تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813143647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مادران، مواریث و ارزشهای فرهنگی را در قلب کودکان نهادینه می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس میراث فرهنگی ناملوس از کشور چین : مادران، مواریث و ارزشهای فرهنگی را در قلب کودکان نهادینه می کنند اصفهان – ایرنا – عضو موسسه "ییسویند" و کارشناس میراث فرهنگی ناملموس از کشور چین گفت: مادران نقشی بی بدیل در حفظ مواریث فرهنگی دارند و این ارزشها را با عشق مادرانه خود در قلب کودکان می نشانند و نهادینه می کنند.


به گزارش ایرنا، خانم "لی شی" عصر پنجشنبه طی سخنانی در نشست تخصصی" مادران و میراث معنوی" در اجلاسیه میراث فرهنگی ناملموس در هتل عباسی اصفهان گفت: ارتباط قلبی مادر و کودک نقشی ماندگاردرشکل گیری شخصیت انسان دارد و این نقش همواره در تمامی طول زندگی بشکل آشکار ونهان در نگرش انسانی دخالت دارد .
وی تصریح کرد: مادران تا آخرین سالهای عمر خود نه تنها مادر هستند بلکه به عنوان معلمانی برجسته در تربیت نسلهای جدید نقش کلیدی دارند.
وی ادامه داد: میراث ناملموس گرچه در خاطره کشورها است اما بشکلی غیر قابل انکار در کل زندگی فرد و روش زندگی او به عنوان یک امر طبیعی و هدیه ای الهی، نقشی تعیین کننده دارد .
خانم "لی شی: اظهار کرد: مادر می تواند کودک را بگونه ای پرورش دهد که صرفا دریافت کننده نباشد، بلکه انتخابگر نیز با شد و این مساله در خلاقیت ذهن او و آینده کودک تعیین کننده است ، بنابراین کودک با جیغ زدن، خوشحال شدن و انعکاس رفتاری خود می تواند رد یا قبول مطلبی را نشان می دهد.
این کارشناس چینی به تغییر سیستم آموزشی کشور چین از سال 1949 و زمینه ورود زنان به عرصه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: افزایش هزینه های زندگی منجر شد پدر و مادر همزمان کار کنند تا هزینه های خانواده ها را تامین دهند که این رویکرد به سپردن کودکان به مهدهای کودکها انجامید و برخی زنان نیز در کودکستان ها و مهدهای کودک حضور یافتند با این حال اهمیت حفظ مواریث فرهنگی همچنان در مراکز تربیتی کودکان مورد توجه قرار دارد .
وی با بیان اینکه در کشور چین علاوه بر جشنواره های سنتی، جشنواره ها و برنامه های دیگرملل نیز در حوزه میراث فرهنگی ناملموس اهمیت دارد، گفت: نمایش عروسکی در مراکز عمومی ویژه کودکان ، بازیهای سنتی و مسابقات مانند پخت غذاهای سنتی به ویژه در زمان سال نو چینی از دیگر برنامه هایی است که با هدف اثر گذاری ،حفظ مواریث و بالابردن خلاقیت کودکان در چین انجام می شود .
اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس از روز پنجشنبه 17 مهر ماه با حضور نمایندگان و شخصیتهای فرهنگی ایران و کشورهای مختلف جهان گشایش یافت و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت .
./7134/پ / 556


17/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن