تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803097438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلیل واقعی عذرخواهی معاون اوباما از متحدان امریکا در منطقه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دلیل واقعی عذرخواهی معاون اوباما از متحدان امریکا در منطقه
جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا، پس از متهم کردن منحدان منطقه‌ای آمریکا به حمایت‌های مختلف از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق مجبور شد از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و از مقامات این کشورها عذرخواهی کند. در حالی که اهمیت روابط با این متحدان و یا توانایی تاثیرگذاری انها دلیل ظاهری این عذرخواهی دانسته می‌شود، به نظر می‌رسد دلیل واقعی عذرخواهی بایدن چیز دیگری باشد.
کد خبر: ۴۴۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶ - 09 October 2014


جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا، پس از متهم کردن منحدان منطقه‌ای آمریکا به حمایت‌های مختلف از گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق مجبور شد از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و از مقامات این کشورها عذرخواهی کند. در حالی که اهمیت روابط با این متحدان و یا توانایی تاثیرگذاری انها دلیل ظاهری این عذرخواهی دانسته می‌شود، به نظر می‌رسد دلیل واقعی عذرخواهی بایدن چیز دیگری باشد. به گزارش «تابناک»، سخنان پنج‌شنبه هفته پیش بایدن از معدود مواردی است که تاکنون در ان یک مقام ارشد آمریکایی به این صراحت متحدان این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کرد ولی به دلیل تبعاتی که این سخنان داشت، مجبور شد از مواضع خود عقب‌نشینی کند. نکته مهم در این باره این است که اگر یک دولت خارجی از سوی دولت آمریکا به حمایت دولتی از تروریسم متهم شود، لازم است که به طور خودکار تنبیهاتی علیه آن دولت اجرایی شود. طبق مقررات دولتی امریکا در موضوع برخورد با دولتهای حامی تروریسم، اگر بنا به تشخیص وزارت خارجه امریکا، دولتی به طور مکرر به حمایت از تروریسم دولتی اقدام کند، آن گاه سه قانون آمریکایی باید علیه این کشورها اجرایی شود: 1- بخش 6(j) از قانون مدیریت صادرات آمریکا 2- بخش 40 از قانون کنترل صادرات سلاح 3- بخش 620A از قانون کمک‌های خارجی آمریکا مجموعه این قوانین، چهار اقدام اصلی تحریمی را علیه کشورهای مورد نظر ضروری خواهد ساخت: 1- محدودیت کمک‌های خارجی آمریکا به این کشورها 2- ممنوعیت صادرات و فروش اقلام نظامی 3- محدودیت‌های مشخص در صادرات کالاهای با کاربرد دوگانه 4- محدودیت‌های مالی و برخی محدودیت‌های دیگر علاوه بر این حامی تروریسم دانستن یک کشور باعث خواهد شد که قوانین تحریمی دیگری نیز علیه افراد و کشورهای درگیر در تجارت با ان کشور لازم‌الاجرا شوند. به همین سبب است که اکنون فقط چهار کشور مخالف آمریکا هستند که از سوی وزارت خارجه امریکا به آنها برچسب حامی تروریسم چسبانده شده است. سوریه از سپتامبر 1979، کوبا از مارس 1982، ایران از ژانویه 1984 و سودان از اوت 1993 در این فهرست قرار دارند. به عبارت دیگر، اگر بایدن از مواضع خود در باره حمایت ترکیه، عربستان، امارات و قطر از تروریسم عقب‌نشینی نمی‌کرد و این موضع به عنوان موضع دولت امریکا باقی می‌ماند، علاوه بر محدودیت‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، شرکت‌های آمریکایی به طور خاص بازار پرسود فروش تسلیحات به این کشورها را از دست می‌دادند. به همین سبب است که با وجود دیگر اتهامات این دولت‌ها به ویژه در موضوع حقوق بشر، فروش تسلیحات به آنها تحت تاثیر فروش لابی‌های صادرکنندگان سلاح با محدودیت‌های مختصری مواجه بوده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن