تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820877707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوانين توليد براي سرمايه گذاران جذاب نيست / بحران اشتغال در کشور جدي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مهر ۱۳۹۳ (۹:۱۸ق.ظ)
مصري: قوانين توليد براي سرمايه گذاران جذاب نيست / بحران اشتغال در کشور جدي است براي توليد و جذب سرمايه گذار، هيچ کدام از قوانين بانکي، واردات مواد اوليه، فروش و بازاريابي، ارزش افزوده بالا در کشور به نفع توليد کننده است.
رضا مصري عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در خصوص لزوم توجه به دغدغه توليد و اشتغال کشور به خبرنگار خبرگزاري موج گفت: توليد و اشتغال، لازم و ملزوم يکديگر هستند، اگر بحث ايجاد و حمايت از توليد در کشور برطرف شود قاعدتا عدم اشتغال نيز در چرخه توليد از بين مي رود و رونق شغل بين جامعه تحصيل کرده باز مي گردد.
وي ادامه داد: متاسفانه تاکنون براي رشد توليد و ترغيب سرمايه گذار نتوانسته ايم که انگيزه کافي را ايجاد کنيم، کارآفرين و سرمايه گذار با توجه به قوانين دست و پا گير به سمت توليد حتي نگاه هم نمي کنند.
عضو فراکسيون تعاون مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه قوانين کشور به نفع توليد نيست، تصريح کرد: براي توليد و جذب سرمايه گذار، کدام يک از قوانين بانکي، واردات مواد اوليه، فروش و بازاريابي، ارزش افزوده بالا در کشور به نفع توليد کننده است.
وي افزود: تا زماني که براي مشکلات حاکم بر فضاي توليد تدبيري مناسب اتخاذ شود مسئله توليد حل نمي شود و به دنبال آن به ايجاد شغل هم نمي توانيم دستيابي کنيم ؛ بحران اشتغال در کشور ما به خصوص براي 4ميليون قشر تحصيل کرده کاملا جدي است.
نماينده کرمانشاه در مجلس تاکيد کرد: معتقديم تنها دواي درد اشتغال، توجه به توليد است ، بر اساس آمار ظرفيت بخش خدمات کشور و همچنين خدمات دولتي در کشور ما ديگر پُر و توان استخدام ندارد ؛ مجلس و دولت اگر تمام کارهاي خود را تعطيل کنند و به فکر راهکار براي برون رفت از اين وضعيت و توجه به اشتغال زايي در سايه توليد ملي باشند بازهم بيشترين نفع را براي خود و مردم رقم خواهند زد.
سخنگوي سابق هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي درخصوص بدهکاري دولت به پيمانکاران نيز گفت: پيمانکاران و بنگاه هاي توليد در کشور پروژه هاي بزرگ عمراني از نظير ساختمان سازي يا جاده سازي را انجام مي دهند، دولت نيز بايد سهم خود را براي تکميل و حق العمل پيمانکاران بپردازد اما بخش توليد الزاما نيازي به بودجه دولتي ندارد.
وي ادامه داد: اگر راهکارهاي توليدي در کشور ما مناسب با توليد بود، خود پيمانکار پيش قدم براي تکميل پروژه هاي کلان عمراني کشور مي شدند اما زماني که مشکلات و بروکراسي ها تمام توان و انرژي ابتدايي يک توليدکننده را از بين مي برد، هيچ فردي نمي تواند با تمام قدرت راه توليد خود را آغاز کند.
مصري اظهارکرد: يک توليدکننده در ابتداي راه خود بايد هزاران خان هاي اخذ مجوز را بگذراند و سپس بايد در همان ابتداي راه وام اخذ شده را با سود 30درصد به بانک بازگرداند ؛ در همين شرايط اقتصادي اگر تغيير در نرخ ارز و نابه ساماني هاي اقتصادي نيز رخ بدهد که توليدکننده ديگر نمي توان کمر راست کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن