تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806841716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترافيک و نابساماني هاي آن مهمترين دغدغه شهروندان تهراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۸:۳۳ق.ظ)
ترافيک و نابساماني هاي آن مهمترين دغدغه شهروندان تهراني معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: اصلي ترين مسأله زندگي شهري و مهمترين دغدغه شهروندان در تهران، موضوع ترافيک و نابساماني هاي ناشي از آن است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي در جلسه ارتقاي فرهنگ ترافيک در شمال پايتخت که با حضور شهروندان مناطق يک و سه و مسؤولان شهري اين مناطق و به ميزباني شهرداري منطقه يک برگزار شده بود، گفت: آلودگي هوا و بيماري ­هاي ناشي از آن، رفتارهاي نابه هنجار و حرکات غير متعارف، نزاع و درگيري و تصادفات رانندگي و تلفات ناشي از آن، از جمله خسارات اجتماعي و اقتصادي و صدمات جاني و مالي است که ريشه در نا به ساماني ترافيک دارد.
وي با اعلام اين که مردم در ترافيک خسته، عصبي و رنجور مي­شوند و نه تنها سلامت جسمي بلکه سلامت روحي آن­ها نيز به خطر مي­افتد، تأکيد کرد: بسياري از تصادفات رانندگي ريشه در در رفتارهاي غلط رانندگي دارد و همين رفتارها بسياري از شهروندان را هر روز آماج تصادفات و حوادثي قرار داده که تعدادي از شهروندان منشاء آن هستند.
بسياري از رانندگان روزانه مرتکب ده­ها وصدها تخلف ترافيکي مي­شوند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که برخي موضوعات پيش پا افتاده در رفتارهاي ترافيکي روابط اجتماعي را تحت تأثير قرار داده و اين موضوع با تدبير شهردار محترم تهران و خواست شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر تبديل تهران به شهر انسان محور منافات دارد، اظهار کرد: به شهري، شهر انسان محور مي­گويند که انسان­ ها در آن کرامت دارند و حقوق اکثريت جامعه نسبت به حقوق فردي افراد آن جامعه از اولويت برخوردار است.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که در شهري زندگي مي­کنيم که نظم و انضباط در رفتارهاي ترافيکي موضوعي فراموش شده است و بسياري از رانندگان آن روزانه مرتکب ده­ها و حتي صدها تخلف ترافيکي مي­شوند، تصريح کرد: براي رسيدن به مقصد، ارتکاب هر خطايي را مجاز مي­دانيم و رفتارهاي غلط رانندگي گروهي از رانندگان به يک عادت تبديل شده است.
وي با تأکيد بر اين که سه رکن اصلي ترافيک، آموزش، مهندسي و اِعمال قانون است، اضافه کرد: دو موضوع مهندسي و اِعمال قانون تا حدودي مورد توجه قرار گرفته اما در موضوع آموزش در کشور با فقر جدي رو به رو هستيم و هيچ زمان، هيچ نهاد و دستگاهي متولي آموزش در رفتارهاي ترافيکي نبوده است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که نهادها و دستگاه­ هاي مرتبط در زمينه تربيت ترافيکي جامعه نقش فقيري دارند و آموزش قوانين و مقررات ترافيکي به حفط کتابچه آيين­نامه راهنمايي و رانندگي به منظور قبولي در آزمون رانندگي خلاصه مي شود، اظهار کرد: واقعيت اين است که جامعه ما از فقدان رفتارهاي مطلوب ترافيکي رنج مي­برد و از اين رو استقرار نظم و انضباط­ بخشي به ترافيک را در دستور کار خود قرار داده­ايم.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که شهردار محترم تهران مهم­ترين مأموريت مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيک را بعد از توسعه حمل و نقل عمومي، پياده­ سازي نظم و انضباط ترافيکي در شهر تعيين فرموده­ اند، تصريح کرد: به همين دليل انتظار مي­رود با فعاليت شبانه ­روزي در داخل مجموعه شهرداري تهران و همکاري مشترک از سوي بخش ­هاي مرتبط خارج از مجموعه شهرداري تهران همچون پليس راهور، بتوانيم اين مطالبه آقاي دکتر قاليباف را محقق و نظم و انضباط ترافيکي را در شهر پياده کنيم.
وي در پايان با تأکيد بر اين که بنا داريم در زمينه اصلاح فرهنگ ترافيک يک تحول تاريخي را در پايتخت تجربه کنيم و رفتارهاي نا به سامان ترافيکي را به سامان برسانيم، خاطرنشان کرد: با انجام هم­زمان کارهاي سخت­ افزاري و مديريتي به موازات کارهاي و فرهنگي بايد ترافيک تهران را به گونه­ اي سامان دهيم که مردم حس کنند مسؤولان شهري تصميم گرفته ­اند شهروندان تهران، شهر بهتر، انساني­ تر و منظم­تري داشته باشند و اين موضوع دغدغه درجه يک مديريت شهري است.
يزداني شهردار منطقه يک که ميزباني اين جلسه را بر عهده داشت نيز با اعلام اين که پروژه­ هاي شهري هم به نگاه کارشناسي و هم به نگاه اجرايي به صورت هم­زمان نياز دارند، اظهار کرد: موضوع ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافيک موضوعي است که هم از نظر کارشناسي و هم از منظر اجرايي حائز اهميت و قابل انجام است.
سليماني شهردار منطقه سه نيز که به اتفاق مديران اين منطقه در جلسه مذکور شرکت کرده بود با تأکيد بر اين که ترافيک مقوله­ اي است که با تمام افراد سر و کار دارد و ايجاد نظم در ترافيک، انضباط در شهر را موجب مي­شود، تصريح کرد: بخشي از نظم در زندگي شهري مربوط به حرکت سواره و بخش ديگري از آن نيز مربوط به حرکت پياده است و توجه هم­زمان به هر دو بخش لازم و ملزوم و مکمل يکديگر مي­باشد.
گفتني است در ابتداي اين جلسه حجت­ الاسلام والمسلمين مرتضي جعفرپور مشاور فرهنگي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با ارائه گزارشي از سندي که به منظور ارتقاي فرهنگ ترافيک در پايتخت پيش­بيني شده، اهداف، موضوعات محور و برنامه­ ريزي­ هاي فرهنگي و اجتماعي اين سند را بر شمرد و خاطرنشان کرد: مهم­ترين رويکرد اجتماعي و فرهنگي مديريت شهري ارتقاي سبک زندگي شهروندان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن