تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819104002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارندگی های در کردستان در راه است/ کاهش بارش ها نسبت به مهر پارسال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بارندگی های در کردستان در راه است/ کاهش بارش ها نسبت به مهر پارسال سنندج - ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی استان کردستان از آغاز بارش های پراکنده باران از دوشنبه هفته جاری در استان خبر داد و گفت: در روزهای آخر هفته نیز بارش های قابل ملاحظه ای خواهیم داشت.


بهگزارش خبرنگار ایرنا، بهرام صدیقی روز شنبه در جلسه مدیریت بحران استان کردستان با محوریت آب در سنندج، افزود: براساس برآوردهای هواشناسی روز دوشنبه این هفته سامانه ضعیفی از سطح استان عبور خواهد کرد که بارش های آن قابل ملاحضه نیست اما به صورت پراکنده در استان بارندگی خواهیم داشت.
به گفته وی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته نیز یک سامانه دیگری استان را در بر خواهد گرفت که بارش های آن قابل ملاحضه خواهد بود.
وی اظهار کرد: در مجموع برآورد شده که از نهم آبان در استان بارندگی های قابل ملاحظه ای خواهیم داشت و بر اساس پیش بینی ها در پایان آبان ماه امسال، بارش ها نسبت به دوره های قبل نرمال خواهد بود.
به گفته صدیقی بارش نزولات جوی در 15 روز اول مهر در استان کردستان نسبت به دوره های قبل حدود 1.7میلی متر کاهش نشان می دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به کمبود اب در استان کردستان خواستار در نظر گرفتن آب مورد نیاز بخش صنعت در کردستان شد.
محمد دره وزمی با تاکید بر اینکه نباید از تخصیص آب بخش صنعت در استان مغفول ماند، درخواست کرد با تقاضاهایی که از سوی سرمایه گذاران برای ایجاد واحد تولیدی به دستگاه های مرتبط با تامین آب داده می شود، قهری برخورد نشود.
وی گفت: باید در نظر داشت درخواست های سرمایه گذاری به دلیل کمبود منابع آبی رد نشود چرا که استان نیاز مبرم به سرمایه گذاری دارد و آب مورد نیاز بخش صنعت در برنامه ریزی ها باید حتما لحاظ شود.
وی مصرف آب در بخش صنعت در استان کردستان را ناچیز دانست و گفت: بخش صنعت در کردستان اکنون مصرف بسیار پایینی دارد و درخواست می کنیم مسوولان برنامه ریزی حوزه آب نیازهای آبی این بخش را در نظر داشته باشند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین تاکید کرد در مطالعات دراز مدت و میان مدت، بخش صنعت استان کردستان را متناسب با آنچه که امروز هست در نظر نگیرند بلکه به آنچه که باید باشد لحاظ کنند و افق چشم انداز حوزه صنعت استان را در آینده ببینند.
دره وزمی افزود: اطلاعات کامل و جامع از حوزه صنعت استان را جهت برنامه ریزی مسوولان حوزه آب در اختیار آنها می گذاریم و امیدوارم سهم آبی حوزه صنعت در کردستان فراموش نشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به اینکه آب مورد نیاز بخش صنعت را از محل سدهای در دست احداث تامین خواهیم کرد، گفت: در سدهای در دست احداث از 10 تا 15 درصد آب برای بخش صنعت پیش بینی کردیم و برای واحدهای تولیدی و صنعتی که در آینده در استان ایجاد شود مشکل تامین آب نخواهیم داشت.
اقبال شانظری درخواست کرد قبل از اجرای طرح های صنعتی و صدور موافقتنامه های اصولی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت با شرکت آب منطقه ای هماهنگی های لازم جهت اختصاص اب مورد نیاز انجام شود.
وی گفت: تنها در دشت های ممنوعه شرق استان مشکل تامین اب داریم و در سایر مناطق مشکلی برای تامین اب مورد نیاز بخش صنعت نخواهیم داشت.ک/3
7346/533


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن