تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803355576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد سياسي با ايران، لطمه اي به اعتبار بانک جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۷:۱۵ب.ظ)
وزير اقتصاد تاکيد کرد: برخورد سياسي با ايران، لطمه اي به اعتبار بانک جهاني وزير اقتصاد کشورمان طي سخناني در اجلاس پائيزه صندوق بين المللي پول و بانک جهاني، با تشريح موفقيت هاي ايران در کنترل تورم و خروج از رکود به رغم تحريم هاي برخي کشورهاي غربي، اتخاذ نگرش هاي سياسي در مراوده با جمهوري اسلامي از سوي اين بانک را موجب صدمه جدي به اعتبار آن خواند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي طيب نيا در بخش ديگري از سخنان خود در اجلاس پاييزه بانک جهاني، اظهار داشت: ايران توانسته با طراحي برنامه اقتصاد مقاومتي فشارها را کاهش دهد و شواهد نشان مي دهد که روند بازسازي و توسعه اقتصادي کشور از يک سال گذشته و پس از روي کارآمدن دولت جديد، آغاز شده است.
مشروح سخنان وزير اقتصاد کشورمان در پي مي آيد:
عاليجنابان
وزراي محترم امور اقتصادي و دارايي
روساي محترم بانکهاي مرکزي
خانم ها و آقايان
خرسندم که به عنوان وزير امور اقتصادي و دارايي جمهوري اسلامي ايران، از اين فرصت استفاده کرده و نکاتي را به اختصار به استحضار شما برسانم.
اين اجلاس در شرايطي برگزار مي شود که ظلم و بي عدالتي، خشونت و افراطي گري، فقر و تبعيض دنيا را فراگرفته است. اين مشکلات سياست و اقتصاد جهان را تحت تاثير منفي خود قرار داده است. حضور
گروه هاي افراطي و تروريستي بويژه درمنطقه خاورميانه و شمال آفريقا (MENA)، نه تنها ثبات و آرامش که شرط لازم براي توسعه اقتصادي و مبارزه با فقر است را جداً تهديد کرده، بلکه امنيت و توسعه اقتصادي را در بخش عظيمي از جهان به خطر انداخته است.
رفع افراطي گري و اقدامات تروريستي گروه هاي خشونت طلب يکي از پيش شرط هاي کمک به توسعه اقتصادي و اجتماعي کشورها بويژه کشورهاي MENA مي باشد. تحقق طرح جهان عاري از خشونت
رئيس جمهور ايران که سال گذشته به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل متحد رسيد، نيازمند کمک نهادهاي بين المللي از جمله بانک جهاني و صندوق بين المللي پول در بهبود زيرساخت هاي اقتصادي و کاهش فقر و توسعه اقتصاد کشورهاي در حال توسعه است.
پيش بيني ها، رشد اقتصادي تدريجي در منطقه MENA را نشان مي دهد. با اين وجود، منطقه MENA همچنان با مشکلاتي از قبيل بيکاري، تورم و کسري بودجه مواجه است. چشم انداز اقتصادي منطقه نامطمئن و تحت تاثير خطرات متفاوتي مي باشد که ناشي از بي ثباتي سياسي و عدم قطعيت در سياستگذاري ها است.
همکاران محترم
در مورد کشورم جمهوري اسلامي ايران، لازم مي دانم به عرض برسانم که عليرغم فشارهاي ناشي از
تحريم هاي ظالمانه و يک سويه برخي دولت هاي غربي که نتيجه آن فشار بي رحمانه به معيشت و زندگي روزمره و رفاه مردم و بهداشت کودکان و زنان کشورم مي باشد و عليرغم بي ثباتي و ناامني منطقه، جمهوري اسلامي ايران توانسته است با طراحي برنامه اقتصاد مقاومتي، فشارها را کاهش دهد و شواهد نشان مي دهد که روند بازسازي و توسعه اقتصادي کشور از يک سال گذشته و پس از روي کارآمدن دولت جديد، آغاز گرديده است. در اثر سياست هاي مناسب بکارگرفته شده طي سال گذشته، چشم انداز مثبت و نشانه هاي بهبود و رشد اقتصادي جمهوري اسلامي ايران آشکار شده است.
نرخ تورم از 40 درصد در سپتامبر 2013 به 21 درصد در سپتامبر 2014 رسيده است و براساس
پيش بيني ها اين روند در پايان اکتبر 2014 به کمتر از 20 درصد خواهد رسيد. نرخ رشد اقتصادي از منفي 8/6 درصد در سال 2012 به منفي 9/1 درصد در سال 2013 رسيد و علائم فراواني مبني بر مثبت بودن رشد در سال جاري را مشاهده مي کنيم. در همين راستا، نرخ رشد اقتصادي سه ماهه اول سال جاري 6/4 درصد
مي باشد. شروع رشد مثبت اقتصادي در کنار کاهش قابل ملاحظه تورم نشان مي دهد که اقتصاد ايران طي يک سال گذشته در جهت صحيح گام برداشته است.

عاليجنابان
انتظار مي رود که بانک جهاني و صندوق بين المللي پول، کشورهاي عضو را در دستيابي به اهداف و سياستهاي توسعه اي خود ياري دهند. اتخاذ نگرشهاي سياسي در مراوده با جمهوري اسلامي ايران به اعتبار بانک جهاني صدمه جدي مي زند و کل منطقه را شديداً نااميد مي کند.
ايران به عنوان يکي از اعضاي موسس بانک جهاني و اينجانب به عنوان وزير امور اقتصادي و دارايي جمهوري اسلامي ايران، انتظار دارم، مسير همکاري هاي مشترک في ما بين در عرصه هاي تبادل هيأت هاي فني و کارشناسي و همچنين تجهيز و تأمين منابع مالي و طرح هاي زيربنايي و توسعه اي در مسير صحيح و همواري قرار گيرد.
تدوين برنامه راهبردي همکاري با ج.ا. ايران توسط بانک جهاني، پيش نياز اين رويکرد جديد است که اميدوارم به زودي شکل اجرايي و عملياتي به خود گيرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن