تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803820269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقدینگی بابک زنجانی در تاجیکستان اثبات نشده |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نقدینگی بابک زنجانی در تاجیکستان اثبات نشده
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده بیمه توسعه و رفع تحریم بابک زنجانی از سوی دولت انگلیس توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۴۳۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ - 06 October 2014




سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده بیمه توسعه و رفع تحریم بابک زنجانی از سوی دولت انگلیس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در هفتادمین نشست خبری خود با خبرنگاران درخصوص رفع تحریم بابک زنجانی از سوی دولت انگلیس گفت: من هم این خبر را شنیده‌ام اما در حد شما مطلع هستم و از جزئیات اطلاعی ندارم.

وی در خصوص اینکه آیا این رفع تحریم تاثیری بر بازگشت اموال وی در خارج از کشور به ایران دارد، گفت: موجودی و نقدینگی که وی ادعا می‌کرد در تاجیکستان و مالزی دارد هنوز اثبات نشده ضمن اینکه وی مدعی بود مقداری ارز در خارج از کشور یا در فلان بانک اروپایی دارد که آنهم اثبات نشده است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: البته وی مقدار ناچیزی پول در این بانک‌ها داشته ضمن اینکه وی یکسری اموال غیر منقول مثل سهام شرکت‌ها را در برخی کشورهای همسایه دارد که مورد شناسایی قرار گرفته است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه وکلای متهم در جریان این موضوع هستند، گفت: در حال حاضر این تحریم یا رفع تحریم تاثیر چندانی ندارد البته اگر پول‌هایی که ادعا می‌کرد که در بانک‌های خارج از کشور دارد ثابت شود می تواند تاثیرگذار باشد.

محسنی اژه‌ای همچنین در خصوص پرونده بیمه توسعه و تجمع شکات در چهارراه جهان کودک گفت: در مورد بیمه توسعه پرونده‌ای در شعبه 15 در حال رسیدگی است ضمن اینکه در ستاد مفاسد اقتصادی که سه قوه حضور دارند نیز این موضوع پیگیری می‌شود و ما امیدواریم در این ستاد اقدامات لازم در خصوص این بیمه انجام شود.

از آزادی یکی از خبرنگاران واشنگتن‌پست بی‌خبرم/ ۲ نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آزاد شدن یکی از خبرنگاران واشنگتن‌‌پست که امروز در اخبار منتشر شده گفت: از آزادی امروز این خبرنگار اطلاعی ندارم اما مجموعه افرادی که آزاد شده‌اند ۲ نفر بوده و ۲ نفر نیز همچنان بازداشت هستند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به گلایه برخی نمایندگان در رابطه با عدم همکاری دو جانبه بین قوه قضاییه و مجلس گفت: همکاری قوه قضاییه و مجلس در مورد لوایحی که از ناحیه قوه داده می‌شود بسیار خوب است و اگر نیاز به اسناد و توجیهات باشد ارائه می‌شوند.

وی افزود: همچنین طرح‌هایی که مجلس می‌دهد قوه قضاییه به خوبی با آنها برخورد کرده و در حیطه بازرسی کل کشور کمیسیون اصل 90 و سایر کمیسیون‌های مجلس کاملاً همکاری دارند بنابراین در مورد تحقیق و تفحص قوه همکاری را داشته و جایی نیست که این همکاری کم یا ضعیف باشد.

اژه‌ای همچنین در مورد آزاد شدن یکی از خبرنگاران واشنگتن ‌پست که امروز در اخبار منتشر شده گفت: از آزادی امروز این خبرنگار اطلاعی ندارم اما از مجموعه افرادی که آزاد شده‌اند 2 نفر بوده و 2 نفر نیز همچنان بازداشت هستند.

وی همچنین در مورد وضعیت باشگاه راه‌آهن که از اموال بابک زنجانی است، گفت: هنوز در این باره تعیین و تکلیف نشده و نسبت به اینکه توافقات اولیه مبنی بر انتقال آن باشد یا نه، هنوز تعیین تکلیف نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با وجود 3 هزار و 700 پرونده بورسیه و انتشار 3 هزار نفر از این افراد در سایت‌های خبری و شکایت‌ آنها گفت: در این رابطه وزارت علوم بیانیه‌ای صادر کرده و انتشار اسامی را رد کرده است اما چنانچه شکایت خصوصی انجام نشود این موضوع دنبال نخواهد شد از این حیث که به صورت سندی طبقه‌بندی شده باشد موضوع دیگری است اما اگر فردی حیثیتش در این زمینه خدشه‌دار شود می‌تواند شکایت خصوصی کند.

در صورتی که خانواده مقتول رضایت دهند ریحانه جباری قصاص نمی‌شود

سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: اگر خانواده مقتول تقاضای قصاص کنند، جرم قاتل و عمدی بودن قتل ثابت شود و حکم به قطعیت برسد و از سوی دیگر خانواده مقتول اصرار به اجرای قصاص داشته باشند، باید قصاص اجرا شود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت اجرای حکم ریحانه جباری گفت: اگر همه ما ملتزم به قانون باشیم این موضوع به نفع همه است.

وی افزود: قصاص از قوانین مسلم است و یک حق شخصی برای صاحبان دم به شمار می‌رود به همین جهت اگر اولیای دم تقاضای قصاص نکنند اصلاً با این عنوان بررسی نمی‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: اگر خانواده مقتول تقاضای قصاص کنند، جرم قاتل و عمدی بودن قتل ثابت شود و حکم به قطعیت برسد و از سوی دیگر خانواده مقتول اصرار به اجرای قضاص داشته باشند باید قصاص اجرا شود.

خبرنگاری گفت که عده‌ای از علما اقدام ریحانه جباری را دفاع مشروع عنوان کردند که اژه‌ای گفت: اصولاً مرجع تقلید مصداق پرونده را تعیین نمی‌کند این پرونده با حضور وکیل به دقت مورد رسیدگی قرار گرفت و اولیای دم هم تقاضای قصاص کردند اما در حال حاضر خانواده متهم در مقام گرفتن رضایت هستند.

اژه‌ای گفت: اگر مصالحه انجام شود و خانواده مقتول رضایت دهند طبیعی است که قصاص انجام نمی‌شود اما در صورتی که رضایتی حاصل نشد بدیهی است که حکم به اجرا در می‌آید.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: متاسفانه در برخی از فضاهای مجازی تبلیغ می‌کنند که بخاطر فشار ما و تشکیل کمپین برخی از احکام اجرا نمی‌شود که اصلاً چنین چیزی نیست و در این پرونده چون درخواست مصالحه مطرح شده، زمان اجرای حکم به تأخیر افتاده است.

خبرنگاری گفت که آئین دادرسی کیفری جدید که از تیرماه 94 به اجرا در می‌آید چه مزیت‌های قانونی در دستگاه قضایی دارد و آیا درست است که تشریفات دادرسی با اجرای این قانون کمتر می‌شود که اژه‌ای در پاسخ گفت: یکی از سیاستهای کلی نظام و قوه قضاییه بحث قضا زدایی بوده و اینکه بتوانیم از مجازات‌های بدل‌از حبس استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که ما به دنبال آن بودیم آسان کردن فرایند دادرسی بوده و اینکه در مقام اجرا زمینه بازگشت فرد متهم به جامعه فراهم شود در هر صورت باید منتظر باشیم تا این قانون اجرا شود تا بتوانیم به طور مفصل در مورد آن صحبت کنیم.

خبرنگاری به انتقاد مدیرکل بازرسی محیط زیست از رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری خبر داد و گفت که آیا شما فساد اداری را در بحث زمین‌خواری قبول دارید که سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: دستگاه قضایی صرف تخلف وارد نمی‌شود و تنها در صورتی که جرمی واقع شود قوه قضاییه ورود پیدا می‌کند و اگر آن جرم جنبه عمومی داشته باشد دادستان می‌تواند وارد شود.

وی افزود: من بارها توضیح داده‌ام که زمین خواری چند مدل است و گاهی ممکن است بین دو دستگاه دولتی و شهرداری‌ها اختلاف پیش بیاید و همین امر فرایند رسیدگی را طولانی کند چرا که یک دعوای قبلی باید حل شود تا قوه قضاییه بتواند نظر دهد.

سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به اینکه گاهی اوقات منابع طبیعی حریمی را خارج از شهر می‌داند و شهرداری آن را حریم شهری می‌داند، گفت: در اینجا اختلاف بر سر صدور مجوز پیش می‌آید ضمن اینکه گاهی اوقات شورای اسلامی روستا و یا دهیار اقدام به صدور مجوز می‌کند بنابراین اینگونه مشکلات باید برطرف شود تا قوه قضاییه بتواند نظر نهایی خود را ارائه دهد.

سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به تماس تلفنی معاون رئیس جمهور و مسئول محیط زیست گفت: در هفته گذشته خانم ابتکار طی یک تماس تلفنی به من گفتند که تعداد قابل توجهی حکم تخریب وجود داشته که علیرغم ابلاغ در مجموعه‌ خودشان به اجرا در نیامده که من به ایشان قول دادم که این موضوع را پیگیری کنم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن