تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804460617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای توسعه پایدار کشور باید به نقش مهم روستاها توجه شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برای توسعه پایدار کشور باید به نقش مهم روستاها توجه شود


رئیس جمهور گفت : اگر می خواهیم توسعه ما توسعه پایدار باشد باید سهم قابل ملاحظه ای به توسعه روستاها بدهیم و نباید روستاهای ما تخلیه شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، اولین همایش ملی روز روستا با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد. این همایش به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار می‌شود.

همایش ملی روز روستا

رئیس جمهور امروز در همایش ملی روستا که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است از فداکاری ها و ایثارگری های روستائیان در همه عرصه های کشور قدردانی کرد.
 دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود با تبریک عید سعید قربان و همچنین عید سعید غدیر خم گفت: این دو عید از اعیاد بزرگ اسلامی و برای مسلمانان بسیار مهم و باشکوه است. وی افزود‌: از هم اکنون منظر زیبای عید سعید خم و آن روز پر شکوه سرنوشت ساز برای تاریخ اسلام را مشاهده می کنیم .

رئیس جمهور با تبریک تمامی روزهای پر خیر و برکت برای مسلمانان و به ویژه ایرانیان عزیز به حضور خود در همایش ملی روستا اشاره کرد و گفت: وقتی ما کلمه روستایی  را مطرح می کنیم ممکن است از دید غیر روستایی تولید ، اقتصاد و کشاورزی به ذهن خطور کند ولی برای روستایی، روستا مفهوم فرهنگی دارد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه روستاییان در روستا با هم تعامل و همزیستی مسالمت آمیز برادرانه و مهربانانه دارند گفت‌: روستا یعنی محلی که غل و غش در آن جا وجود ندارد. وی گفت: روستایی یعنی پاکی ، صداقت ، وفای به عهد ، ادای امانت ،‌ایمان سرشار به خداوند و پیامبر و ائمه اطهار (ع ) و روستا یعنی جایگاهی که مسیر تلاش ، کار و فداکاری را انسان در ‌آنجا به خوبی مشاهده می کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان‌، شعرا،‌ فلاسفه، عالمان، مراجع تقلید و بزرگان سیاسی چه در مشروطه، چه در انقلاب اسلامی روستایی و اهل روستا بودند، گفت: ‌روستا تنها ذخیره برای بخش کشاورزی و مواد غذایی نیست بلکه روستا ذخیره بزرگ فرهنگی است و  آداب و سنن قوی اسلامی و ایرانی در آنجا نهفته است.
رئیس جمهور گفت: روستا را ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیدیم و امروز همه باید روستا را در توسعه، کار و تلاش ببینیم. حجت الاسلام والمسلمین روحانی در همایش ملی روز روستا افزود: آن روزهای اول نهضت اسلامی در 15 خرداد، اوج شکوه حضور مردم و فداکاری مردم در 15 خرداد در باقرآباد ورامین بود.

وی اضافه کرد: درست است که تهران و قم و سپس مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و دیگر شهرهای بزرگ و حوزه های علمیه و دانشگاه ها مراکز بزرگ انقلاب و حرکت بود اما روستاییان عزیز در بسیاری از استانها پیشتاز این حرکت بودند و 15 خرداد نیز نمونه بارز آن، حرکت کفن پوش روستاییان عزیز است.

رئیس جمهور گفت: در دفاع مقدس 8 ساله همه ایران فداکاری و ایستادگی کرد اما روستاییان و عشایر نقش برجسته ای داشتند.

آقای روحانی افزود: این روستای فردو که امروز نمادی از فناوری صلح آمیز هسته ای و البته نامش در همه اسناد و مدارک تاریخی و بین المللی با عناوین مختلف ثبت شده روستایی با حدود هزار نفر جمعیت است که این مجموعه بیش از 100 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و مجموعه دهستان آن که دو هزار و اندی جمعیت دارد همیشه در جبهه 500 نفر رزمنده داشته که کار بسیار عظیمی است البته روستاهای دیگر نیز چنین حالتی داشتند.

رئیس جمهور گفت: روستا پیشتاز انقلاب، دفاع مقدس و مرزداری و مرزبانی کشور است.


همایش ملی روز روستا
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید در روستاه ها کارهای ویژه ای صورت گیرد، گفت: به معاونت توسعه روستایی خود توصیه می کنم که باید در روستاهای مرزی کار ویژه ای انجام  گیرد.

 دکتر روحانی افزود: روستاهای مرزی ما علاوه بر توسعه روستایی، هم مرزبان هستند هم حافظ مرزهای کشورند.وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس روستاها و بخش هایی که مقاومت بیشتری داشتند دشمن را از تحرک به خوبی بازداشتند، افزود: آنها هم مرزبانند و هم مرزدار .

رئیس جمهور گفت:‌ در اصطلاح و به تعبیر اسلامی به مرزبان مرابط گفته می شود و مرابط کسی است که از مرزها حراست و حفاظت می کند. وی گفت‌: در روایات ما مرابط ثواب مجاهد در راه خدا را دارد و به این جهت جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس جمهور افزود‌: غیر از بحث فرهنگی در روستا که بسیار اهمیت دارد پرداختن به بخش گردشگری جایگاه ویژه ای دارد . دکتر روحانی گفت: پیش از پرداختن به بحث اقتصاد در روستا به موضوع گردشگری اشاره می کنم که روستاها استعداد فراوانی برای گردشگری دارند . وی گفت: چون ذهن ما الان متمرکز در کشاورزی است بقیه بخش ها را کمتر مورد توجه قرار می دهیم .

رئیس جمهور تاکید کرد:‌ روستا اگر روستا بماند و تبدیل به شهر نشود و تسهیلات لازم را برای روستا ایجاد کنیم یعنی معماری روستایی ، ‌روستایی بماند که در غیر این صورت معماری روستایی از بین برود یعنی تبدیل شود به نمودی از یک شهر، تمام جاذبه تروریستی آنجا را از بین برده ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد : ‌ما باید مردم داخل و خارج از کشورمان را تشویق کنیم از روستاها بازدید  کنند برای اینکه در روستاهای کشور  دنیایی از زیبای های معنوی همچون ، لباس پوشیدن، حجاب زنان ،‌نحوه ارتباطات اجتماعی ، محل تجمع ، امامزاده ها، حسینیه ها، ‌مساجد و یا مراسم عروسی روستاییان و خدایی نکرده عزای روستاییان مجموعه ای از  سنن و آداب بسیار زیبایی است، وجود دارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه منظور من از توریست فقط گردشگران خارجی نیست، گفت:  گردشگر نه این است که از خارج بیاید ، بسیاری از جوانان در استان های مختلف کشور یا بی اطلاع یا کم اطلاع هستند و معمولا در کتابهای درسی هم به اینها اشاره نمی شود و فرصت این هم وجود ندارد تا به این اداب و رسوم اشاره شود. وی افزود: روستاها از نظر طبیعت و فرهنگ باید مراکز تروریستی در کشور باشند .

رئیس جمهور تصریح کرد : برای اینکه این امر صورت گیرد سرمایه گذاری می خواهد. وی گفت: اگر می خواهیم توسعه شهری پایدار باشد باید به توسعه روستایی توجه شود.

رئیس جمهور افزود: اینکه ما می گوییم توسعه پایدار یعنی این که باید به طبیعت و  محیط زیست  هم توجه کنیم. دکتر روحانی تاکید کرد : اگر این کار را نکنیم این توسعه بقا نخواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بهداشت، درمان و گسترش بیمه روستاییان جزو اولویت های دولت است. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این دولت برای بهداشت و سلامت روستا برنامه ریزی کرده است افزود: هر هزینه ای که ساکنان شهرها باید برای درمان در بیمارستانهای دولتی پرداخت کنند نصف آنرا برای روستاییان و ساکنان شهرهای کوچک مقرر کرده ایم.

وی گفت: از لحاظ سیاسی حضور و مشارکت روستاییان در صحنه های مختلف از جمله تظاهرات، روزهای ملی ، جشن ها و عزاداری ها و در انتخابات کمتر از شهرنشینان نیست .

روحانی افزود: عجیب است که با گسترش وسایل ارتباط جمعی در زمان انتخابات اهالی دورترین روستاهای کشور هم مسائل را به خوبی دنبال می کردند و حوادث را می سنجیدند و روستاییان حماسه بزرگی آفریدند. رئیس جمهور با تاکید بر حفظ محیط زیست گفت: طبیعت مهربان و زیباست اما وقتی به قهر بیاید به غولی خطرناک تبدیل می شود از اینرو اگر مشکلی در طبیعت و جنگل بروز می کند باید با عجله مانند طبیبی سروقت آن برویم . وی به اوضاع دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: سد های بالا دستی دریاچه باعث آسیب به آن شده است و حالا ناچاریم آب آنها را به سمت دریاچه روان کنیم.

رئیس جمهور افزود: آب ،درخت و خاک کشاورزی اگر تخریب شود به سادگی جبران پذیر نیست. وی یکی از امتیازات مهم روستا را هوای پاک و نسیم روح بخش صبحگاهی بیان کرد و گفت : روستاییان سالمتر ، با نشاط تر و مقاومتر زندگی می کنند.
همایش ملی روز روستا
رئیس جمهور  گفت: در بعضی از روستاهای کشور ، صد درصد رایشان مال این منتخب بود و من تعجب می کنم در یک روستایی دور افتاده که 96 رای داشت، تمام این رای ها یعنی صددرصد آنها به یک نفر رای دادند.  حسن روحانی در همایش ملی روز روستا افزود: این نشان دهنده آن است که روستای امروز ما روستای دیروز نیست و روستای ما و روستائیان ما کاملا از تحولات سیاسی، از مسائل جهانی و کشور با اطلاع هستند.

وی گفت: البته در روستاها معمولا رادیو ، تلویزیون ، ماهواره و اینترنت وجود دارد و اکنون در میان روستائیان چقدر وبلاگ نویس داریم و چقدر روستائیان صفحات اینترنتی دارند و در دانشگاههای ما برخی از فرزندان روستایی در رشته های مختلف شاگرد اول هستند.

رئیس جمهور گفت: در سال های 47- 48  دانشجوی دانشگاه تهران بودم در کلاس خود ما بهترین دانشجوها، روستائیان بودند چهار پنج نفر بودند که من آنان را می شناختم و از روستاهای مختلف بودند و بهترین نمره ها را داشتند.  وی افزود: روستاییان ما با استعداد، فعال و افراد فهیمی هستند و در حوزه های علمیه نیز همینطور است و بسیاری از فضلا و مدرسین بزرگ و مراجع از روستاها هستند.

آقای روحانی گفت: ما امروز باید قدردان و قدرشناس آنان باشیم و بسیار تاسف بار است که روستاهای ما کم کم از درون تهی و خالی می شود و به تدریج جوانان آن و نیروهای فعالش به شهرها و شهرهای بزرگ جذب می شوند و روستاها از جوانان خالی می شود و زنان و مردان پیر باقی می مانند، کم کم جوانان به روستاهای بزرگ، شهرها ، مراکز استان و حتی تهران می روند و روستا خالی می شود و این جای بسیار تاسف است.

وی ادامه داد: البته مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ما باید تحقیق و بررسی کنند که دلیل آن چیست و به چه دلیل روستائیان روستا را ترک می کنند و به شهر پناه می برند. رئیس جمهور گفت: اگر در شهر مکان و شغل آماده بود تا حدی قابل قبول بود اما هوای پاک و طبیعت خوب روستا را رها می کنند و در یک شهر بزرگ حاشیه نشین می شوند که نه از نظر بهداشتی ، نه از لحاظ اجتماعی و فرهنگی قابل قبول است و مشکلات فراوانی در این حاشیه نشینی شهرها داریم.

رئیس جمهور گفت : اگر می خواهیم توسعه ما توسعه پایدار باشد باید سهم قابل ملاحظه ای به توسعه روستاها بدهیم و نباید روستاهای ما تخلیه شود. وی افزود: روستاهایی که زیربنای تولید و حرکت جامعه بودند خدای ناکرده تبدیل به باری برای شهرها و شهرهای بزرگ و مشکل زا شوند در حالی که روستائیان همیشه بار مسئولیت را بر دوش داشتند.

رئیس جمهور گفت: در یکی از سفرهایی که به یکی از استان ها داشتم یک نفر سوال قشنگی از من کرد، گفت چرا اینقدر می گویید حقوق شهروندی، حقوق روستایی چه می شود؟  حجت الاسلام والمسلمین آقای روحانی در ادامه سخنان خود افزود: من برای این فرد توضیح دادم حقوق شهروندی مال شهرنشین ها و روستانشین هاست، حقوق شهروندی مال کسی نیست که در شهر زندگی می کند بلکه حقوق همه انسانها و تمام کسانی است که در ایران زندگی می کنند و تابعیت ایرانی دارند، چه در روستاها و چه در شهرها.

رئیس جمهور گفت: بعد از پیروزی انقلاب ما به روستاها رفاه و مصرف را بردیم یعنی زمانی که برق را رساندیم مصرف را زیاد کردیم و هر ماهه ورقه (قبض) برق را به در خانه روستاییان بردیم، آب لوله کشی که رساندیم و یک ورقه (قبض) آب هم به آنها دادیم، گاز که رساندیم یک ورقه گاز هم به آنها دادیم. آقای روحانی افزود: هم رفاه بردیم، هم مصرف و خرج را بالا بردیم.
رئیس جمهور گفت: وقتی برق می آید یخچال هم می آید بعد از یخچال ماشین لباسشویی و جاروبرقی هم می آید و در کل مصرف اضافه می شود.

آقای روحانی افزود: اساس کار ما باید در تولید باشد باید کاری کنیم روستاییان درآمدشان چند برابر شود و ارزش افزوده در روستاها بالا برود، باید زمین های کشاورزی را توسعه دهیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در همایش روز ملی روستا گفت: ‌در ایران هنوز فرصت افزایش زمین های کشاورزی را داریم. آقای روحانی افزود: ‌حداقل نیمی از آنچه که امروز از زمین استفاده می شود می تواند در آینده و به تدریج به زمین های کشاورزی اضافه شود اما مهم آن است که بهره وری زمین را افزایش دهیم و محصول یک هکتار زمین کشاورزی را دو تا سه برابر کنیم .

رئیس جمهور گفت: امروز یک هکتار زمین گندم در ایران که به صورت دیم وجود دارد حدود یک تن و زمین آبی حدود سه تن محصول می دهد اما در کشورهای همسایه زمین های کشت گندم به صورت آبی 5 تا 6 تن و در برخی کشورهای اروپایی در هر هکتار هفت تن محصول برداشت می کند .

 آقای روحانی با اشاره به اینکه باید در زمینه چگونگی بهره وری و ارزش افزوده در زمین های کشاورزی برنامه ریزی شود افزود : نخستین تلاش ما این است که آب را به صورت علمی در کشاورزی مصرف کنیم .

رئیس جمهور با بیان اینکه اکنون در شرایط خشکسالی هستیم و مشکلات زیادی در این زمینه از جمله کمبود آب آشامیدنی و مصرفی در تهران وجود دارد، گفت: بیشترین مصرف آب که حدود 80 تا 90 درصد می باشد در بخش کشاورزی است و همه تلاش دولت از روز نخست این بوده ک بهره وری آب را بالا ببریم و آبیاری های به صورت علمی باشد و این کار آغاز شده است .
آقای روحانی گفت: از پنج و نیم میلیون هکتار زمین های کشاورزی و زراعی حدود یک میلیون هکتار به آبیاری علمی تبدیل شده است و کار بزرگی پیش رو داریم .

رئیس جمهور افزود: در برخی استانها که سد ، آب و زمین کشاورزی مهیا است باید اقدام به لوله کشی کنیم که این کار در طرحی ملی به ویژه در استانهای ایلام و خوزستان آغاز شده است.

آقای روحانی گفت: در این دو استان در 6 ماه نخست سال هر ماه دو هزار هکتار زیر پوشش آبیاری علمی رفته است و در ماههای آخر هر ماه به هشت هزار هکتار خواهد رسید . رئیس جمهور افزود: در مجموع ظرف سه تا 4 سال آینده 550 هزار هکتار از زمین های کشاورزی و زراعی زیر پوشش طرح آبیاری علمی می رود .

 روحانی با بیان اینکه این طرح در استان های غربی نیز اجرا خواهد شد، گفت: همه باید برای تحقق این طرح دست به دست هم دهیم و بانکها نیز که نقش مهمی در توسعه کشاورزی دارند باید به صورت فعال عمل کنند . رئیس جمهور گفت: میزان پس انداز در بانکها خوب است اما باید فعالیت آنها اصلاح شود و برای روستاهها امتیاز ویژه قائل شوند و تسهیلاتی با بهره و مشکلات کمتر ارائه کنند.

آقای روحانی از معاونت توسعه روستایی خواست با همکاری وزارتخانه ها و دستگاهها تلاش کند ارزش افزوده فعالیت اقتصادی روستاییان همچون صنایع دستی و تبدیلی افزایش یابد .

رئیس جمهور گفت: ما باید درپی کشاورزی صنعتی و صنعت کشاورزی باشیم، هردو باید باشد و صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی می تواند به روستائیان بسیار کمک کند.  آقای روحانی  افزود: مسئله گردشگری می تواند به درآمد روستاییان را بالا ببرد و باید به صنایع دستی روستائیان کمک کرد تا در بازار عرضه شود و در این زمینه باید به طرح های مختلف اندیشید.

روحانی ادامه داد: روز روستا به کل کشور اختصاص دارد و باید در هر روستایی هفته خاص و روز خاصی را تعریف کرد تا مردم به آنجا بروند صنایع دستی از آنجا تهیه کنند و فضای روستاها را ببینند که هم از لحاظ فرهنگی و معنوی به نفع کشور است و هم از لحاظ اقتصادی می تواند کشور را به حرکت در بیاورد. وی افزود: امروز باید سنت های صحیح گذشته را حفظ کنیم و از تمدن امروز هم آنچه مفید است باید استفاده کرد، "نمی شود از سنت رها در کوچه های تجدد سرگردان رها بود" . الان کشور ما در بخش های مختلف چنین حالتی دارد سنت ها را کنار گذاشته ایم و نمی دانیم با تمدن جدید هم چکار کنیم.

روحانی گفت: سرگردانی و حیرانی میان کوچه های قدیمی سنت و کوچه های جدید تمدن وجود دارد. رئیس جمهور افزود: باید راهبرد فرهنگی در کل کشور داشته باشیم و برای روستاها راهبرد صحیحی داشت، اگر بخواهیم تحولی ایجاد کنیم و در آن فساد نباشد، باید هم متوازن ، هم موزون و هم همزمان باشد. وی تصریح کرد: توسعه نامتوازن مانند انسانی است که دست بزرگی داشته باشد، به درد نمی خورد راه نمی تواند برود زیرا پاهایش ضعیف است و این صحیح نیست چشم ، عقل ، قلب و دست انسان باید متوازن رشد کند.

رئیس جمهور گفت: توسعه باید جامع و پایدار باشد و طبیعت را نباید تخریب کرد و از بین برد، همچنین توسعه باید همزمان باشد نمی شود اقدامی را در بخشی امسال انجام داد و بخشی دیگر را 20 سال بعد. روحانی افزود: در این زمینه باید برنامه ریزی شود و دولت هم کمک می کند.   

رئیس جمهور گفت: نباید فکر کنیم که همه مشکلات کشور را باید دولت حل کند. دکتر روحانی در ادامه سخنان خود در همایش ملی روستا افزود: دولت نه توان و نه امکانات آن را دارد که همه مشکلات کشور را حل کند بلکه فقط می تواند زمینه و تسهیلات لازم را آماده کند. وی افزود: برای توسعه روستاها اگر زمین های کوچک پیوسته و یکپارچه نشوند امکان کشاورزی مکانیزه در آنها وجود نخواهد داشت یا در باغ های کوچک ماشین آلات نمی تواند حرکت کند .

رییس جمهور تاکید کرد : باید کشاورزی ، باغداری و دامداری را متحول کنیم زیرا این امور اگر به صورت سنتی باشد برای کشاورز صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
وی افزود: دولت باید موضوع واسطه ها را سامان دهد زیرا محصولات از دست روستائیان تا مصرف کننده چند دست می چرخد و نه روستایی سود می برد و نه مصرف کننده با قیمت مناسب محصول را می خرد.

آقای روحانی با تاکید بر اینکه ما باید بخش خصوص و تعاونی را فعال کنیم، گفت: در بسیاری از استانها وقتی کارآفرینان و سرمایه گذاران را دعوت کردیم دیدیم که آمادگی سرمایه گذاری دارند.وی گفت: سرمایه گذاری نیاز به سود و امنیت کافی ،  امید به آینده ، ثبات و آرامش بازار دارد که اینها وظیفه دولت است؛  ما باید تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران و کار آفرینان قرار دهیم تا روستایی آباد و با نشاط تر داشته باشیم.

رئیس جهور افزود: باید برای توسعه ایران سربلند اسلامی با وحدت و اتحاد و همدلی و با استماع هدایت های مقام معظم رهبری دست در دست دهیم .
شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور ارج نهادن به روستاییان و فرهنگ روستایی روز 15 مهرماه را روز ملی روستا نامگذاری کرد.
 


دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن