تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817385318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه متهم به حمایت از داعش در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ترکیه متهم به حمایت از داعش در منطقه است تهران - ایرنا - گروه تروریستی داعش روز جمعه در حال پیشروی در شهر کردنشین کوبانی سوریه بوده و خود را به فاصله یک کیلومتری مرز ترکیه رسانده و تاکنون بیمارستان دولتی این شهر را نیز تصرف کرده است. با این حال هنوز هیچ واکنشی از ترکیه در مقابله با تروریست ها علی رغم فشار مردم ترکیه مشاهده نمی شود.


یک روز پس از آنکه ارتش آمریکا اعلام کرد؛ چریک های کرد همچنان کنترل شهر کوبانی سوریه را در دست دارند، یک مقام ارشد امنیتی این کشور می گوید که داعش 40 درصد این شهر را در اختیار گرفته و ممکن است آن را کاملا تصرف کند.
به گزارش «تابناک»؛ گروه تروریستی داعش روز جمعه در حال پیشروی در شهر کردنشین کوبانی سوریه بوده و خود را به فاصله یک کیلومتری مرز ترکیه رسانده و تاکنون بیمارستان دولتی این شهر را نیز تصرف کرده است. با این حال هنوز هیچ واکنشی از ترکیه در مقابله با تروریست ها علی رغم فشار مردم ترکیه مشاهده نمی شود.
در همین ارتباط حسین رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با تابناک به بررسی وضعیت منطقه و عدم واکنش ترکیه به مسائل جاری منطقه پرداخته است.
وی در ابتدا در پاسخ به سئوالی پیرامون علل پیشرفت داعش در خاک سوریه و عراق بیان داشت؛ اقدامات ائتلاف امریکایی علیه داعش آن هم به صورت هوایی کارآمد نیست. امریکا در عراق و افغانستان در زمین و هوا می جنگید؛ ولی نتوانست این کشورها را کنترل کند؛ چه برسد که الان فقط از طریق هوا بمباران می کند. داعش حمله می کند و روستایی را می گیرد و مردم را تبدیل به یک سپر انسانی می کند. اگر حملات هواپیماهای امریکایی به این منطقه به صورت جدی نیز باشد؛ مردم غیر نظامی و داعش با هم کشته می شوند. اگر به صورت دقیق تری حمله شود، آسیب جدی به داعش وارد نمی شود. بنابراین بمباران تاثیر محدودی بر توان داعش دارد.
رویوران در رابطه با مواضع دوگانه ترکیه در قابل موضوع مبارزه با تروریست گفت، ترکیه مدعی است آنچه درکوبانی سوریه اتفاق افتاده؛ جنگ دو گروه تروریستی است. از یک طرف کردهای شاخه سوریه که طرفدار پ ک ک هستند و از طرف دیگر داعش با هم می جنگند که هر دو تروریست هستند. لذا ترکیه حاضر به دخالت بین این دو گروه تروریستی از دیدگاه خودش نیست.
وی اضافه کرد، البته نگاه مردم به ویژه کردهای ترکیه به نحوی دیگر است. کردهای ترکیه که تا الان نزدیک به 35 نفر کشته دادند؛ در تظاهرات مختلف دولت ترکیه را متهم می کنند که دولت ترکیه به گونه ای از داعش حمایت می کند. ترکیه امکانات به این ها داده است و خود دولت ترکیه عملاً دشمن کردها را بزرگ و مجهز کرده است. لذا مسئولیت اخلاقی و سیاسی دارد و باید کاری انجام بدهد؛ که انجام نمی دهد. به همین دلیل اعتراض کردهای ترکیه به حدی بالاست که منجر به درگیری تظاهر کنندگان با ارتش ترکیه می شود.
این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد؛ این مواضع نشان می دهد که تنها دولت سوریه نیست که ترکیه را متهم می کند. حتی خود مردم ترکیه نیز دولت ترکیه را به ارتباط گسترده با تروریست های تکفیری متهم می کند.
حسین رویوران همچنین پیرامون موضوع تفاوت میان اقدامات ائتلاف امریکایی علیه داعش در سوریه و عراق بیان داشت؛ در عملیات ائتلاف در عراق تقسیم کار صورت گرفته است. قرار شده است، ائتلاف بمباران هوایی کند و سه نیروی ارتش عراق، پیشمرگ کرد و ائتلاف داوطلبان مردمی ؛ عملیات زمینی را مدیریت کنند. لذا یک هماهنگی بین نیروی زمینی و هوایی در عراق علیه داعش وجود دارد است.
در سوریه چنین توافقی وجود ندارد. در سوریه پوشش هوایی با هیچکس هماهنگ نمی شود. ائتلاف تا الان دولت سوریه را به عنوان نیروی زمینی و همکار انتخاب نکرده است. لذا زمانی که در عراق زمینی و هوایی علیه داعش اقدام می شود؛ به این معناست که داعش تحت فشار بیشتری قرار بگیرد. در حالی که در سوریه، داعش زمینی تحت فشار نیستند. بنابراین امکان جابجایی نیرو از عراق به سوریه وجود دارد.
وی اضافه کرد؛ به عبارت دقیق تر یکی از اهداف امریکا از بمباران داعش در عراق؛ کوچ دادن داعش به سوریه و ادامه پروژه براندازی بشار از طریق تجمیع تروریست ها در سوریه است.
متاسفانه ائتلاف علیه داعش در سوریه زیرساخت های سوریه را هدف قرار داده است. یعنی چاه های نفت، پالایشگاه های سوریه و سیلو های گندم را هدف قرار داده است. این نشان می دهد که در سوریه داعش هدف نیست؛ بلکه امکانات زیرساختی جامعه برای ادامه حیات از بین می رود و این یعنی وارد کردن جامعه سوریه به مرحله بحران فراگیر است.
وی در پایان گفت؛ داعش با عمق بسیار گسترده سلاح و امکاناتی که برایش سرازیر می شود؛ در حال پیشروی است. کردها علی رغم اینکه اقلیم کردستان اعلام کرد کمک می کند؛ اما امکانات محدودی در اختیار دارد و یک نوع نابرابری نظامی بین دو طرف وجود دارد. داعش سلاح های برتر و نفرات بیشتری دارد. در حالی که کردها با امکانات محدودتری از شهر دفاع می کنند و در این معادله رویارویی باید گفت داعش دست بالاتر را دارد و تا کنون نزدیک به 40 درصد شهر کوبانی در سوریه را به تصرف خودش درآورده است.
اول ** 1521

بازگشت به ابتدای صفحه Bookmark and Share
نظرات بینندگانغیر قابل انتشار: 3در انتظار بررسی: 58انتشار یافته: 8


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن