تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804558777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگلیسی ها بابک زنجانی و دانشگاه شریف را از تحریم خارج کردند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



انگلیسی ها بابک زنجانی و دانشگاه شریف را از تحریم خارج کردند
لغو تحریم‌ علیه این فرد و موسسات بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا مستقر در لوکزامبورگ صورت گرفته است.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وزارت دارایی بریتانیا "بابک زنجانی" متهم اقتصادی زندانی، دانشگاه صنعتی شریف و چند شرکت و بانک را از فهرست تحریم های خود خارج کرد.     این اقدام انگلیسی ها در حالی صورت می گیرد که از یک سو هنوز افراد زیادی در لیست تحریم های اتحادیه اروپا و دولت انگلستان قرار دارند و از سوی دیگر بابک زنجانی به اتهام بدهی دو ملیارد یورویی به وزارت نفت و اتهامات دیگر در بازداشت به سر می برد.    

    به نوشته سایت انگلیسی بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) وزارت دارایی بریتانیا شش فرد و موسسه از جمله بابک زنجانی و شرکت سورینت، یکی از شرکت‌های متعلق به آقای زنجانی و همین طور دانشگاه صنعتی شریف را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد.     شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت بیمه معلم و بانک سینا سه موسسه دیگری هستند که از لیست تحریم‌های وزارت دارایی بریتانیا حذق شده‌اند.     این وزارتخانه روز جمعه، ۳ اکتبر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که لغو تحریم‌ علیه این فرد و موسسات بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا مستقر در لوکزامبورگ صورت گرفته است.     شش فرد و نهادی که نامشان در این اطلاعیه آمده، پیشتر به اتهام کمک به دور زدن تحریم‌های ایران یا ارتباط با برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی این کشور از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده بودند.     حکم دادگاه اتحادیه اروپا به نفع این شش فرد و نهاد در تاریخ های متفاوتی بین ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) تا ۳ ژوئیه (۱۲ تیر) امسال اعلام شد.     اطلاعیه وزارت دارایی بریتانیا می‌گوید از آنجا که تا دو ماه بعد از صدور حکم دادگاه، تقاضای تجدید نظر نشده است، این احکام لازم‌الاجراست و دارایی‌های متعلق به فهرست اعلام شده آزاد خواهد شد.    

      تحریم به دلیل دور زدن تحریم‌ بابک زنجانی که اکنون در ایران در بازداشت به سر می‌برد در فروش نفت ایران و انتقال پول آن به داخل کشور فعال بود.     اتحادیه اروپا اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی نام آقای زنجانی را به اتهام "کمک به دور زدن تحریم‌ها از طریق ایفای نقش کلیدی در تجارت نفت ایران و انتقال پول مربوط به فروش آن به دولت ایران" در فهرست تحریم ها قرار داد.     چند ماه بعد آمریکا، هم نام او را به فهرست افراد ناقض تحریم‌های ایران افزود.     آقای زنجانی در آن زمان گفت که کاری خلاف قواعد اتحادیه اروپا نکرده و نفت ایران را در کشورهای معاف از تحریم و طبق قوانین بین‌المللی فروخته است.     بابک زنجانی روز نهم دی ماه سال گذشته به اتهام پرداخت نکردن بدهی خود به وزارت نفت ایران که میزان آن از طرف بعضی مقامات بیش از ۲ میلیارد یورو برآورد شده دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. او هنوز محاکمه نشده است.     تحریم دانشگاه صنعتی شریف هم به ظن ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای ایران وضع شد و شامل مسدود کردن دارایی‌های این دانشگاه در کشورهای عضو اتحادیه بود.     به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف این دانشگاه از طریق "یک وکیل انگلیسی" علیه اتحادیه اروپا اقامه دعوی کرد و طی دو سال "از طریق نظام حقوقی اروپا علیه اتحادیه اروپا این مساله پیگیری شد."     در نهایت دادگاه حدود دو ماه پیش اعلام کرد که شواهد ارائه شده توسط اتحادیه اروپا در اثبات ارتباط این دانشگاه با برنامه‌های هسته‌ای ایران را کافی تشخیص نداده است.     امیر پایور، خبرنگار بی بی سی می گوید:  

لغو تحریم بابک زنجانی و مجموعه شرکت‌های سورینت می‌تواند امکان دسترسی به دارایی‌های آقای زنجانی در خارج از کشور را مهیا می‌کند. در موضوع بدهی‌های آقای زنجانی به وزارت نفت ایران، او تحریم‌ها را علت ناتوانی‌اش در انتقال پول نفت به کشور اظهار می‌کرد. اما اکنون این رقم که گزارش شده بیش از دو میلیارد یورو است، آزاد می‌شود هر چند انتقال این پول به حساب‌های بانکی در ایران همچنان سخت خواهد بود، چون تحریم‌های بانکی سر جایشان هستند. به علاوه تحریم وزارت دارایی آمریکا علیه آقای زنجانی به جای خود باقی است.     لغو قطعی تحریم شرکت ملی نفتکش ایران و بیمه معلم هم صادرات نفت ایران را تسهیل می‌کند. بیمه معلم بعد از تشدید تحریم‌های بیمه‌ای و خروج بیمه‌گران بزرگ بین‌المللی از قراردادهایشان با ایران، در بیمه بعضی محموله‌های نفتی نقش داشت. البته در سایه توافق ژنو تحریم‌های بیمه‌ای محموله‌های نفتی موقتا تعلیق شد ولی با این حکم این دو شرکت ایرانی می‌توانند حمل و بیمه نفت را انجام دهند.    

      سایت رادیو فردا (RADIOFARDA) نیز در همین زمینه نوشته است:     وزارت دارايی بريتانيا روز جمعه سوم اکتبر (۱۱ مهرماه) اعلام کرده است که دانشگاه صنعتی شريف، بابک زنجانی و شماری از شرکت ها و موسسات ايرانی را از فهرست تحريم های خود خارج کرده است.     درحالی اسم بابک زنجانی از فهرست تحريم های بريتانيا خارج شده است که وی در ايران در زندان به سر می برد و قوه قضاييه اتهام های متعددی عليه او وارد کرده است.     بابک زنجانی در دسامبر ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) هدف تحريم‌های اتحاديه اروپا قرار گرفت . اتحاديه اروپا از او به عنوان چهره‌ای «کليدی» در معاملات نفتی ايران نام برده بود.     پس از تحريم های اتحاديه اروپا، وزارت خزانه‌داری ايالات متحده نيز  بابک زنجانی و شبکه شرکت‌های تجاری او را به اتهام انتقال ميلياردها دلار از طرف حکومت ايران و ناديده گرفتن تحريم‌های بين‌المللی در رابطه با برنامه اتمی تهران در فهرست تحريم‌ها قرار داد.     بابک زنجانی که به گفته خودش مالک بيش از ۷۰ شرکت و ده‌ها ميليارد دلار سرمايه در ايران و خارج از کشور است، پارسال به اتهام «فساد مالی» بازداشت و روانه زندان شد.     بنا بر اين گزارش که در خبرگزاری‌های مختلف ايران نيز بازتاب داشته، اميرعباس سلطانی،‌یک عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس هفته گذشته با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفته بود: «سه يا چهار وزير و مسئول دولت احمدی‌نژاد از جمله وزير دارايی، رئيس بانک مرکزی و وزير نفت در اين مسئله درگير بوده و بايد پاسخگو باشند.»     بيژن نامدار زنگنه، وزير نفت ايران، روز ۲۱ مرداد، گفته بود که بابک زنجانی با مصوبه کارگروه نفت دولت و با نامه رئيس کل بانک مرکزی در دولت گذشته، دو ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار دريافت و به «حساب بانک جعلی» خود واريز کرده‌است.     براساس مصوبات دولت پيشين، معاون اول رئيس جمهور، وزير نفت، وزير صنايع، وزير اقتصاد، وزير اطلاعات، معاون برنامه‌ريزی رياست جمهوری، رئيس‌کل بانک مرکزی، مديرعامل شرکت ملی نفت و رئيس دفتر رئيس‌جمهور، از سال ۱۳۸۹ اعضای کارگروه نفت دولت بوده‌اند.    

    رادیو فرانسه (Radio France Internationale) در پوشش این خبر آورده است:     بابک زنجانی و شرکت‌های وابسته به او از فهرست تحریم‌های بریتانیا حذف شدند.     به این ترتیب طبق تصمیم دولت لندن شرکت سورینت متعلق به بابک زنجانی نیز از این فهرست حذف شده و این موسسات می‌توانند دارائی خود را به هرجا که مایل بودند منتقل نمایند.     همزمان شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت بیمه معلم و بانک سینا، سه موسسه دیگری هستند که از لیست تحریم‌ها حذف شدند.     وزارت خزانه داری روز جمعه این دستور را صادر کرده و در اطلاعیه خود گفته است که لغو تحریم‌های این اشخاص و موسسات بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا مستقر د رلوگزامبورگ صورت گرفته است.     حکم پایان تحریم‌های این افراد موسسات در فاصله روزهای چهارم ژوئن تا سوم ژوئیه سال جاری میلادی صادر شده بود، ازاین رو وزارت خزانه داری انگلستان می‌گوید: از انجایی که تا دو ماه بعد از صدورحکم دادگاه اتحادیه اروپا، تقاضای تجدید نظر به دادگاه ارائه نشده است، حکم دادگاه مبنی بر لغو تحریم‌ها لازم الاجراست و دارایی موجود در این فهرست آزاد خواهد شد.     سامانه خبری بولتن، که در ایران منتشر می شود، درباره این رویداد که آنرا رویدادی سیاسی و سناریویی دولبه دانسته است گفته: از یک سو در صورت اقدام سریع قوه قضائیه (جمهوری اسلامی) می‌تواند به برگرداندن اموال بیت المال منجر گردد و سناریوی دوم این است که آزادی اموال بابک زنجانی می‌تواند راه را چنان هموار سازد که بتواند این اموال را به هر نقطه دیگری از دنیا انتقال بدهد.    

444  
 




۱۴/۰۷/۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن