تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803985421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش شدید آب ورودی سدهای تهران/ اهرم شرکت آبفا بازدارنده مصرف نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل آب منطقه ای تهران:‌ کاهش شدید آب ورودی سدهای تهران/ اهرم شرکت آبفا بازدارنده مصرف نیست خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از کاهش آب ورودی سدهای تهران خبر داد و گفت :‌ از ابتدای مهر همزمان با آغاز سال آبی تنها کمتر از 2 میلی متر در حوزه آبی تهران بارش داشته ایم.
۱۳۹۳ شنبه ۱۹ مهر ساعت 12:31



به گزارش خبرگزاری پانا، خسرو ارتقایی در نشستی خبری افزود: ‌در سال آبی گذشته ورودی آب سدهای تهران به یک میلیارد و 39 میلیون متر مکعب رسید که این میزان در سال آبی دو سال قبل 2 میلیارد و 274 میلیون متر مکعب بوده است .
این مقام مسئول میزان مصرف مشترکان منطقه تهران را نیز، یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و گفت :‌ با وجودی که هواشناسی شرایط بارش سه ماه پاییز را نرمال پیش بینی کرده است میزان بارش در مهر بسیار اندک بوده است .
وی کاهش 40 درصدی کاهش آب ورودی سدهای منطقه تهران را ریشه دل نگرانی ها و زنگ خطر برای مخازن آبی استان بیان کرد و گفت:‌ در سال آبی گذشته یعنی تا مهر 93 حجم مخازن آب استان تهران به 420 میلیون متر مکعب رسید که این رقم در سال آبی 90-91 که سال آبی نرمال محسوب می شود 760 میلیون متر مکعب بوده است .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه از 420 میلیون مترمکعب آب مخازن تنها 250 میلیون متر مکعب آنها قابل استحصال است گفت :‌ از مجموع ذخایر مخازن سدها ،‌102 میلیون متر مکعب مربوط به سد امیرکبیر ،‌34 میلیون متر مکعب سد لتیان ،‌28 میلیون مترمکعب سدلار ،‌157 میلیون مترمکعب سد طالقان و 107 میلیون مترمکعب نیز ذخیره مخزن سد ماملو است.
ارتقایی مجموع ذخایر غیرقابل استفاده این پنج سد را 170 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت :‌ در حال حاضر 46 درصد آب تهران از منابع چاهها و 54 درصد از منابع سدها تامین می شود .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران افزود: ‌با افزوده شدن 150 حلقه چاه به چاههای مورد بهره برداری شرکت آب و فاضلاب تهران برای تامین آب مورد نیاز مشترکان ،‌هم اکنون حدود 500 حلقه چاه آب در منطقه آب تهران در حال بهره برداری است.
ارتقایی از صدور مجوز برای حفر 74 حلقه چاه جدید در استان تهران خبر داد و گفت :‌از این تعداد 20 حلقه حفاری شده و خطوط انتقال آن باقی مانده است و 10 حلقه نیز در حال حفاری است .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد : بقیه چاهها نیز با تعامل با شهرداری در حال جانمایی و بررسی است.
وی گفت: اگر این 74 حلقه چاه جدید به مرحله بهره برداری برسد حدود 40 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید آب تهران افزوده خواهد شد و به بخشی از مشکلات کم آبی منطقه شمال شرق تهران کمک می کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر سلامت منابع آبی بویژه سفره های زیر زمینی در منطقه تهران گفت : ‌مشترکان با مصرف بهینه و صرفه جویی به گذار از بحران کم آبی کمک کنند.
ارتقایی با اشاره به برنامه شرکت آب و فاضلاب برای جریمه مشترکانی که بالای 50 مترمکعب در ماه مصرف می کنند، افزود:‌ متاسفانه اهرم شرکت آبفا برای برخورد با مشترکان پرمصرف بازدارنده نیست.
وی گفت:‌ هم اکنون 60 درصد آب منطقه تهران در بخش کشاورزی و 40 درصد در بخش شرب خانگی و صنعتی مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از برگزاری همایشی با عنوان تامین آب کلان شهرها ؛ مشکلات و چالش ها و استفاده بهینه از پساب ها با همکاری موسسه تحقیقات آب دانشگاه تهران خبر داد و گفت: ‌از همه صاحبنظران برای مشارکت در این همایش دعوت می شود.
ارتقایی همچنین با اشاره به تعامل این شرکت و شهرداری تهران افزود: ‌شهرداری تهران از 240 چاه سالانه 140 میلیون مترمکعب برداشت مجاز دارد و علاوه بر آن از 320 چاه غیرمجاز نیز برداشت می کند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن