تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804431782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش ایران با اقدام اخیر نفتی عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واکنش ایران با اقدام اخیر نفتی عربستان
به دنبال اقدام عربستان در کاهش قیمت نفت خود در بازار آسیا ایران نیز قیمت انواع نفت خود در آسیا برای تحویل در ماه نوامبر از ۱۰ سنت تا یک دلار کاهش داد.
تسنیم: به دنبال اقدام عربستان در کاهش قیمت نفت خود در بازار آسیا ایران نیز قیمت انواع نفت خود در آسیا برای تحویل در ماه نوامبر از ۱۰ سنت تا یک دلار کاهش داد.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که شاخص های جهانی نفت در هفته های اخیر به شدت کاهش یافته است، ایران نفت خود را در ماه نوامبر در آسیا با بالاترین تخفیف در طی حدود 6 سال گذشته ارائه خواهد کرد که برابر با کاهش قیمتی است که عربستان اعمال کرده است.

به گفته دو منبعی که از تصمیمات قیمت گذاری اطلاع دارند، شرکت ملی نفت ایران قیمت های رسمی فروش نفت خود به مشتریان در آسیا را برای ماه نوامبر کاهش داده است. این کاهش یک هفته پس از آن اتفاق افتاد که عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان قیمت نفت سبک عرب خود برای آسیا را به پایین ترین رقم از دسامبر 2008 تاکنون رساند. قیمت نفت برنت دیروز به پایین ترین رقم در حدود 4 سال گذشته رسید.

اوگن وینبرگ، تحلیلگر کومرزبانک فرانکفورت در این باره گفت: «کاهش قیمت نفت از سوی ایران بروز جنگ قیمت ها را هر چه بیشتر محتمل می سازد.» وی افزود: «ایران کاملا از مسیر و حس حاکم بر بازار مطلع است. با توجه به اینکه ما شاهد کاهش های پی در پی هستیم، این به نظر نوعی عمل و عکس العمل خواهد بود.»

تولید کنندگان نفت خاورمیانه در آسیا که بزرگترین بازار آنها به شمار می رود، با رقابت شدیدتری مواجه هستند. در حالی که بازارهای بین المللی با فزونی عرضه روبروست، محموله هایی از آمریکا، روسیه و آمریکای لاتین در حال پیدا کردن مشتریان خود در آسیا هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران ماه آینده نفت سبک ایران را که مهمترین نوع نفت صادراتی این کشور است، در آسیا  82 سنت کمتر از قیمت متوسط عمان و دوبی به مشتریان عرضه خواهد کرد. این رقم یک دلار کمتر از قیمت ماه اکتبر است و بزرگترین کاهش قیمت از دسامبر 2008 تاکنون به شمار می رود. بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط بلومبرگ، این کاهش قیمت مشابه کاهش قیمت اعمال شده از سوی عربستان است. هر دو کشور قیمت نفت های اصلی خود برای مشتریان آسیایی را برای چهارمین ماه متوالی کاهش داده اند.

رویترز نیز اعلام کرد نفت سنگین ایران در ماه نوامبر، 2دلار و 61 سنت کمتر از متوسط عمان و دوبی در بازار آسیا عرضه خواهد شد، در حالی که این رقم در ماه اکتبر یک دلار و 91 سنت کمتر از متوسط عمان و دوبی بود. بدین ترتیب ایران قیمت نفت سنگین خود را نیز 70 سنت کاهش داشته است. همچنین قیمت نفت فروزان در ماه نوامبر 2 دلار و 44 سنت کمتر از متوسط عمان و دوبی خواهد بود که این رقم نسبت به ماه اکتبر 70 سنت ارزان تر شده است. قیمت نفت سنگین میادین سروش و نوروز نیز برای ماه نوامبر 6 دلار و 90 سنت کمتر از متوسط عمان و دوبی تعیین شده که 10 سنت نسبت به قیمت ماه اکتبر پایین تر است.





تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن