تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819735030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای سبز ملایر به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فضای سبز ملایر به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد ملایر-ایرنا-مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز ملایر گفت: زیرساخت های فضای سبز ملایر دارای وضعیت مطلوبی است و برای حفظ و نگهداری و جلوگیری از هدر رفت آب، فضای سبز این شهر به سیستم آبیاری قطره ای تجهیز شد.


"مجتبی داوری" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای سیستم آبیاری قطره ای با توجه به شرایط اقلیمی ملایر، پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی، بازنگری در شیوه آبیاری فضای سبز ملایر و کاهش منابع تامین آب خام ضروری است.
وی اظهار داشت: علاوه بر این، شبکه آبرسانی فضای سبز در برخی نقاط شهر بسیار فرسوده و قدیمی است و در برخی قسمت ها، قدمت شبکه به 40 سال قبل برمی گردد که در این راستا، اجرای سیستم آبیاری قطره ای از یک سال گذشته آغاز شده است.
وی ادامه داد: طی یکسال گذشته حدود 15 کیلومتر لوله گذاری در سطح معابر و پارک های جنگلی شهر ملایر انجام شد که در یکماه آینده سرتاسر محور 32 متری مطهری این شهر به سیستم آبیاری قطره ای مجهز خواهد شد.
داوری بیان داشت: همچنین عملیات لوله گذاری در جاده سلامت به طول دو کیلومتر، لوله گذاری در بلوار خلیج فارس حاشیه جنوبی به طول تقریبی دو کیلومتر و لوله گذاری بیش از دو کیلومتر در بلوار کریم خان زند نیز تاکنون اجرا شده است.
وی از اجرای شبکه آب خام در بلوار ولیعصر، میدان شکیبا، میدان ولیعصر، پارک های شکیبا، انصار، عفاف و کرانه خبر داد و افزود: این پروژه هم اکنون در حال اجرا است و طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد.
داوری یاد آور شد: در حال حاضر، شبکه آبرسانی جنگل میرزا کوچک خان تعویض شده و با احیای سه مخزن، ظرفیت آبیاری جنگل به دو برابر افزایش یافته است.
وی گفت: به منظور افزایش ظرفیت آبرسانی به فضای سبز و سطوح جنگلکاری، احیا و تجهیز سه مخزن بتنی متروکه در حاشیه شمالی شهر ملایر در دستور کار سازمان قرار گرفت که تاکنون دو مخزن در موقعیت جنگل میرزا کوچک خان و حاشیه شمالی پارک کوهسار به بهره برداری رسیده و یک مخزن دیگر نیز در بالاترین نقطه تپه موسوم به پدافند در حال بازسازی و تجهیز است.
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز ملایر خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این سه مخزن به سیستم آبیاری، حدود سه میلیون لیتر به صورت روزانه به ظرفیت آبیاری سطح فضای سبز ملایر اضافه شده است.
داوری با بیان اینکه هم اکنون فاز نخست تهیه و اجرای طرح آبیاری قطره ای و تحت فشار فضای سبز معابر و پارک های ملایر اجرا شده و دو فاز دیگر نیز در دست اجرا است، افزود: هدف ما حفظ و نگهداری بیش از سه میلیون مترمربع فضای سبز در این شهر است.
وی همچنین از نصب دستگاه های GPS بر روی 10 دستگاه تانکر آبرسانی خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه در سیستم آبرسانی تانکری تخلفاتی مشاهده می شد که بدبینی شهروندان و مسوولان نسبت به مجموعه مدیریتی سازمان پارک ها را به همراه داشت، به همین منظور نسبت به تجهیز این تانکرها به GPS اقدام کردیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این، دو دستگاه دوربین مدار بسته نیز در محل آبگیری تانکرها نصب شد که با این اقدام، ضمن تکمیل پروسه نظارت و مانیتورینگ شبکه آبیاری، تخلف مربوط به این سیستم به حداقل رسیده و تاکنون هیچگونه تخلفی در مجموعه آبرسانی به شیوه تانکری مشاهده نشده است.
داوری اظهار کرد: این دستگاه ها که مجهز به سیستم ردیاب خودرو هستند، موقعیت مکانی تانکرها را در طول شبانه روز به صورت آنلاین بر روی نقشه و گوگل ارث نشان می دهند و در صورت بروز هرگونه تخلف، بلافاصله موقعیت مکانی تانکر نشانه گذاری شده و از ادامه تخلف ممانعت به عمل می آید.
شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/576


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن