تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظامیان ربوده شده لبنانی در خانه ای بمب گذاری شده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نظامیان ربوده شده لبنانی در خانه ای بمب گذاری شده بیروت - ایرنا - روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط به نقل از منابع امنیتی نوشت که نظامیان ربوده شده لبنانی در غارها نیستند بلکه در یک خانه بمب گذاری شده نگه داری می شوند تا هیچ تلاشی نظامی برای آزادسازی آنها صورت نگیرد.


به گزارش روز شنبه ایرنا، الشرق الاوسط در حالی این خبر را اعلام کرده است که قبلا خانواده نظامیان ربوده شده ، گفته اند که این نظامیان از داخل شهرک عرسال با آنها تماس می گیرند.
شیخ « مصطفی الحجیری» معروف به ابوطاغیه که گفته می شود ، نظامیان ربوده شده لبنانی در اختیار او هستند، در ابتدای ربوده شدن این نظامیان گفته بود از آنها میزبانی می کند.
گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره یازدهم مردادماه گذشته به شهرک عرسال لبنان حمله و بعداز 5 روز اشغال آن گفته شد که به همراه نظامیان ربوده شده به بلندی های این شهرک در نزدیک مرزهای سوریه عقب نشینی کردند.
تاکنون داعش « علی السید » و « عباس مدلج» دو نظامی ربوده شده را سر بریده و جبهه النصره هم « محمد حمیه» یک نظامی ربوده شده دیگر را اعدام کرده است.
ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان تاکید کرده است که « توانایی حمله به نیروهای داعش در بلندی های عرسال را داریم اما باید اهتمام ویژه ای به 27 نظامی ربوده شده لبنانی توسط داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره که همچنان در اسارت آنها هستند، داشته باشیم».
الشرق الاوسط به نقل از منابع خود نوشت که ربایندگان در تغذیه نظامیان لبنانی سخت گیری می کنند و گاهی فقط تکه ای نان و یا مقداری برنج به آنها می دهند.
براساس این گزارش میانجیگر قطری در حالی قرار است تا ساعاتی دیگر به شهرک عرسال بازگردد که گفته می شود مذاکرات در خصوص مبادله نظامیان زنده و پیکر نظامیان سربریده شده و ایجاد راه ها و گذرگاه های امن برای تروریست های تکفیری متمرکز است.
منابع لبنانی گفته اند که در پرونده مذاکرات مقامات لبنانی در تعامل با مذاکره کننده قطری با مشکل مواجه شده اند ، او یک جوان است که نمی تواند به مقدار لازم و مناسب با دو طرف ارتباط برقرار کند و اطمینان به او سخت است.
برخی منابع خبری گفته اند که امیر قطر به نخست وزیر لبنان اعلام کرده است این کشور در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی فعال خواهد بود اما مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه داعش و جبهه النصره تمایل زیادی برای مذاکره ندارند.
گفته شده است که یک زن قطری در سوریه در بازداشت بسر می برد و مذاکره کننده قطری تلاش می کند تا نام او هم در پرونده مذاکرات و مبادله گنجانده شود.

** ادامه درگیری ها بین ارتش و عناصر مسلح
روزنامه لبنانی النهار نوشت: درگیرهای بین نیروهای ارتش و عناصر مسلح که در حومه شهرک عرسال (شمال شرق لبنان) بطور نسبی کاهش یافته بود، شب گذشته باردیگر تشدید شد و دامنه آن تا شهرک اللبوه نیز رسید.
این روزنامه افزود: تماس ارتش لبنان با یک خودرو هامفی قطع شده و علت آن مشخص نشده است.
رسانه های لبنانی نوشته اند که دو نظامی لبنانی تاکنون از شهرهای شمالی لبنان بویژه عکار از ارتش جدا شده و به گروه های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره ملحق شده اند.
النهار در ادامه گزارش خود آورده است که تحرکات عناصر مسلح در منطقه ای نزدیک به یک کیلومتر با شهرک اللبوه رصد شده و ارتش لبنان ضمن شلیک گلوله های منور این منطقه را زیر آتش سنگین قرار داده است و نیروهای حزب الله هم دست به تحرکاتی در این منطقه زده اند.
این روزنامه به نقل از منابع میدانی تاکید کرد که تاکنون تعدادی از عناصر مسلح به هلاکت رسیده اند.
خاورم ** 1324


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن