تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820121958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگل های ایران از لحاظ گونه های موجود در جهان منحصر به فرد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جنگل های ایران از لحاظ گونه های موجود در جهان منحصر به فرد است نوشهر- ایرنا - معاون دفتر جنگلکاری، پارک ها و ذخایر جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: ایران به ویژه شمال کشور به لحاظ برخورداری از رویش برخی از گونه های جنگلی منحصربفرد در دنیا بی نظیر است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "بهرام دلفان آباذری" روز شنبه در آیین افتتاح پایگاه امداد و نجات سی سنگان نوشهر، افزود: امروز جنگل های باقی مانده موجود درشمال کشوربه لحاظ عقب نشینی ناشی از شرایط اقلیمی و وجود یخچال های طبیعی مربوط به دوران عصریخبندان بوده که جزو با ارزش ترین جنگل ها دردنیا حتی کشورهای اروپایی است.
وی برخورداری از تنوع زیستی، وضعیت مناسب اقلیمی، شرایط مطلوب رویشی حاکم بر جنگل را جزو ویژگی های بارز عرصه های جنگلی ایران با سایر کشورها دانست و ادامه داد: درحال حاضر آنچه که ایران را از سایر کشورها متمایز کرده وجود گونه های کمیاب و با ارزشی چون شمشاد و درختان انجیری است که در هیچ جای دنیا موجود نبوده و منحصر به جنگل های ایران است.
معاون دفتر جنگلکاری، پارک ها و ذخایرجنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت که تنها هفت تا 10 درصد از مساحت کشور را جنگل تشکیل می دهد و با این وضع کشور ما جزو کشورهای با پوشش کم جنگلی به شمارمی آید.
دلفان آباذری همچنین ازبوستان جنگلی سی سنگان به واسطه قدمت تاریخی و برخورداری از گونه های ارزشمند و منحصربفردی نظیرشمشاد جزو نخستین بوستانی دانست که در کشور دراین شهرستان ایجاد شده است.
وی با اشاره به این که شهرستان نوشهر به دلیل برخورداری از چنین فضای جنگلی هرسال میزبان میلیون ها گردشگر و مسافراست ، افزود : آمار های موجود نشان می دهد که درصنعت گردشگری دنیا به ازای هر 10 گردشگر یک شغل ایجاد می شود که باید برای تحقق این مهم این بوستان مورد توجه بیشتر مسوولان نهادهای ذیربط قرارگیرد.
وی اظهارداشت : هم اینک از گستره حدود 35 هزارهکتار بوستان جنگلی در شمال کشور ، حدود هشت هزار هکتار آن به بخش خصوصی واگذارشده است.ک/2
624/1535/506


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن