تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818961471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي قرارداد بخش نخست سد تنگ معشوره


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۳ب.ظ)
امضاي قرارداد بخش نخست سد تنگ معشوره مجري طرح سد تنگ معشوره از امضاي قرارداد بخش نخست احداث زيرساخت‌هاي اين طرح با قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، ابوالقاسم اقبال‌منش با بيان اينکه قرارداد منعقدشده مربوط به انجام زيرساخت بخش نخست طرح تنگ معشوره است، گفت: اين قرارداد مربوط به زيرساخت‌هايي است که توسط قرارگاه خاتم‌الانبياء در حال انجام است. احداث راه‌هاي دسترسي به کارگاه و آسفالت آنها، احداث راه جايگزين کارگاه که يک تونل 450 متري را نيز شامل مي‌شود و احداث تونل انحراف به قطر 5.5 متر و طول 230 متر کارهايي است که در اين قرارداد تعريف شده‌اند.
وي افزود: براساس تصميم دولت، طرح سد تنگ معشوره با بازنگري که در آن صورت خواهد گرفت تا ازجمله خسارت مخزن به کمترين ميزان ممکن کاهش يابد و مسايل زيست‌محيطي موردتوجه واقع شود، به اجرا درخواهد آمد.
مجري طرح سد تنگ معشوره تصريح کرد: با توجه به اينکه ممکن است سيماي طرح تغيير کند، مقرر شد تا تکميل مطالعه‌ها، بخش نخست کارهاي زيرساختي که شامل موارد يادشده بود، در مرحله نخست به پيمان‌کار ابلاغ شود و پس از تکميل مطالعه‌هاي بازنگري و مشخص شدن سيماي طرح جديد، بقيه عمليات به‌وسيله قرارداد ديگري به پيمان‌کار واگذار شود.
وي با اشاره به منابع تامين مالي طرح گفت: در موافقت‌نامه طرح تامين مالي طبق ماده 56 مقررات مالي دولت پيش‌بيني شده است که براساس آن 35 درصد منابع مالي توسط پيمان‌کار و 65 درصد توسط کارفرما برمبناي مجوز ابلاغي معاونت راهبردي رياست جمهوري تامين خواهد شد که 10 درصد از 65 درصد سهم کارفرما از منابع عمومي تامين خواهد شد.
وي ادامه داد: در تامين منابع از سوي کارفرما، کارفرما مي‌تواند تنها 10 درصد از 65 درصد ابلاغي را از منابع عمومي تخصيص دهد و مابقي آن بايد از ساير منابعي که وزارت نيرو تعيين مي‌کند، تامين شود.
وي افزود: مدت اجراي مرحله نخست زيرساخت‌هاي طرح سد تنگ معشوره 18 ماه درنظر گرفته شده است و براساس آخرين نشستي که با مشاور طرح برگزار شد، قرار است تا پايان سال‌جاري سيماي جديد طرح مشخص شود.
سد تنگ معشوره در استان لرستان در موقعيت حدود 500 متر پايين‌تر از محل تلاقي دوشاخه تشکيل‌دهنده رود کشکان يعني کاکارضا و چم ذکريا بر روي اين رود ساخته مي‌شود.
ساختگاه سد در فاصله 90 کيلومتري غرب شهر خرم‌آباد در کوهدشت واقع شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن