تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819354203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۸:۲۰ب.ظ)
امام جمعه خرم آباد: همکاري حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش افزايش يابد نماينده ولي فقيه در استان لرستان گفت:همکاري حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش بايد در سطح معلمان و اولياي دانش‌آموزان نيز افزايش و توسعه پيدا کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان در جلسه هم انديشي کميته همکاري‌هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش که امروز، نهم مهردر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تعميق همکاري حوزه و آموزش و پرورش در عصر کنوني از ضرورت بالايي برخوردار است.
وي با بيان اين‌که بهترين دوران براي کسب علم و تعليم و تربيت در انسان، دوران نوجواني و جواني است، تصريح کرد: بايد دانست که شکل‌گيري شخصيت انسان نيز در همين دوران شکل مي‌گيرد.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با يادآوري اين‌که هدف اصلي دشمن از جنگ نرم، دانش‌آموزان هستند زيرا از دوره پيش دبستاني تا دبيرستان ما را هدف هجمه خود قرار داده‌اند، ادامه داد: آموزش و پرورش به‌عنوان بزرگترين نهاد تعليم و تربيت و حوزه علميه به‌عنوان بزرگ‌ترين نهاد تغذيه فکري، مي‌توانند سد محکمي در برابر دشمن ايجاد کنند.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان با بيان اين‌که هدف ما از برگزاري اين هم‌انديشي، بالا بردن سطح همکاري حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش است، تصريح کرد: همکاري حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش بايد در سطح معلمان و اولياي دانش‌آموزان نيز افزايش و توسعه پيدا کند.
امام جمعه مردم خرم‌آباد با تأکيد بر استفاده معلمان آموزش و پرورش از روش تربيتي اساتيد حوزه، افزود: معلمان تأثيرگزارترين عامل بر فکر و روح دانش‌آموزان هستند.
وي در پايان اظهارکرد: بايد زمينه بيشتري براي پاسخ‌گويي به شبهات دانش‌آموزان فراهم شود و از طلبه‌هاي خوش ذوق استفاده شود و ساعات بيشتري براي آن اختصاص داده شود زيرا آن‌چه مهم است کيفيت‌بخشي به بجث تزکيه دانش‌آموزان است که مورد تأييد و تأکيد دين مبين اسلام مي‌باشد.
در ادامه حجت‌الاسلام مجتبي ملکي، مشاور وزير آموزش و پرورش با گرامي‌داشت ياد و خاطره ۴۰ هزار شهيد دانش‌آموز و معلم با بيان اين‌که در سال 85 ستاد همکاري‌هاي حوزه و آموزش و پرورش به‌صورت يک دفتر شروع به‌کار کرد، ادامه داد: با تأکيد مقام معظم رهبري در سال 89 مبني بر اين‌که حوزه‌‎هاي علميه در قبال آموزش و پرورش وظيفه سنگيني دارند، توجه به اين امر بيشتر شد.
وي با تاکيد بر ساماندهي مناسبت‌هاي مذهبي در کشور بيان داشت: با توجه به اين‌که در اين زمينه متولي خاصي در کشور وجود ندارد ما اقدام به راه‌اندازي اين دبيرخانه در وزارت آموزش و پرورش کرده‌ايم.
مشاور وزير آموزش و پرورش همچنين در بخش ديگري از سخنان خود از راه‌اندازي حوزه هاي علميه ويژه فرهنگيان در کشور خبر داد و گفت: يکي از برنامه‌ها و اولويت‌هاي مهم ما در وزارت آموزش و پرورش راه اندازي اين حوزه‌هاي علميه در سطح کشور است.
دبير کميته همکاري‌هاي حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش با بيان اين‌که حوزه علميه هيچ‌گاه به‌دنبال تصدي‌گري نيست فقط براي پاسخ‌دهي به شبهات ديني، احساس تکليف مي‌کند، ادامه داد: فرصت مناسبي براي حوزه‌ها به‌وجود آمده است که به‌دور از موازي‌کاري پاسخگوي 22 عنوان برنامه‌اي باشد که در اين کميته براي آن‌ها تعريف شده است.
ملکي با اشاره به اين‌که ما برنامه‌هاي اين کميته را در 4 محور تربيتي، پژوهشي، آموزش منابع ديني و منابع انساني تعريف کرده‌ايم، افزود: ما در اين کميته به‌دنبال انجام کارهايي هستيم که متولي ندارند مانند تأمين مشاور مذهبي به‌عنوان يکي از ضروريات تعليم و تربيت زيرا بچه‌ها در سنين جواني نياز به مشاوري امين دارند.
وي با بيان اين‌که با بچه‌ها بايد با زبان خودشان يعني زبان شادي سخن گفت، ادامه داد: ديدار دانش‌آموزان با نخبگان حوزه‌ها و اسوه‌ها و فراهم کردن زمينه ورود دانش‌آموزان به حوزه‌هاي علميه از ديگر اهداف ما در اين کميته مي‌باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن