تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820011580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون گردشگری : رویدادهای بین‌المللی زمینه ای برای تقویت گردشگری/ امنیت گردشگران حفظ می شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: معاون گردشگری : رویدادهای بین‌المللی زمینه ای برای تقویت گردشگری/ امنیت گردشگران حفظ می شود
نشست خبری سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایدار، یکپارچه سازی سیستم های بخشی در برنامه ریزی توسعه پایدار ملی و محلی، گردشگری پایدار، توسعه شهری، استفاده بهینه از منابع، حفظ تنوع زیستی و محیط زیست امروز صبح با حضور معاون گردشگری در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی برگزار شد.


به گزارش نامه نیوز، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، با اشاره به اهمیت برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد به میزبانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و لزوم استفاده از این رویداد بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری در کشور، گفت: رویدادهای بین‌المللی زمینه مناسبی برای تقویت صنعت گردشگری است.


رحمانی موحد در نشست خبری سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد برای زمینه‌سازی گردشگری پایدار، گفت: پویایی و اثرگذاری حوزه گردشگری نیازمند توجه به محتوا و عمق فعالیت‌های این حوزه در صحنه داخلی و خارجی است.


او گفت: در حوزه بین المللی سازمان های اثرگذاری هستند که می توانند حامی فکری و محتوایی ما در بخش گردشگری باشند، سازمان ملل متحد و بخش‌های تابعه این سازمان دارای چنین ویژگی هستند و ما باید از فرصت‌ها و امکانات این سازمان برای تقویت جایگاه گردشگری در کشور بهره‌گیری کنیم.


رحمانی‌ موحد گفت: سمپوزیوم سازمان ملل در راستای استفاده از سیاست‌های بخش‌های مختلف در برنامه ‌ریزی توسعه محلی و ملی و به میزبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشارکت بخش امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد(UNDESA) و همکاری وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.


معاون گردشگری با اشاره به اینکه سیاست ها و راهبردها باید توسعه پایدار را به عنوان محور اصلی فعالیت خود قرار دهند، گفت: «راهبردهای گردشگری هر بخش در سطوح منطقه ای ملی و محلی باید با برنامه ها، سیاست های سایر بخش ها در یک راستا هماهنگ شده باشد. برنامه های توسعه شهری محلی نیز باید تمام موارد مورد نیاز منتشر شده در راهبردهای توسعه پایدار را فراهم کند. بسیاری کشورها از جمله کشورهای در حال توسعه با چالش تغییر الگوی مصرف و تولید ناپایدار مواجه اند. بسیاری از الگوهای مصرف و سبک های زندگی ناپایدار هستندو بنابراین توجه ویژه به اصول حفظ و کاربری موثر منابع طبیعی، تنوع زیستی و محیط زیست در برنامه ریزی های توسعه گردشگری و شهری لازم به نظر می رسد.


معاون گردشگری گفت: سمپوزیوم به نوعی از نشست گفته می‌شود که مباحث علمی مورد بحث قرار می‌گیرد و در این سمپوزیوم، موضوع توسعه گردشگری پایدار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، مواردی از جمله جوامع محلی، جوامع شهری و محیط زیست در ارتباط با این موضوع مطرح خواهد شد.


معاون گردشگری گفت: دستگاه‌های مختلفی از آغاز برنامه‌ ریزی محتوایی این سمپوزیوم با سازمان میراث فرهنگی همکاری داشته ‌اند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به مشارکت وزارت امور خارجه اشاره کرد.


رحمانی‌موحد با اشاره به اینکه سمپوزیوم بین‌المللی توسعه گردشگری پایدار فرصت مناسبی برای تقویت گردشگری کشور است، گفت: این سمپوزیوم با حضور مقامات بلند مرتبه کشور برگزار خواهد شد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، 22 کارشناس اقتصادی(UNDWSA)، مقامات گردشگری کشورها و نماینده بانک جهانی در این رویداد بین‌المللی حضور خواهند داشت.


معاون گردشگری با اعلام خبر حضور احتمالی رئیس‌ جمهور در مراسم افتتاحیه این مراسم، گفت: سایت اطلاع‌رسانی سمپوزیوم بین‌المللی توسعه گردشگری پایدار به آدرس www.unstsd.comبرای اطلاع‌رسانی در رابطه با پنل ‌های تخصصی و برنامه نهایی این مراسم طراحی شده و در دسترس علاقه ‌مندان است.


ظرفیت هتلها تا 2015 پر است البته بعضی هتلها


رحمانی موحد در پاسخ به خبرنگاران در مورد تکمیل ظرفیت هتل‌ها گفت: ظرفیت هتل‌ها تا سال ۲۰۱۵ پر است. اما این موضوع شامل تمام هتل‌ها نمی‌شود بلکه همچنان جای خالی در برخی از هتل‌ها وجود دارد.


رحمانی موحد در ادامه در مورد انتظارش از صاحبان هتل‌ها گفت: انتظار دارم در دوران شکوفایی گردشگری هتلداران روزهایی را که به این شکل نبوده است، فراموش نکنند و به سمت روش‌های جدید برای جلب رضایت گردشگر بروند. هر یک از دستگاه‌های گردشگری باید در حوزه فعالیت خود فعالیت کنند. وظیفه دفا‌تر گردشگری آوردن مسافر و وظیفه هتل‌ها پذیرایی و اقامت مهمان‌ها است. اما شاهد هستیم گاهی خود هتل‌ها تور می‌آورند.


معاون گردشگری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران در مورد اداره امار و برنامه ریزی گفت: این دفتر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.


رحمانی موحد گفت: ما به تعریف بین المللی این واژه اتکا می‌کنیم که طبق آن هر فردی که ۲۴ ساعت از مکان زندگی خود دور شود شغلی را اشغال نکند گردشگر است. بر این اساس ایرانیان خارج از کشور که برای بازدید به منزل اقوام خود می‌آیند و از هتل استفاده نمی‌کند و گاهی وارد جوامع محلی می‌شوند هم گردشگر محسوب می‌شوند. اما همچنان آمار دقیقی از این گردشگران نداریم.


رحمانی موحد در مرود حادثه اخیر کرمانشاه که در آن به یک راهنمای تور آسیب وارد شد، گفت: به علت سفر در جریان این خبر نبودم اما با ناجا همکاری داشته‌ایم و در تلاش برای جفظ امنیت مسافران هستیم.


معاون گردشگری برگزاری سمپوزیوم را حرکتی موفقیت آمیز در راستای گنجاندن سیاست های بخش‌های مختلف در برنامه ریزی و توسعه محلی و ملی دانست و گفت: هدف این سمپوزیم ارتقا و همسو کردن ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در قالب تعریف سیاست های ملی و محلی واحد و فرایند تصمیم سازی مشترک است. این سمپوزویم به اجرای تصمیمات ریو ۲۰ از طریق حمایت از مشارکت فعال دست اندر کاران در فرایند تصمیم گیری و تدوین سیاست‌ها و برنامه ریزی در سطح ملی و محلی انجام می شود.


منبع: خبرآنلاین


۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن