تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815431211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش ایران به ادعای رویترز


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واکنش ایران به ادعای رویترز


سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد برخی ادعاهای نادرست گفت: ایران در ماههای گذشته علاوه بر اعضای اصلی و همیشگی، برای سه تن از کارمندان آژانس به عنوان اعضای جدید تیم کارشناسی روادید صادر کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا نجفی در واکنش به برخی شانتاژهای رسانه‌ ای مبنی بر این که «ایران برای سومین بار به یکی از بازرسان آژانس اجازه ورود نداده است»، گفت: لازم به توضیح است که ایران در ماههای گذشته علاوه بر اعضای اصلی و همیشگی، برای سه تن از کارمندان آژانس به عنوان اعضای جدید تیم کارشناسی آژانس روادید صادر کرده است.
رضا نجفی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی
نجفی بابیان این که ایران بر اساس مقررات آژانس هیچ تعهدی برای صدور روادید برای کارمندان آژانس ندارد، گفت:‌ حتی درباره  بازرسان انتصابی نیز حق ایران برای رد آنها محفوظ است و از این حق، در گذشته استفاده کرده است.

طبق گفته نجفی  صادر نشدن روادید برای عضو چهارم معرفی شده آژانس  با تابعیت خاص که تنها کارمند است و بازرس انتصابی هم نیست حق حاکمیتی ایران است. این در حالی است، خبرگزاری رویترز در گزارشی  مدعی شد: ایران انتقاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را  مبنی بر خودداری این کشور در دادن اجازه به یکی از کارشناسان آژانس برای ورود به ایران به عنوان یکی از اعضای تیم تحقیقاتی این نهاد بین المللی  رد کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته اعلام کرد ایران برای یکی از اعضای تیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که 31 اوت به تهران سفر کرد، روادید صادر نکرده است

این سومین بار است این فرد، که هویت او نیز اعلام نشده است، اجازه ورود به ایران را پیدا نمی‌کند.


انتقاد از افشای زمان مذاکرات
رضا نجفی پیش تر از درز اطلاعات مذاکرات ایران و آژانس در رسانه های غربی ابراز نگرانی کرده و گفته بود:  مایه تاسف این است که حفظ اطلاعات طبقه‌ بندی شده در آژانس دوباره رعایت نشده و در حالیکه ایران و آژانس مشغول برنامه‌ریزی بودند خبر آن توسط یک رسانه غربی منتشر شده است.
 
تائید جاسوسی آژانس انرژی اتمی
نجفی گفت:  این موضوع یک بار دیگر نگرانی ایران در مورد وجود جاسوسی در آژانس را تایید می‌کند.
 
هشدار به آمانو
سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خطاب به مسولان این نهاد بین‌المللی به ویژه "یوکیا آمانو"  هشدار داد: لازم است آژانس به تعهدش برای حفظ اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

واکنش سخنگو
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه نیز، چهارشنبه 16 مرداد ماه  در واکنش به انتشار و درز اخبار مربوط به تحقیقات آژانس بین‌المللی اتمی از فعالیت هسته‌ ای کشورمان گفت: شاهدیم که اخبار مربوط به ایران پیش از این که از سوی مقامات رسمی کشورهای عضو شورای حکام اعلام شود در خبرگزاری‌ها[غربی] منتشر می‌شود.

وی با بیان این که ما نسبت به این روند انتقاد داشته و داریم،  تصریح کرد، این روند، حرفه‌ ای نیست و به فضای اعتماد و کارشناسی و ادامه فعالیت‌های منظم ایران و آژانس  لطمه وارد می‌کند.


پنج شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن