تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804749855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت اسرائيل از توافق ايران و 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۴۵ب.ظ)
نگاهي به تحولات پيرامون مذاکرات هسته اي؛ وحشت اسرائيل از توافق ايران و 1+5 گروه سياسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، آخرين دور رسمي مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 مربوط به هفتمين دور از مذاکرات در شهر نيويورک مي شد که تفاوت مهمي با ساير ادوار گذشته داشت. پايان اين مذاکرات از سوي مقامات مختلف با تعابير متفاوتي همراه بود. به عنوان مثال در حالي که ابتدا مقامات ايران معتقد بودند اگرچه گفت و گوها مفيد و سازنده بود، اما؛ پيشرفت چنداني در اين دور حاصل نشده، برخي مقامات کشورهاي اروپايي همچون وزير خارجه آلمان اعتقاد داشت که ايران و 1+5 به توافق نهايي بسيار نزديک شده اند يا وزير خارجه آمريکا نيز از پيشرفت در مذاکرات خبر مي داد.
با وجود اين، ابهام در نتيجه دور هفتم مذاکرات هسته اي با اظهارات "لاوروف"، وزير خارجه روسيه، به نظر مي رسيد کمتر شد؛ وي بعد از پايان مذاکرات هسته اي در گفت و گو با يک رسانه خبري از پيشرفت قابل توجه آن خبر داد. وي اظهار داشت اگر چه هنوز دو يا سه موضوع مهم در مذاکرات باقي مانده است، اما؛ تا کنون 95 درصد راه طي شده و مسائل باقي مانده نيز از طريق مذاکره قابل حل هستند.
در اين ميان حسن روحاني، رئيس جمهور کشورمان، بلافاصله پس از شرکت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل به منظور شرکت در اجلاس سران خزر به روسيه سفر کرد وي در بخشي از اظهارات خود در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشا-24 پيرامون مذاکرات هسته اي گفت: "از طرف ما چنين اراده و جديتي وجود دارد. اگر طرف هاي مقابل هم شجاعت داشته باشند، من فکر مي کنم که بتوان در زمان باقي مانده به توافق رسيد". رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال که کداميک از کشورهاي عضو گروه «1+5» (روسيه، آمريکا، فرانسه، انگليس، چين و آلمان) بايد چنين عزم و اراده را از خود نشان دهند، يادآور شد که همه طرفين ضرورت رسيدن هرچه سريعتر به توافق را درک مي کنند، ولي؛ ايالات متحده در اين زمينه «بسيار کند» حرکت مي کند.
در کنار اين مسائل، تلاش هاي سران رژيم صهيونيستي در هفته گذشته حکايت از آن داشت که هفتمين دور مذاکرات هسته اي نيويورک به مذاق آنها خوش نيامده و به نظر مي رسد اين تکاپوي رژيم صهيونيستي را بايد نشانه آن دانست که پيشرفت در مذاکرات نيويورک رخ داده است. جوزف ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي، در سخناني از ضرورت عدم هرگونه توافق هسته‌اي با ايران خبر داد. وي دوشنبه گذشته در حاشيه مراسم ساليانه سازمان ملل متحد در زمينه ايران گفت: «تعامل غرب با ايران در زمينه هسته‌اي توافقي بد و نامطلوب است». وي در پايان سخنراني خويش جمله تکراري و هميشگي سران اسرائيل را تأکيد کرد که تمامي گزينه‌ها در قبال ايران همچنان بر روي ميز قرار دارد.
از سويي ديگر، يولي الدشتين، رئيس کنست اسرائيل و عضو حزب ليکود، هفته گذشته در سفري رسمي جهت تهديد وين در زمينه خطر نزديکتر شدن با ايران وارد وين، پايتخت اتريش شد. وي در اظهار نظري در زمينه ديدار خود از اتريش گفت: «من قصد دارم تا لزوم تعهد اتريش در اجراي تحريم‌ها عليه ايران را به مقام‌هاي اين کشور يادآوري کنم؛ زيرا ايران در پي ساخت سلاح هسته‌اي و نابودي اسرائيل است»
همچنين بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، نيز هفته گذشته به واشنگتن رفت تا با اوباما ديداري داشته باشد. وي در ديدار با رئيس جمهوري آمريکا با تکرار ادعاهاي پشين خود عليه ايران از واشنگتن خواست به ايران اجازه ندهد در پس توافق هسته اي، از فشار تحريم ها بکاهد. اين مقام صهيونيستي در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل نيز بدون اشاره به زرادخانه هسته اي اين رژيم که خطري جدي براي منطقه و جهان به شمار مي رود، مدعي شده بود که خطر ايران بيشتر از گروه هاي تروريستي مانند داعش است.
بدين ترتيب مي توان گفت ديپلماسي ايران مقامات رژيم صهيونيستي را بيش از هر زمان ديگري به زحمت انداخته است. در مقطع زماني کنوني مقامات اين رژيم به تکاپوي زياد افتاده اند و از هيچ تلاشي براي به نتيجه نرسيدن مذاکرات هسته اي دريغ نمي کنند.

محمد قربانپور شيخاني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن