تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798783036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل ائتلاف، جنگ علیه داعش یا فریب مردم و افزایش سلطه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تشکیل ائتلاف، جنگ علیه داعش یا فریب مردم و افزایش سلطه زاهدان - ایرنا - هدف اصلی آمریکا و کشورهای غربی از تشکیل ائتلاف جنگ علیه داعش، گمراه کردن و فریب مردم کشورهای منطقه و دنیا و سلطه بر منابع مسلمانان و نابودی امکانات و تجهیزات زیربنایی کشورهای عراق و سوریه است.


به گزارش ایرنا، آمریکا از حمله هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه، هدفی دیگر مانند افزایش کمک های نظامی به مخالفان به اصطلاح “میانه رو سوری” را دنبال می کند که این امر مورد توافق اعضای نشست آمریکا و کشورهای عربی در جده عربستان سعودی قرار گرفته است.
همچنین هدف دیگری که آمریکا آن را برای مقابله با تروریست ها بهانه کرده، گسترش نفوذ خود در خاورمیانه و کاهش قدرت روسیه در منطقه است.
تشکیل ائتلاف برای حمله به داعش مَثَل معروف "یک بام و دو هوا" را به عینه نشان می دهد، از یک طرف برخی اعضای ائتلاف به سرکردگی آمریکا گروهکی تندرو و آدمکش را تشکیل داده و با حمایت های مختلف و تامین سلاح و تجهیزات نظامی آنان را مامور قتل عام مسلمانان کردند و از سوی دیگر ائتلاف برای جنگ با این گروه را تشکیل می دهند.
اذهان عمومی جهان به خوبی از توطئه و نقشه شوم آمریکا و صهیونیست ها آگاه هستند و این ائتلاف را مضحکه ای بیش نمی دانند.
چگونه یک گروه تروریستی به سلاح های سنگینی چون توپ و تانک که تنها دولت ها می توانند از این نوع تجهیزات برخوردار باشند، مجهز شده است، حتی افراد عادی به خوبی می دانند که این گروه بدون حمایت قدرت های بزرگ نمی تواند تحرکی انجام دهد.
یک کارشناس سیاسی گفت: آمریکا و اسراییل از چند سال پیش تعدادی از افراد تندرو یهودی کارشناس در مسایل اسلام را مامور تشکیل گروه تروریستی داعش کرده و با فریب جوانان مسلمان و راه اندازی جنگ داخلی در سوریه و عراق این گروه را وارد میدان کردند.
ناصر سرمدی افزود: پس از تشکیل این گروه و شدت گرفتن فعالیت های آن تعدادی از افراد تندرو عضو این گروه با حمایت سازمان های جاسوسی آمریکایی و اروپایی سرکردگان تعیین شده از سوی آمریکا و اسراییل را بر کنار کرده و خود بر گروه تسلط یافتند و اکنون که کار از دست آمریکا خارج شده تصمیم به قلع و قمع داعش گرفته است.
وی ادامه داد: البته نه اینکه این گروه خود به تنهایی قادر به انجام فعالیت باشد، بلکه سازمان های بزرگ اطلاعاتی چون سیا، موساد و غیره آن را حمایت و هدایت می کنند.

* تشکیل ائتلاف اقدامی بری انحراف افکار عمومی
نماینده مردم خاش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تلاش مشکوک و غیرشفاف آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضدتروریسم با همراهی برخی کشورهایی که خود از تامین کنندگان اصلی تروریست ها هستند، اقدامی در مسیر منحرف کردن افکار عمومی جهانی نسبت به نقش محوری این کشور و حامیان آن در ایجاد، تجهیز و توسعه گروه های تروریستی است.
حمیدرضا پشنگ افزود: آمریکا با هدف نقش حاکمیت کشورها با فرار به جلو، تداوم یک جانبه گرایی و دور زدن نهادهای بین المللی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه گروههای تروریستی اقدامی نمایشی و بی سرانجام محسوب می شود.

* ائتلاف علیه داعش اقدامی نمایشی است
امام جمعه موقت شهرستان خاش نیز دراین ارتباط گفت: ائتلاف علیه تروریسم بویژه به بهانه نابودی داعش تحت هدایت آمریکا، بجای یک اقدام واقعی و جدی، اقدامی نمایشی بشمار می رود.
حجت الاسلام جواد حسینی بیان کرد: آمریکا در مبارزه علیه داعش اهداف دیگری را دنبال می کند که مبارزه با ارتش و دولت سوریه در راس آن قرار دارد و آنها تقویت نیروهای مسلح از نوع جبهه النصره و ارتش آزاد را در آینده در دستور کار قرار می دهند.
وی افزود: حضور آمریکا و متحدانش در منطقه هدف دار است و می خواهند سرمایه ها و امکانات زیربنایی کشورهای مسلمان عراق و سوریه را نابود کنند.

* اقدام نظامی بدون حمایت و موافقت سازمان ملل نقض آشکار قوانین بین المللی
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش نیز با محکوم کردن دخالت های آمریکا در امور دیگر ملل و دولت ها گفت: اقدام نظامی بدون حمایت سازمان ملل، اقدامی خصمانه و نقض آشکار قوانین بین الملل به شمار می رود.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی اظهارداشت: در شرایطی که کشورهای منطقه به طور کامل حاضر به همراهی با ائتلاف مبارزه با داعش نیستند، آمریکایی ها از یک سو چاره ای جز محدود کردن گستره فعالیت گروههای تروریستی و از سوی دیگر افزایش تنش در سوریه و عراق برای ضعیف نگه داشتن و یا سرنگونی حاکمان مردمی و به قدرت رساندن حاکمان وابسته به خود در این دو کشور را ندارند.
وی گفت: آمریکا باید دقت کند که نمی تواند به دولت های منطقه حمله کند زیرا در این شرایط منطقه دچار بحران می شود و دیگر فیتیله آتش جنگ خاموش نمی شود.

* آمریکا و متحدانش اگر دست از حمایت داعش بردارند، خود بخود نابود می شود
مولوی محمد علی شهنوازی امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز گفت: آمریکا برای آنکه بخواهد جدیت خود در مبارزه با داعش را به نمایش بگذارد کافی است از متحدان خود در منطقه بخواهد از حمایت و تامین منابع تسلیحاتی نیروهای داعش خودداری کنند، آنگاه خواهیم دید پدیده شوم تروریسم به نام اسلام متوقف خواهد شد.
جمهوری اسلامی ایران و سوریه درباره طرح های واشنگتن برای مقابله با داعش تردید دارند، زیرا آمریکا در مقابل اقدامات تروریستی گروه های مسلح در سوریه چشم بسته است.
جمهوری اسلامی ایران به دنبال مشارکت در یک نمایش نیست و با توجه به ابهامات زیادی که در سیاست آمریکا از ابتدای شکل گیری نیروهای معارض در سوریه وجود داشته است، نسبت به صحت موضع گیری این کشور در برابر مبارزه با تروریسم تردیدهای جدی وجود دارد.
نکته بسیار مهمی که قابل ذکر است و دنیا به آن اذعان دارد این است که سردمداران آمریکا به دنبال بهره گیری از ابزار جنگ برای پنهان سازی بحران اقتصادی و گسست شدید اجتماعی در کشورشان و در نهایت توجیه نظامی گری در جهان است تا بودجه بیشتری از پول مالیات دهندگان امریکایی را صرف گسترش حضور نظامیان در منطقه کند.
هر چند برخی کشورهای منطقه و قدرت های جهانی آمادگی خود را برای پیوستن به آمریکا برای مقابله با تروریست های داعش اعلام کرده اند، اما موج مخالفت ها با دخالت واشنگتن و متحدانش در امور داخلی کشورهای خاورمیانه با توجه به سوابق تشکیل دهندگان ائتلاف تازه علیه داعش، نشان می دهد که افکار عمومی جهان اسلام بدگمانی شدیدی نسبت به اهداف واقعی ائتلاف غربی برای مقابله با تروریسم دارد.
ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش که پس از اجلاس سران ناتو در ولز اعلام موجودیت کرده با ابهامات جدی رو به رو است و در جدیت آن برای مبارزه ریشه ای و صادقانه با تروریسم تردید اساسی وجود دارد.
7312 / 653


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن