تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819621407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری ورك شاپ مطالعات ناشناخته هاي تخت رستم و آرامگاه های یادمانی در الواح باروی تخت جمشید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس رضایی خبرداد:
برگزاری ورك شاپ مطالعات ناشناخته هاي تخت رستم و آرامگاه های یادمانی در الواح باروی تخت جمشید
شیراز – خبرگزاری مهر: سرپرست پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد از برگزاري ورك شاپ تخصصي با عنوان مطالعات نا شناخته هاي تخت رستم و آرامگاههاي يادماني در الواح باروي تخت جمشيد خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود رضایی منفرد  در اين باره افزود: سخنران تخصصي اين ورك شاپ پروفسور ووتر هنكلمن از گروه مطالعاتي دانشگاه شيكاگو است كه به بررسي اطلاعات ارزشمندي از  هخامنشيان بر مبناي الواح گلي بدست آمده از استحكامات تخت جمشيد ، مي پردازد. وی  رويكرد اين ورك شاپ را در حوزه پژوهش و مطالعات هخامنشي، حائز اهميت خواند و گفت: یکی از موضوعات مهم دوران اولیه امپراتوری هخامنشی موضوع مقبره شاه چیش­پش هخامنشی است که هرچند به لحاظ باستان شناسی به خوبی شناخته شده اما مسایل مرتبط با آن نظیر آداب و وظایف هخامنشیان در قبال سرسلسلۀ حکومت خود مبهم و بی پاسخ باقی مانده بود. وي  از معدود منابع تاریخی که اشاره­هایی به این موضوع داشته­اند را متون تاریخی یونانی دانست و افزود: اين متون نيز  به دلیل استناد به منابع دست دوم و سوم تا حدودی نامطمئن هستند. سرپرست پايگاه جهاني تخت جمشيد سهم يافته هاي باستان شناسي را در روشن ساختن روندها و وقایع تاریخی اوایل دوره هخامنشی كه به دلیل نبود مدارک مکتوب از آن زمان تا حدودي مبهم مانده است، بسزا دانست و برگزاري اين همايش تخصصي را كه با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، بنياد پژوهشي پارسه پاسارگاد،  دانشگاه هنر شيراز و  پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد،  صورت مي گيرد فرصتي برشمرد كه محققان،  دانشجويان و پژوهشگران اين عرصه بتوانند بر مبناي اطلاعاتي كه از مطالعه اين الواح نوشته شده به خط عيلامي، به دست آمده  ، با ناشناخته هاي دوران اول امپراتوري هخامنشي آشنا گردند.  به گفته سرپرست پايگاه جهاني تخت جمشيد، این متون همچنین اطلاعاتی فراهم آورده­اند که بر مبنای آنها می­توان پیشنهاداتی در مورد کارکرد بنای یادمانی اسرارآمیز تخت رستم یا تخت گوهر در مکانی مابین تخت جمشید و نقش رستم ارائه داد. رضایی تصریح کرد: ورك شاپ تخصصي تخت رستم( تخت گوهر) و آرامگاه يادماني در الواح باروي تخت جمشيد با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، دانشگاه هنر شيراز ، پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد و بنياد پژوهشي پارسه- پاسارگاد ، روز پنج شنبه 17 مهرماه راًس ساعت 16 در مجموعه تخت جمشيد برگزار مي شود و حضور براي كليه علاقه مندان آزاد است.




۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۱۵:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن