تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820881956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد ایران، عراق و سوریه از شیطنت جدید ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انتقاد ایران، عراق و سوریه از شیطنت جدید ترکیه


وزیرامورخارجه کشورمان در گفتگویی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه با اشاره به مباحث مطرح در مجلس ترکیه برای صدور مجوز عملیات نظامی این کشور در عراق وسوریه راه و روش اتخاذ شده برای مقابله با پدیده شوم تروریسم در منطقه را مورد انتقاد قرار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیرامورخارجه کشورمان در گفتگویی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه با اشاره به مباحث مطرح در مجلس ترکیه برای صدور مجوز عملیات نظامی این کشور در عراق وسوریه راه و روش اتخاذ شده برای مقابله با پدیده شوم تروریسم در منطقه را مورد انتقاد قرار داد. آقای ظریف همچنین نسبت به هرگونه اقدام که شرایط جاری را پیچیده تر کند، ابراز نگرانی کرد. وی تصریح کرد: کشورهای منطقه باید نسبت به اوضاع کنونی کاملا مسئولانه عمل کنند و به بدتر شدن اوضاع منطقه کمک نکنند. مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی با توضیح روند مباحث مطرح در خصوص مشارکت نظامی ترکیه گفت: آنکارا نسبت به حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور های منطقه متعهد است. همزمان وزیر امورخارجه عراق  مقاصد ترکیه برای شرکت در ائتلاف آمریکایی ضدداعش را مشکوک و ابهام آلود خواند. ابراهیم جعفری ترکیه را شریک تروریست ها دانست و افزود : نیروهای مردمی و ارتش عراق  با تمام توان ، در برابر تروریست ها ایستادگی می کنند. وزیرامورخارجه عراق تاکید کرد حاکمیت عراق خط قرمزی است که اجازه عبور از آن را نخواهیم داد .  فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه هم در واکنش به اقدام پارلمان ترکیه مبنی بر دادن مجوز به دولت این کشور به منظور اقدام نظامی در خاک سوریه و عراق گفت که هرگونه اقدام ترکیه علیه سوریه اقدامی متجاوزانه است.
وی در ادامه افزود: فکر نمی‌کنیم که شورای امنیت، علیه ترکیه و این تصمیم متجاوزانه که پارلمان این کشور اتخاذ کرده اقدامی انجام بدهد.

بولنت آرینچ معاون داود اوغلو نخست وزیر ترکیه گفته بود که مجوز پارلمان برای دخالت نظامی در عراق و سوریه همه تهدیدات علیه آنکارا را شامل می‌شود.

موافقت پارلمان ترکیه به دولت اجازه می‌دهد از این به بعد در هر اقدام نظامی که برای دفاع از ترکیه ضرورت دارد مشارکت کند.

عصمت ییلماز وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان تی وی تصریح کرد که ارتش ترکیه پس از دریافت مجوز لازم برای استفاده از نیروی نظامی در اراضی سوریه و عراق اقدامی فوری علیه داعش انجام نخواهد داد.

بر اساس این گزارش وزیر دفاع ترکیه افزود: انتظار نداشته باشید که اقدامات فوری پس از اخذ مجوز لازم را انجام دهیم.

شماری از مردم آنکارا پایتخت ترکیه همزمان با آغاز جلسه پارلمان به منظور بررسی لایحه پیشنهادی دولت، با برگزاری تظاهراتی مخالفت خود را با دخالت نظامی این کشور در خارج از مرزها نشان دادند.

مجلس ترکیه  دیروز  به لایحه پیوستن  این کشور به ائتلاف آمریکایی ضد گروه تروریستی داعش رای داده بود.
با وجود حملات ائتلاف آمریکایی به مواضع داعش اخبار رسیده از سوریه و عراق از شرایط وخیم انسانی در شهرهای هیت و کوبانی حکایت دارد. از عراق گزارش می‌رسد که تروریست‌های داعش  چندین بار به شهر هیت در استان الانبار حمله کردند که با واکنش سخت ارتش عراق روبرو شده اند . در سوریه نیز منابع محلی از ورود تروریست‌های داعش به بخش‌هایی از شهر کوبانی در شمال این کشور که بیشتر کردنشین است، خبر دادند. در صورت سقوط شهر کوبانی احتمال وقوع یک فاجعه انسانی در شهر وجود دارد.


جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن