که می گذشت و به زمان سفر تاریخی رهبرمعظم انقلاب نزدیک تر می شدیم شور و حال وصف ناپذیر مردم بیشتر می شد و این را در پارچه نوشته هایی که بر در و دیوار شهر نصب شده بود را بخوبی می شد فهمید.
" آمد آنکس که ز نامش دل و جان زنده شود" ، "خاک پایت توتیای چشم ما"، "ای رهبرم سید علی، تو فرزند پیغمبری"، "صل علی محمد، نائب مهدی آمد"، "تا وقتی امام عاشقان غایب است، اطاعت از خامنه ای واجب است" و " عشق یعنی لافتی الی علی، عشق یعنی رهبرم سیدعلی" از جمله پارچه نوشته هایی بود که بر در و دیوار شهر به چشم می خورد.
سیل جمعیت شهروندان کرمانشاهی با در دست داشتن پارچه نوشته هایی نظیر "جانم فدای رهبر"، "ای جوانان حیدری باید شدن، جان فدای رهبری باید شدن"، "خاک پای رهبرم توتیای چشم ما" و "هاتی خوش هاتی" برای دیدار مولا و مقتدایشان لحظه شماری می کردند.
آری مرزداران غیور کرمانشاهی کم کم آماده می شدند تا یکبار دیگر حماسه ایثار و مقاومتشان در دوران دفاع مقدس را در قالب استقبال از مقام معظم رهبری به نمایش بگذارند و آنچنان حماسه ای از عشق و ارادت به ولایت خلق کنند که برای همیشه در تاریخ انقلاب و کشور ماندگار شود.
در این میان پیامک های مختلفی با مضمون شادباش سفر رهبر فرزانه انقلاب به کرمانشاه رد و بدل می شد که یکی از زیباترین آن ها این بود که "آواز خوش ترانه ای می آید/ خوش حالی بی کرانه ای می آید/ با شور و شعف چلچله ها می خوانند/ سید علی خامنه ای می آید".
برای مردمان این دیار که ناملایمات روزگار، ذره ای از عشقشان به نظام و ولایت نکاسته بود آن روزهای انتظار چه دیر می گذشت، انگار به پای ثانیه ها سنگ بسته بودند، مردمان این سرزمین کهن که به میهمان نوازی شهره آفاق اند، چشم به راه میهمان عزیزی بودند تا خاک قدومش را طوطیای چشم خود کنند.
آن روزها تمامی معابر کرمانشاه غرق در عطر گل و گلاب و اسپند شده بود، چراغانی و آذین بندی خیابان های این شهر بشارت از آمدن میهمانی را می داد که بزرگ مردی از تبار خورشید بود و می خواست جامه ای بهاری بر تن پاییز این استان بپوشاند، جامه ای که عطر بهاری اش تا همیشه بر تن این دیار جنگ زده جاودانه می ماند.
شور و حالی وصف نشدنی سراپای وجود مردم را فرا گرفته بود و هرچه به 20 مهر ماه نزدیک تر می شدیم تکاپوها نیز بیشتر و چشم های مشتقاق به دنبال نظاره آفتابی بودند که این بار قرار بود از مغرب زمین طلوع کند و بهار را بر قامت پاییز کرمانشاه بپوشاند.
کرمانشاه در شامگاه 19 مهر سرخوش از سفر ولی امر مسلمانان جهان بود و به شکرانه حضور آفتاب عالم تاب انقلاب، در تمامی مساجد استان نماز شکر و دعای توسل خوانده شد و بانگ "الله اکبر" نیز در اماکن مقدس استان، طنین انداز گردید.
و سرانجام 20 مهر 1390 از راه رسید، ساعت استقبال از رهبر معظم انقلاب 8:30 دقیقه صبح و از مسیر میدان آزادی به سمت ورزشگاه آزادی کرمانشاه اعلام شده بود اما در ساعات اولیه صبح که هنوز آفتاب نیز طلوع نکرده بود، مسیرهای استقبال از مقام معظم رهبری در کرمانشاه مملو بود از مردمانی که روانه خیابانها شده بودند تا شاید دیر گذشتن لحظه های انتظار را کمتر احساس کنند.
مردمی که منتظر بودند عقربه های ساعت هر چه سریعتر حرکت کند و در زمان دیدار با ولی امرشان از حرکت بیاستد تا آن لحظات فراموش نشدنی هرگز به پایان نرسد.
در گوشه گوشه شهر و از هر کوی برزن که می گذشتی خیل عظیم جمعیتی را می دیدی که در حال حرکت به سمت جایگاه های استقبال از قافله دار عشق بودند و در دست هر یک از این مشتاقان یا عکس رهبرشان را می دیدی و یا پلاکاردی که بر روی آن عشق به رهبر و مقتدایشان را با خطی خوش نگاشته بودند.
پیشوازان مقام عظمای ولایت در 20 مهر فقط کرمانشاهیان نبودند، بلکه گروه گروه از مردمان شهرستان های استان و حتی استان های همجوار نیز به دیدار خورشید تابان آسمان ولایت ایران، به این دیار آمده بودند تا یکصدا به جهانیان بفهمانند همچون پاسبان امین مرزهای ایران و انقلاب، پیرو ولایت فقیه نیز هستند و خواهند ماند.
اشک شوق، دیده های بسیاری از منتظران را آمیخته به محبت و عشق کرده و چشم ها از حرارت ولایت و محبت مولایشان ارغوانی رنگ شده بود، برخی ها که تاب و تحمل فشار جمعیت را نداشتند برای دیدن رهبرشان به بلندی های اطراف خیابان متوسل شده بودند و مادرانی که عکس شهید خود را به آغوش کشیده بودند و با دلی مالامال از محبت ولی به زحمت خود را بر نوک پنجه های پا نگه داشته بودند تا نگاهشان به نگاهی دوخته شود که سال هاست تنها از قاب تلویزیون آن را به نظاره نشسته بودند.
لحظه های انتظار برای دیدار مقام معظم رهبری به سختی سپری می شد، صدای تپش های قلب مردم را قابل شنیدن بود که سرانجام این انتظار 23 ساله به پایان رسید و خودرو حامل رهبر فرزانه انقلاب و برخی همراهانشان در میان سیل جمعیت مشاهده شد و مردم مشتاق فریادهای " ای رهبر آزاده آماده ایم آماده"، "صل علی محمد، نایب مهدی آمد" سر می دادند.
ماموران در دو طرف خیابان ایستاده بودند و سعی داشتند نظم را در میان استقبال کنندگان برقرار کنند اما خروش جمعیت مردمی عاشق و ولایت مدار بیش از اینها بود و مردم خود را به خودرو حامل رهبر فرزانه انقلاب رساندند و آنچه که در وجودشان که حاکی از عشق و ارادت و ادب بود را فریاد زدند و به مولایشان خوش آمد گفتند.
تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستان مردم بالاتر از هر چیزی به چشم می خورد و ابراز عشق به ولایت در نگاه همه آنها موج می زد، هرکسی سعی داشت خود را به خودرو رهبری رسانده و از نزدیکترین فاصله ممکن عشق و ارادتش را به حضرتش نشان دهد.
پس از آن و در ورزشگاه آزادی شهر کرمانشاه، دیگر جایی برای سیل مشتاقان رهبری نداشت، همه منتظر استماع سخنان معظم له بودند و کودکانی که بر دوش پدران خود با افتخار و غروری پاک بر دیگران فخرفروشی می کردند، آنانی که شاید هنور هم در باورشان نمی گنجید این همان آقایی است که در کتاب های درسی کنار تصویر امام خمینی (ره) بر تمثال مبارکش بوسه می زدند و الفبای درس زندگی و ولایت دوستی خود را نزد پدر و مادرشان پس می دادند.
همه فریادها جز عشق به رهبری چیزی دیگر را نشان نمی داد، حضور نوجوانانی با سر بند "خامنه ای امام، مرجع عالی مقام" در بین دیگران مشهود بود و همه منتظر آغاز سخنان رهبرشان بودند.
سخنان آقا در جمع مردم کرمانشاه آغاز می شود: "بسیار خرسندم و خدای متعال را شاکرم که این توفیق را امروز - اگر چه دیرهنگام - به این بنده حقیر داد که در جمع شما مردم عزیز و وفادار و مؤمن کرمانشاه حضور پیدا کنم، اگر دیدار از شهر شما و استان شما تاخیر افتاد، این از اهمیت این استان و مردم عزیز آن نمی کاهد، این استان از لحاظ جایگاه انسانی و جایگاه طبیعی و جایگاه جغرافیایی، یکی از استان های ممتاز کشور عزیز و پهناور ماست".
... و مردم کرمانشاه، ایران و بلکه تمام امت های اسلامی، خصوصیات استان کرمانشاه و مردمان غیرتمندش را از زبان ولی امرشان دارند می شنوند و چه شیرین و غرورانگیز است که رهبر و ولی امرت، تو را این گونه به جهان معرفی کند:
" برخی از خصوصیات مثبت، بین مردم سرتاسر کشور مشترک است؛ ولی بعضی از خصوصیات در برخی از استان ها برجسته تر و پررنگ تر است، مردم کرمانشاه را از دیرباز به جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و مهربانی شناختیم؛ مردمی غریب نواز، مردمی مهمان نواز و به طور خلاصه، دارای صفات نیکِ پهلوانی، این جزو خصوصیاتی است که در کرمانشاه می درخشد؛ از دور و نزدیک، همه این را می دانند و احساس می کنند".
رهبر معظم انقلاب گریزی هم به دوران دفاع مقدس و سلحشوری مردمان این دیار در آن دوران حماسه و خون هم می زند و از رشادت های مردم در آن دوران قدردانی و تجلیل می کنند:
" من در سال 59، اوائل جنگ تحمیلی، سرتاسر این استان را رفتم و از نزدیک دیدم. در گیلانغرب و اسلام آباد که مردم شیعه هستند، در پاوه و اورامانات که مردم سنی هستند، در ریجاب و دالاهو که گروهی مردمِ اهل حق هستند؛ همه جا مردم در حال دفاع، در حال اظهار ارادت به نظام جمهوری اسلامی بودند.
من همان روحیه ای را که در مناطق گوناگون این استان دیدم، در مرکز استان هم که مجموعه ای از نمونه های اقوام و عشایر گوناگون در اینجا هستند، مشاهده کردم. این، صفت برجسته ای است".
" دوران دفاع مقدس، آزمایش بزرگی برای این استان بود، جنگِ هشت ساله از این استان شروع شد و در این استان ختم شد، اولین حملات هوائی رژیم بعثی عراق به این استان و به شهرهای این استان - به همین اسلام آباد و گیلانغرب و بقیه ی مناطق مرزی - و اولین تجاوز مرزی به قصرشیرین در این استان بود.
هشت سال بعد هم باز جنگ در اینجا خاتمه پیدا کرد، آخرین حرکت دفاعی کشور ما و مردم عزیز ما در قضیه ی مرصاد، باز در این استان بود، یعنی سراسر این هشت سال، این استان در حال دفاع، در حال ایستادگی و شجاعت بود، قبل از شروع جنگ تحمیلی هم از اول انقلاب همین جور بود.
یک ماه بعد از پیروزی انقلاب - یعنی در اسفند سال 57 - جوانهای کرمانشاهی بودند که رفتند تا از پادگان لشکر سنندج دفاع کنند؛ اولین گروه هائی که برای دفاع در مقابل ضد انقلاب بسیج شدند و راه افتادند رفتند، که بعضی از همانها جزو شهدای نام آور کرمانشاه اند".
سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه علاوه بر برکات فراوان معنوی، دستاوردهایی زیادی نیز در بخش های عمرانی و توسعه برای استان کرمانشاه به همراه داشت که امیدواریم با بهره برداری کامل از این پروژه ها شاهد پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر استان باشیم.
گزارش از: مسعود اسماعیلی
7458/567


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن