تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818962229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام هاي لغو تحريم از سوي انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۳ (۰:۲۳ق.ظ)
آرمان: پيام هاي لغو تحريم از سوي انگليس
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه آرمان چنين نوشت:
روز گذشته انگليس 6 موسسه و فرد را از ليست تحريم هاي اعمال شده عليه ايران حذف کرد. در واقع تحريم هايي که در سال هاي گذشته عليه ايران وضع شده است تنوع بسيار بالايي دارد. دسته اي از تحريم ها، تحريم هاي سازمان ملل هستند که براي رفع آنها بايد مصوبه شوراي امنيت سازمان ملل وجود داشته باشد و براي رفع آنها به مراحل طولاني نياز دارد. دسته اي ديگر از تحريم ها، تحريم هاي کنگره آمريکاست که لغو آنها نيز نياز به مصوبه کنگره دارد.
تحريم هايي که کشورهاي نزديک به آمريکا مانند کره جنوبي يا مالزي عليه ايران وضع کرده اند نيز دسته اي ديگر از تحريم هاست که براي رفع آنها نيز بايد تکليف ايران با آمريکا مشخص شود. اما دسته اي ديگر از تحريم ها، تحريم هاي اتحاديه اروپايي است که در اين مورد کشورهاي عضو اتحاديه اروپايي مي توانند راسا براي رفع تحريم ها اقدام کنند. اقدام انگليس در رفع تحريم اين شرکت ها نيز در همين دسته بندي قرار مي گيرد.
اما اقدام انگليس در خارج کردن نام 6 شرکت و فرد از ليست تحريم ها دو دليل عمده دارد؛ دليل اول اينکه سياستمداران بريتانيا نيز به اين نتيجه رسيد ه اند که سخنان کامرون به فاصله کوتاهي پس از ديدار تاريخي با رئيس جمهور ايران، اقدام مناسبي نبوده بنابراين با اقدام روز گذشته درصدد برآمده اند تا آثار سوء آن سخنان را رفع کنند و به نوعي در مسير رفع کدورت با ايران گام بردارند.
از سويي ديگر در آستانه برگزاري دور هشتم مذاکرات و با توجه به نزديک شدن به ضرب الاجل طبق نقشه راه، علائمي به چشم مي خورد که فضاي مذاکرات دور هشتم نسبت به ادوار قبلي آن متفاوت خواهد بود و بعيد نيست که در اين دور جديد بتوان به يک توافق نسبي دست پيدا کرد البته همانطور که اشاره شد تنوع تحريم ها و نهادهاي تحريم کننده به حدي بالاست که بعيد است همه تحريم ها بلافاصله حذف شود اما تحريم ها در مسير کاهش قرار خواهند گرفت و از اين رو، انگليس نيز قصد دارد تا مقدمات يک قرارداد جامع را فراهم کند.
بويژه اينکه در چند روز گذشته نيز پالس هاي مثبتي از سوي آمريکا ارسال شده است. ملاقات نااميدکننده اوباما و نتانياهو و مقاومت رئيس جمهور آمريکا در برابر نخست وزير رژيم صيهونيستي و اشاره او به حق ايران در داشتن امکانات هسته اي نشان داد که در ادبيات آمريکا تغييرات مثبتي صورت گرفته و همانطور که اوباما در توافق 3 آذر نقش سازنده اي ايفا کرد اين بار نيز بعيد نيست که با توجه به شرايط حساس خاورميانه نقش موثري در به نتيجه رسيدن توافق داشته باشد.
نويسنده:علي بيگدلي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن