تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814656092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت جدید بلژیک سوگند یاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دولت جدید بلژیک سوگند یاد کرد تهران- ایرنا- دولت راست میانه بلژیک امروز (شنبه) در حالی با ادای سوگند در برابر پادشاه این کشور کار خود را آغاز کرد که افزایش سن بازنشستگی، کاهش هشت میلیارد یورویی هزینه ها و توازن در بودجه ملی تا سال 2018، از مهم ترین اهداف این دولت اعلام شده است.


به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، "شارل میشل" نخست وزیر سی و هشت ساله بلژیک که لقب جوان ترین نخست وزیر این کشور از سال 1841 را به خود اختصاص داده است، با 13 وزیر به همراه چهار وزیر مشاور در دولت در برابر "فیلیپ" پادشاه بلژیک سوگند یاد کرد.
دولت ائتلافی میشل با حضور چهار حزب تقریبا پنج ماه بعد از برگزاری انتخابات مجلس در این کشور قدرت را در دست گرفت. در حالیکه بلژیک پیش از آن نزدیک به 18 ماه بن بست سیاسی را پشت سر گذاشته بود.
این دولت از جهاتی با دولت های سابق متفاوت است، برای نمونه حزب استقلال طلب "فلامان ها" موسوم به "ان وی ای" در آن حضور دارد، همچنین اولین دولتی است که از سال 1988 حزب سوسیالیست ها را در برنمی گیرد.
دولت جدید با دشواری های زیادی در عرصه اقتصادی روبروست و باید همه تلاش خود را برای رشد اقتصادی کمی بیش از یک درصد، همچنین کاهش بدهی های این کشور به کار بندد. بلژیک یکی از بیشترین بدهی ها را در منطقه یورو دارد که نزدیک به 100 درصد تولید ناخالص داخلی آن است.
قرار است دولت سن بازنشستگی را از 65 سال به 67 سال افزایش دهد و تدابیری را برای محدودیت بازنشستگی پیش از موعد ارائه کند.
همچنین صرفه جویی در بخش های دولتی از جمله بهداشت و درمان، بودجه های امنیت اجتماعی، افزایش ندادن درآمدهای سال آینده و افزایش مدت کار رآکتورهای هسته ای از جمله دیگر اقدامات دولت برای کاستن از بدهی است.
اتحادیه های کارگری در بلژیک از روی کارآمدن این دولت چندان استقبال نکرده اند و تحلیلگران معتقدند باید منتظر اعتصاب ها در بروکسل به نشانه مخالفت با تدابیر ریاضتی شدید دولت بود.
اروپام**9157**1485** 1583


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن