تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال دیدار مقام‌های ایران و آژانس


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: احتمال دیدار مقام‌های ایران و آژانس
خبرگزاری رویترز امروز (پنج شنبه) در گزارشی با استناد به اظهارات دیپلمات های مستقر در وین نوشت: احتمال می رود نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده با هم دیدار کنند.
آفتاب: به گزارش ایرنا، انتظار می رود آژانس بین المللی انرژی اتمی برای پیشرفت نظارت ها بر برنامه احتمالی تحقیقات اتمی ایران تلاش های جدیدی را صورت دهد.


دیپلمات ها افزودند: احتمال دیداری بین نمایندگان آژانس و ایران در هفته آینده در تهران وجود دارد در حالی که آژانس می خواهد در تحقیقات و برنامه نظارت خود بر برنامه هسته ای ایران به پیشرفت هایی دست یابد.


آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد چنین دیداری رسما نظری ابراز نکرد. آژانس اوایل ماه گذشته اعلام کرد ایران تا زمان پایان ضرب الاجل ۲۵ اوت(۳ شهریور) به برخی سوالات مورد نظر این نهاد بین المللی پاسخ نداده است. مقامات غربی موفقیت در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ را به همکاری های تهران با آژانس منوط کرده اند.


ایران و گروه ۱+۵ در سوم آذرماه سال ۱۳۹۲به توافقی موقت در زمینه هسته ای دست یافتند که بر اساس آن، دو طرف باید برای رسیدن به توافق جامع هسته ای تلاش کنند. این توافق موسوم به برنامه اقدام مشترک شش ماه بعد در مذاکرات وین، برای چهار ماه دیگر تمدید شد.


هفتمین دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ از روز ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۳ در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز و روز جمعه گذشته (۴ مهر/۲۶ سپتامبر) و بعداز ۱۰ روز گفت و گو پایان یافت.


‘عباس عراقچی’مذاکره کننده ارشد ایرانی با گروه ۱+۵ دوشنبه گذشته(۷مهر/ ۲۹ سپتامبر) گفت که این گفت و گوها کمتر از دو هفته دیگر در یک شهر اروپایی از سر گرفته می شود.


مقام های جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند در صورت حسن نیت طرف مقابل به ویژه آمریکا و پرهیز از زیاده خواهی ها، دستیابی به توافق تا قبل از ۲۴ نوامبر(سوم آذرماه ) امکان پذیر است.




تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن