تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798259944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقابله با مصادره شدن نام مولانا/ خواننده موسیقی مقامی در برج میلاد کنسرت می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مقابله با مصادره شدن نام مولانا/ خواننده موسیقی مقامی در برج میلاد کنسرت می دهد
نشست خبری کنسرت موسیقی هژیر مهرافروز خواننده موسیقی ایرانی دوشنبه 14 مهرماه در سالن کنفرانس مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد که طی آن این خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به برگزاری کنسرت «ره آسمان درون است» در شهر قونیه، تصریح کرد: می‌خواهیم با اجرای موسیقی ایرانی در قونیه از مصادره کردن نام مولانا توسط ترکیه جلوگیری کنیم.

به گزارش نامه نیوز، این خواننده موسیقی در ابتدای صحبت های خود در این نشست گفت: من خوانندگی را از پدر و مادرم در کرمانشاه و زمانی که کودکی 7 ساله بودم، آموختم چراکه هر دوی آنها از تنبور نوازان کرمانشاهی بودند که حضور فعالی در عرصه موسیقی داشتند. ضمن اینکه در 7 سالگی نیز با حمایت ها و راهنمایی های دایی‌ام سیدخلیل عالی‌نژاد ردیف های موسیقی را فرا گرفتم که پس از آن با سازهایی چون تار، دیوان و دف آشنا شدم. این در حالی است که بعد از فراگیری این سازها به سراغ گیتار و پیانو آمدم و تحقیقاتی پیرامون سبک ها و استایل های موسیقی انجام دادم که تا به امروز کمک قابل توجهی در اجرای آثار موسیقایی به من داشته است.


سازنده آلبوم موسیقایی «دل قلندر» درباره کنسرت هایی که تاکنون برگزار کرده، توضیح داد: در قالب گروه موسیقی «مهر» کارهای زیادی را انجام داده ام و با توجه به بازخوردهایی که از سبک کاری خود به دست آوردیم، متوجه شدیم که سبک مورد نظر ما می‌تواند با استقبال مخاطبان مواجه شود و بدین جهت بود که در سال 87 توانستیم آلبوم «دل قلندر» را وارد بازار موسیقی کنیم و پس از آن نیز در سال 88 موفق به تولید آلبوم «آیان» شدیم.

مهرافروز افزود: تا سال های 89 و 90 بود که ما به تبعیت از آثاری که در بازار موسیقی منتشر کردیم کنسرت های زیادی را برگزار کردیم، اما در سال 90 بود که بنا به دلایلی کنسرت ها را متوقف کردم و مشغول به کار بر روی 2 پروژه موسیقایی «لامی» و «من خانه نمی دانم» شدیم که با توجه به بازخوردی که از سوی مخاطبان داشتیم این 2 اثر را در 2 فضای پست مدرن و مقامی جداسازی کردیم.

این خواننده با بیان اینکه در آلبوم «من خانه نمی دانم» سعی شده که موسیقی قوالان ایران زمین بیشتر مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: ما در آلبوم «لامی» سعی کردیم شیوه پست مدرن آثار قبلی‌مان را حفظ کرده و آن را به مخاطبان خود عرضه کنیم که نتیجه آن برگزاری کنسرت اخیرمان در روز 20 مهرماه همزمان با عید سعید غدیر است که تلاش کردیم در این برنامه زنده کنسرتی با فرم ترکیبی این 2 آلبوم اجرا کنیم. اما با توجه به اینکه در شب عید غدیر کنسرت را برگزار می کنیم بیشتر به موسیقی مقامی با نگاهی متفاوت می پردازیم.

وی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه در کنسرت اخیر خود از آلبوم «لامی» رونمایی خواهد کرد، توضیح داد: علاوه بر اینکه در این کنسرت شاهد اجرای قطعاتی متنوع از موسیقی مقامی و موسیقی پست مدرن بر طبق آثار قبلی گروه «آیان» خواهیم بود از آلبوم «لامی» نیز رونمایی خواهیم کرد که در زبان کردی هورامانی به معنای فرزند معنوی است و تمام اشعار آن نیز به موضوع بیداری و عبور از ظلمت شب متمرکز شده است.

هژیر مهرافروز با بیان اینکه اقبال مردم به موسیقی بیگانه و پاپیولار بیشتر از گذشته شده است، تأکید کرد: با توجه به اقبال مردم به موسیقی پاپ ما در این کنسرت از مولفه های موسیقی پاپ استفاده کردیم چراکه بر این باوریم این فرم از موسیقی در بین جوانان از جایگاه پرطرفداری برخوردار است. البته آنچه برای ما در این کنسرت بیشتر از هر چیز دیگری مهم است توجه به کلام عمیق در اشعاری است که می خواهیم در این کنسرت ارائه بدهیم و بتوانیم روی خانواده ها تاثیر داشته باشیم که به تبع آن شاهد جامعه فرهنگی تر و زیباتر باشیم.

وی با اشاره به ترکیب سازهای این کنسرت موسیقایی گفت: در بخش سازهای سنتی ما از سازهایی چون نی، کمانچه، تار، عود، دف، تنبک و سازهای کوبه ای استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه در بخش سازهای غربی نیز از سینتی سایزر، گیتار باس، گیتار الکتریک و پیانو استفاده خواهیم کرد که در این اجرا شاهد علیزاده به عنوان تنظیم کننده در کنار ما حضور خواهد داشت.

این نوازنده و آهنگساز موسیقی مقامی در پاسخ به این سوال که چرا از سال 90 تاکنون کنسرتی را برگزار نکرده توضیح داد: متاسفانه بعد از اینکه کنسرت خود را در اسفندماه سال 90 برگزار کردم خیلی دچار مسائل جانبی و حاشیه ای شدم و این روند به قدری روی من تاثیر گذاشت که ترجیح دادم دیگر کنسرتی را برگزار نکنم و در همان استودیو شخصی خود روی آلبوم هایم کار کنم. اما در این چندوقت که پیروز ارجمند به عنوان مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد وارد بدنه دولت شده اوضاع کمی بهتر شده و من ترغیب شدم که کنسرت هایی را برگزار کنم.

مهرافروز در این نشست خبری به برگزاری کنسرت «ره آسمان درون است» در قونیه اشاره کرد و گفت: آذرماه امسال کنسرتی را در قونیه به بهانه بزرگداشت مولانا برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه در دی ماه نیز مجددا کنسرت دیگری را در مرکز همایش های برج میلاد اجرا خواهیم کرد. ما سعی کردیم برای برگزاری کنسرت در قونیه آنچه که شایسته نام ایران و ایرانی است، روی صحنه اجرا کنیم چراکه دوست داریم موسیقی ایرانی و مولانا در آنجا هم به مخاطبان معرفی شود.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم از اینکه نام مولانا در کشور ترکیه مصادره شود، جلوگیری کنیم. من همینجا از دوستان وزارت امور خارجه خواهشمندم تا به این موضوع دقت کنند که نام مولانا به نام ترکیه صادر نشود، این موضوع بسیار مهمی است که باید بیشتر از اینها به آن توجه کرد.

کنسرت «ره آسمون درون است» به خوانندگی و آهنگسازی هژیر مهرافروز 20 مهرماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.




منبع: مهر


۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن