تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804730456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب 35 ميليون يورو تسهيلات بانک اکو توسط بخش آب و فاضلاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۱ب.ظ)
براي اجراي تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب بيرجند و شهريار صورت مي‌گيرد؛ جذب 35 ميليون يورو تسهيلات بانک اکو توسط بخش آب و فاضلاب معاون برنامه‌ريزي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: 35 ميليون يورو تسهيلات از بانک اکو براي اجراي تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب بيرجند و شهريار جذب مي‌کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت نيرو، علي‌اصغر قانع، با اشاره به حجم زياد طرح‌هاي نيمه‌تمام در صنعت آب و فاضلاب، اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته تمام منابعي که در بخش آب‌رساني اختصاص يافته بود، از محل منابع دولتي بود اما منابع محدود دولتي جواب‌گوي تکميل طرح‌ها نبود و همين امر موجب طولاني‌شدن روند اجرايي طرح‌ها مي‌شد.
وي با بيان وجود شکاف مالي بين نياز واقعي و منابع تامين‌شده در سال‌هاي گذشته، گفت: بر اثر تداوم خشک‌سالي‌ها از يک سو بايد طرح‌هاي در دست اجرا هرچه زودتر تکميل شود و از طرفي براي مقابله با آثار منفي خشک‌سالي و آب‌رساني مستمر و پايدار به مردم، طرح‌هاي جديدي تعريف و اجرا شود و بر همين اساس، در کنار استفاده از منابع دولتي به‌دنبال تامين منابع از ساير روش‌ها بوده‌ايم.
قانع با اشاره به بيش از 19 هزار ميليارد تومان نياز اعتباري براي تکميل طرح‌هاي فاضلاب در دست اجرا، ادامه داد: بودجه سالانه درنظر گرفته شده براي طرح‌هاي فاضلاب 700 ميليارد تومان است که در اين صورت، روند اجراي طرح‌ها بسيار طولاني و طرح با آسيب مواجه خواهد شد.
وي ادامه داد: از چند سال گذشته براي دريافت تسهيلات از بانک جهاني، بانک توسعه اسلامي و بانک اکو اقدام شد و در نخستين گام از بانک جهاني 650 ميليون دلار براي طرح‌هاي فاضلاب تهران، اهواز، شيراز، انزلي، ساري و بابل تسهيلات دريافت کرديم که از مجموع 1.3 ميليارد دلار وام اين بانک به کل طرح‌هاي کشور، بهترين جذب را بين ساير دستگاه‌هاي اجرايي داشته‌ايم.
قانع با اشاره به تعامل خوب بخش آب و فاضلاب با بانک توسعه اسلامي، افزود: در دو سال اخير اعتباري معادل 850 ميليون يورو با حدود 25 درصد جذب از اين بانک انجام شده و به 9 طرح مهم همچون آب‌رساني به قم، طرح‌هاي فاضلاب تهران، همدان، مشهد، قم، کاشان، شش شهر استان فارس و طرح‌هاي فاضلاب روستايي تخصيص يافته است و در آينده نيز براي طرح‌هايي همچون فاضلاب پنج شهر مازندران و شهر گرگان و همچنين اجراي مجتمع‌هاي آب روستايي تسهيلات دريافت خواهيم کرد.
وي با تاکيد بر اينکه استفاده از منابع مالي و خطوط اعتباري خارجي براي اجراي طرح‌ها و خريد تجهيزات و کالاهاي سرمايه‌اي طرح‌هاي توليدي و همچنين خدمات فني و مهندسي وفق قراردادهاي مالي منعقدشده با اعتباردهندگان خارجي انجام مي‌شود، ادامه داد: از مزاياي مهم استفاده از اين روش، ورود منابع مالي جديد و مجازي براي انجام طرح‌ها، شناخت کامل نحوه اجراي طرح‌ها، کنترل کامل و متمرکز بر مسايل فني و مالي، تطابق با نظام فني و اجرايي کشور، پرداخت به‌موقع هزينه طرح‌ها و توسعه بازار سرمايه و اشتغال‌زايي بوده است.
معاون برنامه‌ريزي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در سال 89 اعتبار اسناد خارجي (LC) مربوط به تصفيه‌خانه کرج به مبلغ 18 ميليون يورو گشايش شد که به نوبه خود طي سال‌هاي گذشته با توجه به شرايط موجود بي‌سابقه است و هم‌اکنون اين طرح در مرحله اجراي عمليات ساختماني قرار دارد. براي فاينانس شش طرح شامل بازسازي شبکه فاضلاب اصفهان، تصفيه‌خانه فاضلاب غرب اهواز، آب‌رساني به تبريز از زرينه‌رود، فاضلاب پنج شهر خوزستان، آب‌رساني به چابهار و کنارک، مدول 7 و 8 تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به مبلغ 6357.8 ميليون يوان و 39.2 ميليون يورو در دست انجام است.
قانع با اشاره به جذب مناسب اعتبار در طرح‌هاي مختلف، گفت: در اجراي طرح‌هاي آب‌رساني و ايجاد تاسيسات فاضلاب به روش BOO و BOT تاکنون 19156.4 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري براي 70 طرح و افزون‌بر اين، 13 هزار و 304 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري براي 11 طرح آب و فاضلاب به روش بيع متقابل اجرايي شده است؛ همچنين در بخش فاينانس جاري نيز 4141 ميليارد ريال براي اجراي 80 طرح انجام گرفته است.
وي تصريح کرد: براي ترغيب سرمايه‌گذاران و جذب سرمايه‌گذاري‌هاي جديد، درج رديف خريد تضميني آب و پساب در قانون بودجه موجب اعتماد سرمايه‌گذاران در بخش آب و فاضلاب شده است.
معاون برنامه‌ريزي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با بيان اينکه در بخش سرمايه‌گذاري خارجي به‌دليل محدوديت‌هاي قانوني کمتر سرمايه‌هاي بخش خصوصي خارج از کشور جذب شده است، گفت: در برخي موارد ازطريق مشارکت‌هاي داخلي و خارجي اين کار انجام شده است و با حمايت دولت و پتانسيل‌هاي قانوني تاکنون مشکلي درباره تضمين سرمايه‌گذاري‌هاي انجام‌شده نداشته‌ايم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن