تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804894337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطیبان شیعه و سنی نمازجمعه خاش واقعه غدیررا نقطه وحدت مسلمانان دانستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خطیبان شیعه و سنی نمازجمعه خاش واقعه غدیررا نقطه وحدت مسلمانان دانستند خاش، زاهدان- ایرنا- امامان جمعه شیعه و سنی شهرستان خاش واقعه غدیر را وسیله ای برای از میان برداشتن اختلافات و افتراق میان مسلمانان و نقطه وحدت دانستند.


به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت شهرستان خاش در خطبه های امروز نماز جمعه از واقعه غدیر به عنوان محور وحدت میان امت اسلامی یاد کرد.
حجت الاسلام جواد حسینی گفت: امام علی(ع) بعد از حیات مبارک حضرت پیامبر اکرم(ص)، برای حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تلاشهای بسیاری کرده و در این راه صبر و بردباری و استقامت از خود نشان دادند.
امام جمعه موقت خاش، مسلمانان را به نشر و گسترش پیام غدیر فرا خواند و افزود: با توجه به اینکه دشمنان به دنبال کاهش اثرگذاری فرهنگ و نشرپیام غدیر هستند، باید برای تبیین آن همگان تلاش کنند.
وی تاکید کرد: با انجام برنامه های فرهنگی عمیق و تاثیر گذار می توان اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان را ناکام گذاشت.
حجت الاسلام حسینی گفت: ترویج فرهنگ غدیر و تبیین امامت و ولایت در جامعه، حفظ و زنده نگه داشتن فرهنگ علوی محسوب می شود.
وی با تأکید بر اینکه ما باید این وحدت و یکدلی را تقویت کنیم افزود: وحدت و انسجام ملت ایران بزرگترین نعمت الهی است.
امام جمعه موقت خاش تصریح کرد: مهمترین هدف و برنامه دشمن تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی است، برای خنثی کردن این دسیسه ها باید از واقعه غدیر به عنوان بستر وحدت همه مسلمانان جهان در سایه اسلام ناب محمدی (ص) بیش از پیش بهره گرفت.
وی با گرامیداشت هفته ناجا، از تلاشها و اقدامات دلسوزان و تلاشگران عرصه تامین امنیت و برقراری نظم و انضباط اجتماعی قدردانی کرد.

*** حضرت علی (ع) از احترام و عظمت خاصی در میان مسلمانان برخوردار است

امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: امام علی رضی الله و عنه بعنوان خدمتگزار بزرگ به اسلام و حضرت رسول اکرم (ص) در نزد مسلمانان دنیا و تمام عدالت خواهان و آزادی اندیشان جهان از احترام، عظمت، اعتبار ، جایگاه و منزلت بسیار بالایی برخوردار هستند.
مولوی محمد علی شهنوازی افزود: تمام افراد امت اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت به وجود با برکت حیدر کرار علی المرتضی رضی الله و عنه افتخار می کنند و از این بابت برخود می بالند و شکرگزار خدای منان هستند.
وی اظهار داشت: ابوالحسنین رضی الله عنهما در دوران حیات پرافتخارشان برای امت اسلامی عزت و سربلندی آفریدند و به دنیای اسلام عظمت و اعتبار بخشیدند.
امام جمعه مسجد توحیدیه اهل سنت خاش تصریح کرد: رفتار، منش و خصوصیات شخصیتی حضرت علی (رض) بهترین الگو برای تربیت جوانان و نوجوانان بشمار می آید، بنابراین اقشار مختلف بویژه مولیان فرهنگی و مذهبی باید برای انتقال ابعاد شخصیتی ایشان به آحاد جامعه مبادرت ورزند.
وی گفت: در عصر پیامبر مکرم اسلام (ص) و عصر خلفای راشدین رضوان الله تعالی علیهم اجمعین مهر و محبت، صداقت ، دوستی، الفت، برادری، اتحاد، همدلی، صفا و صمیمیت موج می زد و همین عامل سبب رشد و ترقی اسلام در اقصی نقاط دنیا شد.
وی وظیفه مسلمانان را در شرایط حاضر حفظ وحدت و دفاع از ارزشهای ناب اسلامی دانست.
وی بیان کرد: بنده در جاهای مختلف بیان می کنم که عامل اصلی اختلافات میان امت اسلام ملاها و آخوندهای تند رو سنی و شیعی هستند.
مولوی شهنوازی گفت: علمای اهل تسنن و تشیع باید با برنامه ریزی های جامع و فراخوانی همه مسلمانان به یکپارچگی و اتفاق، روابط را بهتر ساخته و اتحاد پیروان این دو مذهب را بهبود بخشند.
وی اظهار داشت: بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و برخی از آیات عظام تقلید و بزرگان اهل سنت همواره بر امر وحدت و اخوت میان مسلمانان تاکید دارند و بنده همان تعبیر زیبای رهبری عظیم الشان انقلاب را تکرار می کنم که هر فرد شیعی که به اعتقادات، مقدسات و بزرگان اهل سنت اهانت کند، عامل دشمن است و همینطور هر فرد سنی که به اعتقادت شیعه اهانت کند نیز عامل دشمن است، بنابراین همگان باید از این توصیه های ارزشمند رهبری در جهت وحدت یکپارچه و تقریب بیشتر بهره ببریم.

** امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه با محکوم کردن حادثه اخیر در شهرستان سراوان که منجر به شهادت چهار نفر از پرسنل انتظامی شد، گفت: حمله ناجوانمردانه به افرادی که برای کمک به هم نوعان به ماموریت اعزام شده اند، خارج از عرف اسلامی و انسانی و بسیار زشت و قبیح است.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی افزود: کشتار افراد بیگناه در هیچ دین و آیینی پسندیده نیست.
وی تاکید کرد: همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی و همکاری این نیرو با مردم با هدف تامین نظم و امنیت در جامعه مورد توجه باشد.
وی اظهار داشت: دشمنان اسلام و نظام از هر جهت کشور ما را در احاطه خود قرار داده اند، برای مقابله با آنها و جلوگیری از اهداف ننگین شان حفظ وحدت، اخوت و برادری و تامین و حفظ اهداف والای اسلامی ضروری است.
وی با تاکید بر ضرورت صلح و سازش و کمک به برقراری امنیت، توسعه و پیشرفت جامعه گفت: در شرایط کنونی کشور و منطقه ما به آرامش، تحکیم امنیت و نظم و ثبات نیاز دارد.
وی در ادامه خطبه های نماز با تبریک سالروز شکل گیری وزارت اطلاعات در کشور گفت: نیروهای این تشکیلات انقلابی بر خواسته از مردم با هدف تامین امنیت و حفظ ارزشهای کشور در ابعاد درون و برون مرزی تلاش دارند.
وی گفت: بر حسب انتظاری که از نیروهای این نهاد می رود باید در جامعه اعتماد سازی کنند و در مسائل مختلف دیدی وسیع و واقع بینانه داشته باشند.
وی اظهارداشت: همکاری و مشارکت مردم با نیروهای وزارت اطلاعات در جهت تامین اهداف نظام اسلامی، کمک به رفع مشکلات، حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور نیز تقویت شود. ک/2
7312 / 653


18/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن