تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820453278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت فرانسه از پیشنهاد ترکیه برای ایجاد منطقه امن در خاک سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: حمایت فرانسه از پیشنهاد ترکیه برای ایجاد منطقه امن در خاک سوریه
دولت آنکارا پیشنهاد کرده است "منطقه امن" در خاک سوریه ایجاد شود.
آفتاب: به گزارش عصرایران، آمریکا در واکنش به این پیشنهاد گفته است این موضوع هم اکنون در دستور کار مقامات واشنگتن نیست البته این ایده نیازمند بررسی است. در مقابل، فرانسه از اجرای این پیشنهاد اعلام حمایت کرد.


براساس پیشنهاد ترکیه، با دخالت نظامی کشورهای غربی و عربی عضو ائتلاف ضدداعش، در خاک سوریه و در خط مرزی ترکیه، منطقه ای امن ایجاد می شود تا پناهجویان سوریه در این منطقه اسکان داده شوند و نیازی به ورود پناهجویان سوریه به خاک ترکیه نباشد.


منطقه امن در خاک سوریه منطقه ای است که با حمایت زمینی و هوایی ائتلاف ضدداعش ایجاد می شود و ارتش سوریه و اعضای داعش و دیگر گروه های افراط گرای اسلامی نتوانند وارد آن شوند.


ترکیه و سوریه مرز زمینی طولانی دارند. در حال حاضر بخش اعظم مناطق مرزی سوریه با ترکیه در کنترل داعش است.


مهمترین نکته درباره ایجاد منطقه امن، نیاز به بکارگیری نیروی زمینی است. تاکنون کشورهای غربی و عربی هر گونه اعزام نیروی زمینی به سوریه وعراق را رد کرده اند. به نظر می رسد در صورت ایجاد منطقه امن، ارتش ترکیه نقش اصلی را در این پروسه ایفا کند.


هم اکنون ترکیه میزبان شمار زیادی از پناهجویان سوریه است. این افراد در مقاطع مختلف، از حملات ارتش سوریه و داعش و درگیری های مسلحانه میان ارتش سوریه و مخالفان مسلح به خاک ترکیه پناهنده شده اند.


با این حال برخی کارشناسان می گویند احتمالا این نخستین مرحله برای اقدام علیه دولت مرکزی سوریه به رهبری بشار اسد است. در صورت ایجاد منطقه امن در خاک سوریه، احتمال استقرار دولت مخالفان بشار اسد در این منطقه وجود دارد.


موضع آمریکا


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پیشنهاد ترکیه درباره ایجاد منطقه امن میان سوریه و ترکیه در میان گزینه های فعلی مورد بررسی واشنگتن قرار ندارد. 
 
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: این مسئله، جدید نیست. ترکیه پیش از این هم این مسئله را مطرح کرده بود. 
 
پیش از این وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا اعلام کردند طرح برقراری منطقه امن در مرز سوریه و ترکیه، "ایده ای شایسته بررسی" است. اندکی بعد سخنگوی کاخ سفید گفت که ایجاد منطقه امن موضوعی نیست که فعلا قابل بحث باشد.


جان کری وزیر خارجه امریکا همچنین گفت: ایده ایجاد منطقه امن در خاک سوریه باید با مورد بررسی عمیق تری قرار بگیرد.


وی افزود: انتظار می رود ترکیه در چند روز آینده درباره نقشی که قرار است علیه داعش داشته باشد تصمیم گیری کند.


موضع فرانسه


کاخ الیزه در پاریس هم اعلام کرد رئیس جمهور فرانسه از پیشنهاد ترکیه برای ایجاد منطقه امن در مرز سوریه و ترکیه برای پناه دادن پناهجویان و افراد فراری از درگیری های مسلحانه در سوریه حمایت می کند. 
  
الیزه ادامه داد: پس از گفتگوی تلفنی میان فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و همتای ترک وی رجب طیب اردوغان، اولاند ایجاد منطقه امن میان سوریه و ترکیه برای پذیرش پناهجویان را تایید کرد. 




تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن