تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804101250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نباید درباره آمار رسمی دولت تردید كرد/با اطمینان از ركود خارج شده ایم/ تبریک مهار تورم توام با خروج از ركود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس جمهوری در نشست مشترک دولت و مجلس:
نباید درباره آمار رسمی دولت تردید كرد/با اطمینان از ركود خارج شده ایم/ تبریک مهار تورم توام با خروج از ركود
رییس جمهوری سه شنبه شب در چهارمین نشست مشترك دولت و مجلس با تبریك اعیاد قربان و غدیر با نوید آینده ای بهتر برای اقتصاد کشور تصریح کرد: به هیچ وجه نباید كسی درباره آماری كه از سوی دولت به صورت رسمی ارائه می شود تردید كند.
به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع سانی ریااست جمهوری؛رییس جمهوری سه شنبه شب در چهارمین نشست مشترك دولت و مجلس با تبریك اعیاد قربان و غدیر با نوید آینده ای بهتر برای اقتصاد کشور تصریح کرد: به هیچ وجه نباید كسی درباره آماری كه از سوی دولت به صورت رسمی ارائه می شود تردید كند.

حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی با بیان اینکه امروز به حمدالله بسیار امیدوار تر از گذشته می توانیم درباره اقتصاد حرف بزنیم، گفت: دولت یازدهم دولت راستگویان است. طرح سوال كارشناسی مشكلی ندارد اما نباید درباره آمارهای رسمی دولت ، تردید شود.

رییس جمهوری با تشریح وضعیت اقتصاد دولت طی یکسال گذشته اظهارداشت: این دولت از روز اول گرفتار معضل ركود تورمی بود كه عبور از آن در زمانی كوتاه بسیار صعب و دشوار می نمود.

دکتر روحانی افزود: به غیر از یكی دو سال اول انقلاب آن هم به خاطر شرایط كشور تورم بالای ۴۰ درصد در سالهای ۹۱ و ۹۲ به همراه ركود، بی سابقه بود و برای عبور از این وضعیت لازم بود كشور در مسیر آرامش و ثبات اقتصادی در عرصه داخلی و كاهش تلاطم در روابط خارجی قرارگیرد.

رییس جمهوری اظهار داشت: كاهش تلاطم در روابط خارجی و ایجاد ثبات در اقتصاد داخلی وضعیتی را به وجود آورد كه همان نقدینگی كه قبلا صرف خرید ارز و طلا می شد و بانك مركزی را به پایگاهی برای تولید و عرضه سكه تبدیل كرده بود، این بار به سمت بازار بورس و سپس بانكها گردش كنند و این سرآغاز گشایش در اقتصاد كشور بود.

دكتر روحانی گفت: جامعه در این شرایط به احساس آرامش و ثبات رسید و اطمینان یافت كه دولت با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایتهای مجلس و مردم قادر است مسائل خارجی را در مسیر حل و فصل قرار دهد و مجموعه این شرایط باعث شد بتوانیم به مردم قول دهیم كه قادر هستیم تورم را مهار كنیم .

رییس جمهوری با بیان اینكه در همان شش ماهه دوم سال ۹۲ آثار اولیه خروج از ركود شروع به نمایان شدن كرد، افزود: همه آمار و ارقام در عرصه های مختلف از نفت تا گمركات این نوید را می داد كه خروج كشور از ركود آغاز شده است.

روحانی با اشاره به اینکه "وقتی در اقتصاد ثبات برقرار شود سرمایه گذاران و كارآفرینان خود به میدان می آیند "، گفت: همین مسئله باعث شد رشد منفی سرمایه گذاری در سالهای ۹۱ و ۹۲ به رشد ۷/۵ درصدی در سال ۹۳ ارتقا یابد و این به معنای آن است كه مسیر دولت در عرصه اقتصاد صحیح است.

رییس جمهوری گفت: برخی دوستان می گفتند كه كاهش تورم در هنگام اجرای سیاست های خروج از ركود به مثابه سمی كشنده است اما دولت در حالی كه نمی توانست از سیاستهای انبساطی كمك گرفته یا منابع و درآمد های ارزی خود را افزایش دهد و یا از تسهیلات خارجی استفاده كند، همزمان با كاهش تورم سیاست های خروج از ركود را نیز اجرا كرد كه این به هیچ وجه كار آسانی نیست.

روحانی با بی سابقه توصیف كردن ارقام كاهش تورم ، اظهارداشت: همزمان با كاهش تورم ناچار بودیم در راستای مسیر توسعه ای كشور قیمت حاملهای انرژی را نیز اصلاح كنیم چرا كه شركتهای تولید انرژی دچار مشكل بودند و از سوی دیگر توازنی بین دریافتی ها و پرداختی ها در اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها برقرار نبود لذا اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی با وجود نظراتی كه آن را با سیاست كاهش تورم ناهمخوان عنوان می كردند آغاز شد و نرخ حامل های انرژی به گونه ای اصلاح شد كه تورم نیز همزمان كاهش یافت.

رییس جمهوری با بیان اینكه امروز می توانیم قول دهیم كه تورم در پایان سال ۹۳ زیر ۲۰ درصد است، تصریح كرد: امروز با اطمینان می توان گفت كه از ركود خارج شده ایم و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد.

روحانی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه دولت تصمیم گرفت از محل درآمد هدفمند كردن یارانه ها یكی از معضلات مهم اجتماعی را رفع كند، گفت:بسیاری از كشورهای دیگر نیز در عرصه سلامت عمومی ورود كردند و البته برخی از آنها نیز شكست خوردند اما دولت طرح تحول سلامت را با موفقیت اجرا كرد و علاوه بر كاهش قابل ملاحظه هزینه های درمان، نیازمندیهای بیماران را در خود بیمارستانها تامین كرد تا آسایش آنان بیش از پیش فراهم شود.

رییس جمهوری افزود: همچنین در حالی كه پزشكان و متخصصان در خارج از ساعات اداری در بیمارستانهای دولتی نمی ماندند توانستیم كاری كنیم كه در تمام ساعات شبانه روز در كنار بیماران حضور داشته باشند و از سوی دیگر اقدامات بسیار مفید و موثری برای رفاه حال بیماران در مناطق محروم انجام دادیم.

روحانی با اشاره به اینكه در زمینه بودجه دولت توانست پس از سالها لایحه را در زمان قانونی تقدیم مجلس كند، اظهار داشت: امروز كه با شما سخن می گویم همه بودجه عمرانی نیمه اول سال استانها پرداخت شده و تخصیص بودجه های عمرانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است .



رییس جمهوری تصریح كرد: دولت بانكها را برای افزایش كمك به اقتصاد و صنعت تجهیز كرد تا بتوانند مشكل سرمایه در گردش بخش صنعت را رفع كنند و امسال تا به حال ۵۹ درصد منابع بانكی به عنوان سرمایه در گردش و به صورت تسهیلات به تولید كنندگان و صنعتگران پرداخت شده است.

روحانی با بیان اینكه باید مهار تورم توام با خروج از ركود را به همگان تبریك بگوییم، گفت: این كار عظیم با حمایت نمایندگان و همراهی مردم و كارآفرینان انجام شده و امروز استانی نیست كه به آن سفر كنیم و سرمایه گذاران آن استان برای فعالیت و سرمایه گذاری اعلام آمادگی نكنند.

خبر تكمیل می شود.






تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن