تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799218992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد جشنواره انار اشرف؛ گامی به سمت فرهنگ و اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
جشنواره انار اشرف؛ گامی به سمت فرهنگ و اقتصاد
جشنواره انار اشرف در بهشهر نشان داد که می‌توان حتی با امکانات اندک، گام مثبتی در مسیر فرهنگ و اقتصاد برداشت به شرط آنکه همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی باشد.

خبرگزاری فارس: جشنواره انار اشرف؛ گامی به سمت فرهنگ و اقتصاد



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی»، مدیران و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی را به تکاپو واداشت تا مدیر و مسئول هر شهر، شهرستان و استانی، مجموعه زیر پوشش خود را ایران کوچکی فرض کند که باید در آن یک عزم ملی و مدیریت جهادی را به کار ببندد تا تمام کشور از آثار آن استفاده کنند.  سومین جشنواره انار اشرف روز جمعه 18 مهر ماه در مجتمع سبزگسترهوتو با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرماندار بهشهر و جمع زیادی از مسئولان محلی و شهرستانی و استانی همچنین با شرکت شهروندان بهشهری و عده قابل ملاحظه‌ای از مسافران و شهروندان اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های تهران، البرز، گلستان و سمنان، همراه با چند برنامه فرهنگی و هنری برگزار شد. در این همایش پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی، فرماندار بهشهر در سخنانی از اهمیت بحث اقتصاد در دنیای کنونی گفت و اینکه هیچ توسعه‌ای بدون فرهنگ ایجاد نمی‌شود.

  محمدتقی نورزاد با اشاره به کشت 72 نوع محصول متنوع کشاورزی در بهشهر و داشتن مناطق زیبا و بکر جنگلی و جلگه‌ای، اظهار داشت: همه اینها نعمت‌هایی است که می‌توانیم بخشی از آن را در نقاط نمونه گردشگری مانند عباس‌آباد، شبه‌جزیره زیبای میانکاله، موزه تاریخی «گوهرتپه» در رستم‌کلا، و «سُرخو» در خلیل‌شهر با برنامه‌ریزی صحیح به یک فرصت برای کمک به اقتصاد منطقه به کار بگیریم. وی انار بهشهر را یکی از نعمت‌های خاص خداوندی در این خطه از مازندران عنوان کرد و گفت: سالانه افراد زیادی با فروش انار و فرآورده‌های آن پول خوبی به دست می‌آورند که جشنواره انار فرصت خوبی برای ارائه محصولات آنهاست. در ادامه، گروه موسیقی آیینی«زندگی سوادکوه» به سرپرستی علی حسن‌نژاد به اجرای برنامه پرداخت.

  حضور «آلما زلیکانی» دختر چهار ساله که او نیز در این گروه با لهجه محلی گروه خود را همراهی می‌کرد؛ از دیدنی‌های برنامه بود. بعد از اجرای دو آهنگ محلی و اتمام اجرای این گروه، رحمان قدمی مجری صدا و سیمای مرکز مازندران که نخواست کم بیاورد، با اجرای یک ضرب‌آهنگ سنتی، شرکت‌کنندگان را بر سر ذوق آورد.  

سخنران اصلی سومین جشنواره انار اشرف، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بود که وی در سخنانی از اهمیت شادی‌های فاخر و حلال و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تا استفاده از هشت درصد آب‌های سطحی در مازندران و راه‌اندازی نهضت توسعه با اولویت گردشگری در مازندران، گفت. نکته جالب توجه این بود که علیرضا یونسی‌رستمی ضمن تقدیر از مجری برنامه به دلیل استفاده از گویش محلی، خود نیز تمام سخنانش را به زبان محلی بیان کرد و گفت: اگر ما گویش و لهجه خودمان را حفظ نکنیم نباید از دیگران انتظار داشته باشیم که به آن بها بدهند یا متوجه شوند. در ادامه غلام جباری یکی از شاعران مازندرانی و سراینده اشعار محلی که تاکنون چند جلد از کتاب‌هایش زیر چاپ رفته است، دو نمونه از اشعار محلی خود را قرائت کرد.  

همچنان که گروه موسیقی آیینی، خود را برای اجرای دوباره آماده می‌کردند، مسئولان نیز از فرصت استفاده کرده و راه نمایشگاه انار اشرف را در پیش گرفتند. بعد از قیچی شدن روبان و افتتاح رسمی نمایشگاه، مسئولان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند. یکی از غرفه‌هایی که همانند سال گذشته، ترکیبی از انارهای صادراتی و مرغوب، و انارهای محلی در آن به چشم می‌خورد؛ غرفه جهاد کشاورزی بود که غلام‌رضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر توضیحاتی از محصولات موجود در این غرفه ارائه داد.

از دیگر بخش‌های جالب نمایشگاه، راه‌اندازی رادیو جشنواره بود که به طور اختصاصی یک مصاحبه با معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران انجام داد و وی از برگزاری جشنواره و فعالیت‌های جنبی آن مانند نمایشگاه، ابراز خرسندی کرد. بالاخره بازدید از غرفه‌ها تمام شد و مسئولان نیز یکی‌یکی راه خود را در پیش گرفتند.  

افتتاحیه سومین جشنواره انار اشرف نیز برگزار شد، این جشنواره تا 22 مهر ماه در مجتمع تفریحی توریستی «سبزگسترهوتو»، نرسیده به جاده کمربندی بهشهر ـ گرگان، ورودی شرقی روستای شهیدآباد، دایر است. هر چند جمعیت حاضر در جشنواره سه برابرِ صندلی‌ها بود و خیلی‌ها ایستاده برنامه را تماشا کردند، هر چند نظم خوبی در اطراف جایگاهِ اجرای برنامه نبود، هر چند خبرنگاران نیز جایی برای نشستن نداشتند و حدود چهار ساعت ایستادند و راه رفتند، هر چند ترافیک سنگینی در مجتمع هوتو ایجاد شده بود و یک پژو پارس به مدت دو ساعت توانست یک خانواده تهرانی را منتظر نگه دارد! تا بالاخره جابه‌جا شود و هر چند خبری از برخی صنایع تبدیلی که انتظار می‌رفت در نمایشگاه حضور داشته باشند نبود اما با همه اینها سومین جشنواره انار اشرف با تمام کمبودها و نواقصی که داشت؛ به خیر و خوشی تمام شد.  از دیگر نکات جالب توجه در محل برگزاری جشنواره این است که مجتمع هوتو بر بلندای یک تپه باستانی واقع شده که در طبقه زیرین آن غارهای 7 ‌هزار ساله «هوتو» و «کمربند» قرار دارند و چشم‌اندازی زیبایی دارد. فضای این مجتمع پوشیده از درختان انار است، مجتمع هوتو به گونه‌ای طراحی شده که از درختان انار هم به عنوان سایه‌بان و هم به عنوان زیبایی و برداشت عموم از میوه‌های آن استفاده شده است.

هنگام اتمام برنامه، چشمم به گل انار بر روی یکی درختان افتاد که در این خزان سرد، طراوت بهاران را داشت و به امید میوه دادن بود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که جشنواره انار اشرف جایگاه خود را پیدا کرده است و می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی و پیگیری درست، دارای یک برند ملی شود. همچنین لازم به ذکر است که به‌تازگی پایگاه اطلاع‌رسانی انار اشرف به نشانی http://anarashraf.ir راه‌اندازی شده و اخبار جشنواره انار را پوشش می‌دهد. در استان مازندران 28 رقم انار کشت می‌شود که شهرستان بهشهر تولیدکننده تمام این ارقام است. ================= عکس و گزارش: آزاده بابانژاد ================= انتهای پیام/86001/ی40

93/07/19 - 06:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن