تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819939856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الحیات: روحانی نه خاتمی است، نه احمدی نژاد، او اعتدالگراست/چرا تندروها و اصلاح طلبان از روحانی خشمگین نیستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: الحیات: روحانی نه خاتمی است، نه احمدی نژاد، او اعتدالگراست/چرا تندروها و اصلاح طلبان از روحانی خشمگین نیستند؟
الحیات نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران ما را به یاد هیچ یک از رؤسای جمهور پیش از او نمی‌اندازد. او مانند محمد خاتمی مسحور کننده و روشنفکر، و مانند محمود احمدی نژاد تندرو نیست. در واقع او شخصیتی بینا بین و معتدل است به طوری که به اندازه‌ای انعطاف دارد که تندروها و حامیان اصلاح طلب خود را یکجا جمع کند.
به گزارش نامه نیوز، این روزها با گذشت یک سال از زمانی که روحانی قدرت را به دست گرفت، هیچ یک از این دو گروه به مبارزه با او برنخاسته‌اند چرا که او درگیر پرونده هسته‌ای ایران است که از مهم‌ترین مسائل مرتبط با امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود.


پرونده هسته‌ای، موضوع مذاکراتی پیچیده است. از این رو باید این سئوال را مطرح کرد که: این رئیس جمهور از کدام نوع رؤسای جمهور است و بر چه مسائلی متمرکز خواهد شد؟

حسن روحانی که به علت مهارت بالای دیپلماتیکش به شیخ دیپلمات معروف شده است درک می‌کند که خط مشی احمدی نژاد تا حد زیادی کوته بینانه است و او مشکلاتی را که برای حفظ مقبولیتش بین همه احزاب با آن مواجه است درک می‌کند.

با گذشت یک سال از زمانی که روحانی منصب ریاست جمهوری را تحویل گرفت، ما هنوز فرصت شناخت شخصیت واقعی او را پیدا نکرده‌ایم. سفرهای خارجی او به برخی سفرهای کاری به آسیای میانه و قفقاز و روسیه محدود شده است. او همچنین دو سفر به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک انجام داد و سفرهای خارجی او عموما ماهیتی اختصاصی داشتند و فقط جزئیات اندکی درباره این سفرها در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

هرگاه فرصتی برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و مصاحبه فراهم شده، بخش اعظم پرسش‌ها از روحانی به برنامه هسته‌ای ایران مربوط بوده است. دو سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز حول محور برنامه هسته‌ای دور می‌زد.

به نظر می‌رسد ایران توجه زیاد و دائم به بهبود روابطش با کشورهای همسایه به ویژه عربستان سعودی نشان می‌دهد هرچند تاکنون هیچ گامی در این مسیر برنداشته است. در شرایط کنونی،‌ ایران به دور از جنجال تلاش می‌کند قدرت‌های غربی را متقاعد کند که برنامه هسته‌ای اش اهدافی صلح آمیز دارد تا بتواند این پرونده را پس از سالها بحث و اختلاف، برای همیشه ببندد.

به نظر می‌رسد ایران و غرب مشتاق هستند به زودی یعنی تا پایان مهلت نهایی 24 نوامبر، به اختلافات بر سر مسئله هسته‌ای پایان دهند و پس از آن گام‌های سریع دیگری بردارند و به مسائل دیگر با ایران مانند امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم پرداخته شود.

قطعا ایران نیز به تعامل با مسائل منطقه‌ای به شکلی مثبت و سازنده علاقه دارد و مایل به گشایش در روابط خود با دیگر کشورها است.

رئیس جمهور روحانی پیش از آن که بتواند به رأی دهندگان اطمینان دهد و آنان را تشویق کند در انتخابات بعدی بار دیگر به او رأی بدهند، راه درازی در پیش دارد.

هدف راهبرد جدیدی که روحانی در پیش گرفته این است که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران مورد قبول جامعه بین‌المللی قرار گیرد و مشروعیت پیدا کند تا در پس آن بتواند «ارزش های انقلاب» را حفظ کند. روحانی درک می‌کند که ایران نمی‌تواند خط مشی احمدی نژاد را ادامه دهد زیرا چنین سیاستی نتیجه عکس خواهد داد و امنیت ملی ایران را به خطر خواهد انداخت.

اما هدف بعدی ایران پس از مذاکرات هسته‌ای، تضمین حقوق متحدان خود و تقویت نفوذ خود در منطقه است. رئیس جمهور روحانی در نیویورک به شکلی مناسب و با دقت به مسائل مربوط به سوریه و عراق پرداخت بدون آن که هیچ کسی را تحریک کند. او قصد دارد به سرعت تغییری در روند مذاکرات هسته‌ای ایجاد کند تا به مسائل منطقه‌ای بپردازد و مذاکرات را به سطح بالاتری ارتقاء دهد.


منبع: تیک


۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن