تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799022705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رنج سوختگی چهره دخترکان شین آبادی در پس شور زندگی رنگ باخت؛با کودکان مهربانتر باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رنج سوختگی چهره دخترکان شین آبادی در پس شور زندگی رنگ باخت؛با کودکان مهربانتر باشیم سنندج - ایرنا - لبخندها و گهگاهی قهقه های کودکانه آنان در پس چهره های سوخته، حکایت از امید به زندگی می کند نه اینکه دل های کوچکشان دیگر زخمی از رنج ها را با خود ندارد؛ بلکه با تقدیر کنار آمده و تلاش می کنند رنج ها را با لبخند به فراموشی بسپارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، می گویند بازسازی زیبایی این چهره ها 20 سال طول می کشد و عمل های زیادی باید بر روی صورتشان انجام گیرد اما روحیه ای مقاوم از جنس کوه های کردستان دارند و همانند یک بزرگسال دنیا دیده، همه رنج ها را در پس لبخندهایشان پنهان می کنند.
با وجود سن کم، زیاد می فهمند، می خندند و دوست ندارند برایشان دلسوزی شود، آنان می گویند تقدیرشان این بوده و دوست دارند شاد باشند، سراغ شهر بازی را می گیرند و زیاد اهل گوش دادن به حرف بزرگترها نیستند این را می شود از جنب و جوش زیاد بر روی صندلی هایشان به وضوح دید.
از دخترکان زیبای شین آبادی حرف می زنیم، آنانی که در آتش بی تدبیری برخی ها سوختند و امروز به جای درس و کلاس و شهربازی باید مدام راهروی بیمارستان ها را بپیمایند و عمل های جراحی متعدد را بر بدن نحیفشان تجربه کنند، برخی ها 36 بار عمل شده اند اما همچنان این عمل ها باید ادامه یابد.
دخترکان زیبای شین آبادی به مناسبت روز جهانی کودک مهمان کودکان سنندجی بودند، کودکان قربانی مین روستای نشکاش مریوان و شوخان براخاصی دختر بچه دیواندره ای نیز آنان را همراهی می کردند.
این کودکان را شورای اسلامی و شهرداری سنندج دعوت کرده بود تا در جشنواره ای که به مناسبت روز جهانی کودک برگزار می شود شرکت کنند و به آنان نیز نشان شهروند افتخاری شهر سنندج داده شد.
عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان نیز با این دختر بچه های بازیگوش دیدار کرد و به آنان شاخه ای گل و هدایایی اهدا کرد و پس از دیدار با آنان در صفحه اجتماعی خود در یکی از شبکه های اجتماعی یادداشتی زیبا برایشان نوشت.
استاندار ابتدا برایشان متاثر شد اما بازیگوشی و جنب و جوش زیاد آنان را که دید گفت از روحیه خوبتان منم هم روحیه گرفتم و از اینکه آدم هایی با سن بالا شرایط بدی را برای شما بوجود آوردند که گرفتار این رنج شده اید، عذرخواهی می کنم اگرچه من در این حادثه دخیل نبودم.
استاندار کردستان دوست داشت صدای دخترکان شین آبادی را نیز بشنود از آنان خواست حرف بزنند و درد و دل کنند؛ همه فکر می کردند آه و ناله و گریه می کنند اما آنان می خندیدند و شاد بودند، از مسوولانی که پیگیر کارشان بودند تشکر می کردند و می گفتند ما می خواهیم بازی کنیم دوست نداریم به حرف بزرگترها گوش دهیم.
آمنه نخستین کودکی بود که حرف زد میکروفون را روشن کرد و قاطعانه از مسوولان خواست بیشتر به فکر کودکان و محافظت از آنان باشند و اظهار امیدواری کرد دیگر حوادثی مانند شین آباد و نشکاش مریوان اتفاق نیافتد.
وی گفت: دوست دارم بزرگ که شدم معلم شوم و حتم دارم خوب می شوم و به بچه ها درس می دهم، این اعتماد به نفس آمنه همه را به وجد آورد.
سیما هم گفت: می خواهم در آینده دندانپزشک شوم و دندان های خراب دوستانم رو خوب کنم، جملاتی که خنده دوستانش را به دنبال داشت و فضای جلسه را شاد کرد.
روحیه های خوب و خنده های مداوم و امید به آینده از ویژگی های این دخترکان زیبا رو بود ، اگرچه آتش، بی رحمانه بخشی از زیبایی هایشان را پنهان کرده بود اما همچنان زیبایی آنها هویدا بود.
بزرگترهای جمع نیز سخنانی ایراد کردند و از دولت خواستند با جدیت به دنبال رفع مشکلات این دخترهای معصوم باشد چرا که خانواده هایشان توان مالی ندارند.
جلال مرادی، پدر اسما مرادی از قربانیان آتش سوزی شین آباد با اشاره به دیدارهای مستمر با مسولان دولت و وعده های آنان گفت: این دختر بچه ها از خانواده های مستضعفی هستند که حتی توان پرداخت هزینه ایاب و ذهاب خود را ندارند.
وی با اشاره به اینکه امید زیادی به کمک های دولت تدبیر و امید دارند، افزود: افراد زیادی از خارج از کشور برای تامین هزینه های درمان دخترهای شین آباد تماس می گیرند اما قبول نمی کنیم و به کمک های دولت تدبیر و امید دل بسته ایم.
وی از رییس جمهوری خواست به فکر این دختر بچه ها باشد تا بتوانند هرچه زودتر به زندگی عادی خود برگردند.
وکیل دانش آموزان شین آبادی نیز در این نشست خواستار توجه بیشتر به وضعیت مدارس سطح کشور شد و گفت: حادثه شین آباد باعث شد مسوولان به این فکر بیافتند که از بخاری های نفتی در مدارس استفاده نکنند.
حسین احمدی نیاز با یادآوری این نکته که ممکن است باز هم براثر بی احتیاطی حادثه ای دیگر مثل شین آباد اتفاق بیافتد، از مسوولان دولت تدبیر و امید به دلیل توجه به وضعیت دختران شین آباد قدردانی کرد و افزود: این دختران و خانواده هایشان امید زیادی به وعده مسوولان دولت دارند.ک/4
7346/533/ 605
گزارش از فرزاد نویدی


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن